Gå til innhold

A-motor kjøpes

Ranger emnet

lars_b

Anbefalte innlegg

Ønsker å kjøpe en A motor da min K snart tar kvelden (lavt oljetrykk) Orker ikke å installere en E eller F, og en ny K er uaktuelt, derfor A. Samma om det er B21, B23, eller B230motor, men den skal være lekkasjefri og problemfri, lav km er oxo en fordel. Må befinne seg på østlandet da jeg vil se den før jeg kjøper. Må være 100% komplett og med clutch passende M45 kasse

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Lasse_GT

hvorfor har du så mye imot k mottor'n egentlig?

er jo en bedre motor enn a'n

Bedre å bedre. Er bare dritt lei min K motor - that`s it. Den lekker her og der, både vann og olje og clutchen min er snart borte. Det er da man gir opp. Dessuten er A motoren mye lettere å ha. Er ikke så mye rare deler som 631 topp, homo stempler osv + at min bruker umenneskelig mye bensin. 1,5 på langkjøring. Vet ikke om B21 er bedre,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har K innsug liggende..

Du som har K motor kan jo bare skru av innsuget og hente en ford gasser, kjøpe en A motor og smekke sammen, kjøp en kam og et Simons anlegg så har du da en sugemotor som går greit.. bensin forbruket er vel sikkert ikke mer enn det du har nå..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått tilbud på en B21 til 500 spenn. Helt greit for meg hvis den er i bra stand.

Har hørt at B21 er fine å små trimme på - hvor mye HK har de orginalt. Hvilken topp sitter på den, Det går ann å sette 531 lokk på den. ???

Hadde blitt greit det. B21 med 531 lokk og ford-gasser på K insug og annen kamaksel, 3" JT har jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du trenger trimtopp:

på lierhøggern står det en 940 med 531 topp de selger for 1000 med en ødelagt ventil og uten kam og en760 tic med 405 topp som de selger for 1500 med kam(nå snakka jeg med han litt store med kort mørkt hår og han er et jævla #¤%%) prat med han sjefen (lyst hår) han ville bare ha 1000 for komplett 405 topp.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

Det vet jeg, snakka med Kjetil (han hyggelige) skulle ha 1500 for den komplett, men nå er tydeligvis kammen borte. Tar det som det kommer.

531 og 405 er vel samma dritten tror jeg, bare 405 som er eldre

vet om en b230a 84' m. aw71 som står i bergen vest.

kjørt ca. 250.000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

531 og 405 er vel samma dritten tror jeg, bare 405 som er eldre

405 har vel ingen forbrennings kammere?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Haien

øøøh 531 er en 8v topp og 405 er en 16v topp!

Tatt pilla di elle? 405 er 8v......!!!!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider