Gå til innhold

hva kan skje? (nektet å ta i mot forelegget)

Ranger emnet

ehrnst

Anbefalte innlegg

Bra historie! han har ikke en dritt å stille opp med der!! ikke sjangs! hadde du godtatt der hadde du vært tjukk i hue men det er du tydeligvis ikke! :D

Syns MrControl er kjempetjukk i hue med sitt innlegg!! latterlig!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quiet

jepp, UP skal jo begynne å skrive ut slike forelegg til de som "varsler" andre trafikanter om kontroller så (vha.fjernlys)...

Lyshorn, vel det finnes alltid en løsning:

a) Vifte med henda ut av vinduet

b) Slå av og på lysene, evt. skifte fra kurve til nærlys, så tilbake

c) Blinke med blinklys, så komme på at det ikke var der du skulle av

Makan til maktmisbruk :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by m_leikfoss

[...] men å ikke bruke blinklys er utrolig irriterende, man sitter f.eks og venter på å få kjørt ut på en vei da en kar plutselig svinger av veien, hadde han brukt blinklys hadde j sluppet og vente og sluppet og bli irritert...det er bare en bagatell, bruk blinklys![...]

Jeg har opplevd at folk blinker uten at de svinger av. Spesielt gamle folk som veiver borti blinklysbryteren og glemmer å skru det av. Scootere og mopeder har også en tendens til å hele tiden glemme å skru av blinklyset da de ikke har noen mekanisme som slår det av ved bruk av styret. Selv om folk blinker er det ikke alltid jeg kjører ut. Da skal de også vise at de skal ut ved å tilpasse farten. Det er forresten en ting som irriterer meg mest i trafikken. Folk som ikke blinker og som bremser brått rett før et kryss eller utkjørsel.

Bruk blinklys. Det er tøft!

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns godt den purk jæveln kunne latt deg slippe med en advarsel.. så lenge det ikke oppstod en farlig situasjon liksom ! :)

Jeg lar ofte være å blinke på utraffikerte veier, men det er ikke fordi at jeg ikke gidder, men at jeg vil minste slitasje på blinklys bryteren..

Du skulle heller sagt, "da jeg så at det ikke var biler på veien som kunne dra nytte av min tegngivning, fant jeg det gunstig å la være å blinke, i denne situasjonen var det etter min mening bortkastet og ville kun føre til slitasje på blinklysknappen, hva om jeg kommer opp i en situasjon hvor jeg virkelig trenger blinklys, men så streiker knappen pga. alle de gangene jeg har blinket uten at det egentlig var nødvendig"

Obs, mulig han utfører promille kontroll på deg etterpå..

heheee ;)

Evt. spill dundrende høyt med Blink 182 i det du kjører ut på veien, "døh, jeg blinka jo "..

:) :D

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, takker for alle svar. som sagt så gidder jeg ikke å ta imot et forelegg når han bare lar skiltet henge rundt halsen og ikke viser det, heller ikke sier "god kveld, dette er fra politiet", ikke bruker blålys og mest sansynlig bare var en i bilen.

MEN, hvis jeg nå får en bot i posten (som jeg ikke tror jeg får) , så skal jeg nok ikke sette meg på bakbeina og nekte å betale. men jeg synes hele den greia med når jeg blei stoppa bare er tull, hadde det vært andre bilister ute på veien så hadde jeg brukt blinklys for å gjøre det lettere for andre (og meg sel) men det er helt på tryne at jeg skal lide fordi denne karen ikke fikk seg noe av dama dagen før, og heller ikke rakk en runk før jobb!

hehe, sorry ordbruken, men jeg blir bare så provosert:)

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo sinnsykt fake ut han pol10 mannen her..

Du SKAL bli informert om at vi du ikke vedgår forenklet forelegg vil

saken bli sent til rettsapparatet. Dette SKAL opplyses fordi mange

(som deg) ikke veit at det er 100% enklere å betale en liten bot

enn å stå rett foran en dommer + forsvarsadvokat + mulige

saksomkostninger. Seff er du uskyldig så kjører man ting gjennom

rettsapparatet.

Du SKAL også signere på at du ikke

ønsker å vedgå boten og ønsker dette tatt opp i rettsapparatet.

Du har INGEN plikt å stoppe for politi som blinker med fjernlys, er

jo for pokker ikke et varslingslys.

Så du hele tatt "forenklet forelegg" lappen? Ser ut som en rosa

parkeringsbot. Han ville vel ikke at du skulle gjøre opp kontant

vel? :D

Sånt generelt tips:

En politiman teller som 2 normale personer i en rettsak. Bare tull

at du står sterkere med "bare" politimann i en politibil.

Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loco200sx

Sånt generelt tips:

En politiman teller som 2 normale personer i en rettsak. Bare tull

at du står sterkere med "bare" politimann i en politibil.

Men man står tryggere!! det GJØR man..

Dersom 1 politimann = 2 personer :)

Hva er da 2 politimenn ? ;)

Og hvis ikke dette fungerer kan du si at han er schizo offer;) hehe.. (1=2 :) )

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider