Gå til innhold

A-motor kjøpes

Ranger emnet

lars_b

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en a-motor, men den er ikke veldig problemfri akkurat, tror det er noen ventiler som har gått.. :D

Men den er jo nettopp uttatt nå, er komplett, kan også leveres med k-innsug og ford-gasser :D I deler seff...

Men som sagt.. :D Gått 260''...

Den ligger jo snart bare i veien allikevel.. :D

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

Fått tilbud på en B21 til 500 spenn. Helt greit for meg hvis den er i bra stand.

Har hørt at B21 er fine å små trimme på - hvor mye HK har de orginalt. Hvilken topp sitter på den, Det går ann å sette 531 lokk på den. ???

Hadde blitt greit det. B21 med 531 lokk og ford-gasser på K insug og annen kamaksel, 3" JT har jeg

er 106 hk org. på b21a..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bozzo

Har en a-motor, men den er ikke veldig problemfri akkurat, tror det er noen ventiler som har gått.. :D

Men den er jo nettopp uttatt nå, er komplett, kan også leveres med k-innsug og ford-gasser :D I deler seff...

Men som sagt.. :D Gått 260''...

Den ligger jo snart bare i veien allikevel.. :D

Eller ikke

Skal bruke en F blokk og 530 topp med alt fra K motoren. Bare for å gjøre det billig og greit. Er det noen som vet om jeg må bytte balanseaksel, siden jeg skal ha mekaninsk bensinpumpe

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Haien

hmmmm! er du så sikker på det da! hva heter 16v toppen? står fast på at 405 er 16v jeg :)

405 er 8v, tro meg;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16v toppen sitter på en motor som heter B234F som satt i 740/940 ifra 1989 til 1992. som hadde utvendig oljepumpe!

veit ikke nr. på den toppen men det er IKKE en 405. fordi det er toppen som satt på 230ET (viss jeg husker riktig)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

16v toppen sitter på en motor som heter B234F som satt i 740/940 ifra 1989 til 1992. som hadde utvendig oljepumpe!

veit ikke nr. på den toppen men det er IKKE en 405. fordi det er toppen som satt på 230ET (viss jeg husker riktig)

b230et har vel 530 topp??? elr var det ft!!! er ikke sikker jeg heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider