Gå til innhold

Koble bilforsterker sammen med hjemmeforsterker

Ranger emnet

KaldBlod

Anbefalte innlegg

Klarte ikke å søke meg fram til noen tråd som omhandlet akkurat dette, så derfor lager jeg en ny...

Har kjøpt meg en Boschmann-forsterker og to sub-elementer. Har lyst til å prøve dette på hjemmeanlegget, og lurer på om jeg kan ta signal fra hjemmeforsterkerens (Yamaha RX-v440) output (REC).

Funk eller ikke?

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør det på den måten her :

kobl et bilbatteri (helst gelebatteri) til bilforsterkern , med lader (helst en karaftig en) og kobl på et multimeter på polene for å sjekke at volten ikke går under 10-11volt så tar du en kabel fra plussen på batteriet til remoten på bilforsterkern , så kobler du høyttalerne på og signal får du enten fra tape out jacken på hjemmeforsterkern eller direkte fra pcen med en jack/phono kabel eller en vanlig jack kabel fra en cdspiler. lykke til .

Build hard Play Loud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Hvor lenge holder batteriet om jeg ikke har lader? Tenkte på å kjøpe et blybatteri på Torshov eller Biltema bare for dette. Hvor stort bør batteriet være?

Og forresten... Koble + til remote? Skal ikke den bare ha 1-2 volt, for å merke at forsterkeren (spilleren) er på?

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KaldBlod

Takk. Hvor lenge holder batteriet om jeg ikke har lader? Tenkte på å kjøpe et blybatteri på Torshov eller Biltema bare for dette. Hvor stort bør batteriet være?

Og forresten... Koble + til remote? Skal ikke den bare ha 1-2 volt, for å merke at forsterkeren (spilleren) er på?

Remote er nok 12 volt, men veldig lite strøm.

Så denne kan du koble sammen med pluss på forsterkeren.

Det er absolutt anbefalt å ha en lader på batteriet, slik at ikke spenningen faller så fort.

Og på toppen av det hele så er dette etter min mening en svært dårlig løsning ;) Men for å teste så er det vel greit nok..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en strømforsyning du kan kjøpe av meg, leverer 30A ved 50V.

Justerbar ned til 0, men tror ikke den leverer mer A for det.

Hvor mange volt kan man kjøre inn på en forsterker egentlig? 16?

16vx30a=480w, burde drive en forsterker bra det?

Men du må ha en kondensator på den, da det er en switch mode.

Evnt. ett batteri, men da må du ned på 13,5V.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville ikke giddi å testa mer enn 16 på en vanlig forsterker men en klasse D klarer vel opp til 18 om den er litt respektabel.

Foresten jeg ville ikke brukt blybatteri til innebruj med lader hvis du skal holde det gående litt , det blir produser knallgass , kansje ikke det lureste på et lite rom:) gelebatteri løser det problemet.

Build hard Play Loud

Lenke til kommentar
Del på andre sider