Gå til innhold

clutch hjelp


p10turbo

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta en prat med Åge på Clutch og Brems. Han hjalp meg med clutch til min almera. Dreide opp svingjulet, tilpasset en større trykkplate og sinter disk. Kjempe servis og ikke så veldig dyrt heller. Rask var dem også sente svinghjulet fra tromsø med exspresspakke på en onsdag og hadde delene tilbake på Lørdagen.

 

 

 

Clutch og Brems

smalvollveien 16

0667 Oslo

 

 

tlf 22071500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok vil litt hard i med værst, men hittil så har jeg bare hatt 220 hester. Men nå er motoren ute igjen for litt oppgraderinger.

-Motor skal overhales med nye lagere og stempelringer.

-Oljepumpe fra sunny gtir.

-Nytt grenrør+eksos.

-T28bb turbo

-Datasprut med tenning.

-waterspray til intercooler.

-S14 dyser.

Og en endel andre småting som jeg ikke gidder og skrive om akkurat nå..

Det som allerede er gjort er

-Sunny gtir stempler.

-Sunny gtir dyser til underspyling av stempler.

-Sunny gtir manifold.

-progressiv bensintrykkregulator.

-saab 9000 intercooler.

Tror det var det meste, har mistet litt av oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir heftig dette ja.. Skulle passere 300 hk etterhvert den motoren din da. Har tenkt litt på å kjøpe frontcut fra en sunny, men vet ikke helt om jeg orker å kjøre og lure på om girkassen ryker idag eller i morgen. I tillegg til drivakslinger osv. Har allerede knekt en drivaksling.

 

T25 turbo

Intercooler

HKS kvasskammer

Komplett overhalet motor

Gti-r toppakning

Green filter sats

Varmeskjold (holder på å lage)

Når jeg har skiftet toppakningen nå, så bærer det til svendsen eksos for å få 3" :D

 

Datasprut med tenning er også på vei på min bil, men må vente litt med dette siden det koster 17.000 kr. Har nettopp kjøpt støtdempere for 13.000 kr så...

 

Med dette går ikke bilen så verst. Er iallefall en del over 200 hk. En til grunn til at jeg ikke har så lyst på mere hk er det evige problemet. GREP ! Fy fan så d spinner i første gir. Og det selv med grumme dekk. I fart er både andre og tredje gir spinnvillig om jeg kjører hardt i sving. Siden jeg bygget bilen etter ønske om å ha en rå kjøremaskin og ikke bare en kjapp bil rett frem, så må jeg bare innse at maks hk for en vanlig fremhjulsstrekker er nått, og nå legger jeg heller store penger i understell. Et grumt understell kan kompensere for hk "mangel" på bane :)

 

update: Grumt understell så mener jeg dette:

 

Kjøpt:

Kyb AGX justerbare støtdempere

H&R eGT senkefjærer

Komplett EBC Turbogroove bremsesats

Goodridge stålbremseslanger

Tårnstag foran

 

Skal kjøpes:

Superpro foringer fremme

Energy suspension foringer bak

Tårnstag bak

Rammestiver under fremme i tillegg til antikrengestag

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med moto i begge bilene, selv har jeg en 1,4 turbo.

 

 

t15 turbo

halteck data sprut

org tenning

ic fra merc. sprinter

+ div

 

målt på sommertreffe til 130hk på hjula ikke dårlig for en 1,4.

(org 75hk)

 

 

Planlegger å bytte motor i høst/vinter. Skal hente meg en Almera gr N som er kræsja. Henter motor,gear,styring,bremsere og understell, org 160hk. Så blir det vel gti-r stempler, t28, data sprut med tenning. Havner da på ca 230 ++ hk på ca 1000kg.

 

burde gå fremover det

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, et par clutcher?? Sinter clutchen som sto på var jo kanon sterk.. Virket iallefall slik.. Og har girkassen røket? Hvis man kjører pent de første 20 minuttene slik at den får drifttemp så skulle den vel i teorien holde brukbart......

 

Men bra du bruker peng på den.. En så sykt pen bil må stelles med :)

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår