Gå til innhold

Kjøp av ny bil. Pris 50-80 000...

Ranger emnet

TommyTott

Anbefalte innlegg

Jeg har nå en Mazda Mx-3 som jeg er kjempe fornøyd med.

Men den er ganske dyr i drift og deler koster masse.

Vurderer derfor å selge den, for å kjøpe en ny bil.

Jeg vil gjerne ha en bil som ikke ser "gammel" ut, og som er litt sports preg over. Enten ved at jeg kjøper en orginal bil og fikser denne kul, eller ved at det allerede er en kul bil. Uansett må det ikke komme på over 70-80 000.

Har sett litt på 200 SX men veit ikke om det er mulig å få tak i et bra eksemplar til denne prisen.

Hvordan er den motormessig, kjente feil, pris på deler, m.a.o: er det en driftsikker bil??

Kom gjerne med andre forslag på "kule" biler i denne prisklassen.

Vil da som sagt ha en bil som er "kul" +

-driftsikker

-til max 80 000, med lav km..

-litt motorytelse

-grei pris på deler...

Håper på mange svar.

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Vectra!;) klin orginal, lite sportslig preg, men kjapp motor og bra utgangspunkt! km litt høy..227 men km hefter ikke når motor og bil er såpass bra og godt passet på! :) selger den BILLIG!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TommyTott

Vektra er sikker en fin bil, men tror ikke jeg vil på en som har gått så langt.

Skjønner det ja! det er rett og slett ikke enkelt å selge når km er såpass sjø...uansett stand på bilen!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på BMW før, men er så sinnsykt dyrt med deler.. Så det vil jeg ikke ha. Pluss at bmw blir sett på som "kebab tralle" rundt her.

Men nå har jeg forelsket meg helt i 200sx.

Blir nok det hvir jeg finner et bra ex i den prisklassen, eventuelt spare litt mer (selge div skrot jeg har liggendes)

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x Aprilia RS 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel, er du ikke mann nok til og tåle at folk er såpass idioter og kaller BMW for kebabtralle så får det være ditt problem :)

For BMW er kongebil og kjøre, og det med dyredeler er vel litt overdrevent, har aldri opplevd at delene har vært spess mye dyrere enn andre merker.. :)

Personlig så får jeg flere bemerkninger daglig om at jeg kjører kebabtralle, da fra venner, kan være irriterende, men den følelsen forsvinner når jeg setter meg bak rattet og kjører litt kreativt! :)

Attpåtil så får du bakhjulstrekk, sats på bmw, helst en E34 525 24v eller E34 520 24v :) Motorene går og går!

Prøv en og bli forelsket!

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ReWrite

Vel vel, er du ikke mann nok til og tåle at folk er såpass idioter og kaller BMW for kebabtralle så får det være ditt problem :)

For BMW er kongebil og kjøre, og det med dyredeler er vel litt overdrevent, har aldri opplevd at delene har vært spess mye dyrere enn andre merker.. :)

Personlig så får jeg flere bemerkninger daglig om at jeg kjører kebabtralle, da fra venner, kan være irriterende, men den følelsen forsvinner når jeg setter meg bak rattet og kjører litt kreativt! :)

Attpåtil så får du bakhjulstrekk, sats på bmw, helst en E34 525 24v eller E34 520 24v :) Motorene går og går!

Prøv en og bli forelsket!

Word! :)

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit at BMW er bra biler, men liker ikke utseende på de eldre BMW'ene. Liker utseende på 92 mod 316 feks, men det blir vel litt kjedelig igjen...

Men men.. Liker 200SX, men veit ikke om det er mulig å få et bbra ex til 70-80 000. De fleste er jo ihjel kjørt.

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x Aprilia RS 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig. ska du ha bmw. gå for E36.. BMW 318IS Får du kanskje for den prisen..

Annet er Audi 90 som blir veldi fete med litt stæsh på seg! Koster vell rundt den prisklassen der.

Andre: Audi 80, Audi A4 om du finner en til en billig penge,

MB 230, 190...

Eller.. du kan kjøpe Vinterbilen min, nissan cherry 1.3 GL gått 127000km, 86modell, strøkent interiør og lite rust på bilen, går som ei klokka! eller. den er kanskje ikkenoe :D hehe....

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider