Gå til innhold

hudraulisk clutch?

Ranger emnet


tosk

Anbefalte innlegg

man slipper vel også å justere hydraulisk clutch, men man må "lufte" clutchen når man f.eks bytter væska i den. Hydraulisk clutch er vel egentlig ingen fordel på en vanlig personbil.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å presisere, men det nærmeste en volvo kommer hydraulisk clutch er converter, det dere mener er hydraulisk manøvrert clutch, fordeler: slipper justering og klutchen er presis hver gang, slipper wire som flistrer seg og ryker.

Uting: Luft, lekkasje, vrient å lufte, mindre følelse med clutchen, men det har man ikke på en nyere bil allikevel.

Hvor tung clutchen er kommer ann på fjæra, utveksling og eventuell servo, ikke på overføringa.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjørn

Eneste grunn til å bruke hydraulisk clutch er hvis man har så sinnsykt harde fjærer på trykkplata at man får krampe i beinet av å clutche. Ellers er vaier bedre på alle punkter, tåler mye mer og er mer til å stole på! Mindre mikkmakk!

 

Kan skrive under på at pedalen blir veldig hard med wireclutch og forsterket trykkplate (Sachs 655). Ikke noe for mor i bykjøring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboperformance

 

Kan skrive under på at pedalen blir veldig hard med wireclutch og forsterket trykkplate (Sachs 655). Ikke noe for mor i bykjøring!

 

gratis trim!

jeg synest ikke det er noe ille.

værre å lukeparkere med 242'en min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår