Gå til innhold

Er døra ganske enkelt montert skeivt?

Ranger emnet

one

Anbefalte innlegg

Heisann, har ikke kikke så nøye på dette tidligere, men enten er det meg eller så er venstre framdør på audi'n min montert skeivt.

Her er noen bilder som sammenligner høyre & venstre:

Høyre:

audi_dør_høyre1.jpg

Venstre:

audi_dør_venstre1.jpg

Høyre:

audi_dør_høyre2.jpg

Venstre:

audi_dør_venstre2.jpg

Hvor lett er det evt. å justere opp døra litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig med litt sig og at dørløfteren gir seg! Jeg har demontert noen slike dører for å bytte heisemekanisme etc. Døra er to delt, når du tar av dørtrekket vil du se at innerdøra er festet med 4 bolter. Selve vinduet, hevemekanismen og vindusrammen er festet på denne. For å forklare lettere ser bilen din ut som en Subaru uten vindu når du tar av innerdøra. Dersom hengeltrikset ikke funker kan du justere innerdøra slik at vindusramma kommer nærmere bilens tak, sitter en kile som regulere dette sammen med 4 bolter. Det er jo greitt at ikke vann renner inn ved pakningen øverst.

Jeg vet at enkelte bilopprettere også tar garasjejekken under døra, lengst bak mot bakdøra, og heiser den litt opp. Det kan funke, men jeg har ikke gjort det på mitt smykke!!

lykke til, døra er def. ikke som den skal på bildene dine!

Thomas K

- er faen meg fotgjenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var av med "vindusramma" og all innmaten når jeg fiksa døråpner-wiren som røk for litt siden. Tenkte kanskje at det ble værre etter det, men det har alltid vært vindsus på førersiden.

Får skru av døra og se litt nærmere på det når det blir bedre vær her oppe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Thomas K

Jeg vet at enkelte bilopprettere også tar garasjejekken under døra, lengst bak mot bakdøra, og heiser den litt opp. Det kan funke, men jeg har ikke gjort det på mitt smykke!!

Helt enig, det ville jeg aldri gjort. Da vil det svakeste gi seg, og det er metallet i dørene rundt hengslene. Resultatet er sprekker i lakken og senere rust.

De oppretterene som gjør dette burde hatt på pukkelen og forvist fra yrket.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider