Gå til innhold

Drivstoff/tilsettninger til bil

Ranger emnet

Hjernen

Anbefalte innlegg

Har vurdert å prøve 102 okt racingfuel (får tak i til 29.-/L) på min bil med boostmiddel (blir ca 109okt), noen forhandsanstaltninger å ta(utenom tenninga da),

har kjørt ca 2år (hardt) på 98, noe å si???

kom med innspill, erfaringer osv......

Råeste jeg har gjort var 45% nitro istedet for olje på oljetanken på min Honda mt-5 med 9 hk Mallossi og 7% olje i bensintanken, det gikk noe jæææææævlig, et hælvete å få stoppa dritten da men....

Og hva med en 72 mod Honda 7.5 hk 4 takt påhenger????

:D :D :D

denne landa visst feil åssen får jeg den til teknikk???

imstupid "Veteran-råner"

Das Blitz 4 ever....

Wagen und Bayer sugen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyoktan-bensin hjelper jo ikke det spøtt om ikke du har veldig høy grunnkomp/veldig lav tenning orginalt...tar du bare å vrir opp tenninga masse,tenner den jo imot seg selv. Dvs. den tenner så tidlig at den ekspanderende gassen prøver å dytte stempelet tilbake igjen....ikke gunstig.:nono: :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Asim

Hvis du får tak i 102oktan til 29,- litern er jeg intr i kjøpe MASSE!!!!

Her får en kjøpt det til 26kr litern..var slik i fjor ihvertfall!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen har stigi litt, det ligger på ca 32.-/l hos en mc-forhandler her hjemme.......

For datablad + fakta og salgsteder ta en kikk her: fuel

Her er litt info.

En förnyade versionen av Aspen Racing Fuel har tagits fram till år 2004 och bränslets prestandahöjande effekter har förbättrats ytterligare.

Aspen Racing Fuel är bränslet för dig som vill ha det bästa och vara säker på att din motor uppnår högsta prestanda. Det noga urvalet av högklassiga komponenter gör att bränslets motortekniska egenskaper är fördelaktigare än handelsbränslet. Aspen Racing Fuels höga förbränningshastighet bidrar till att bränslets energifrigörelse sker vid rätt tidpunkt, då kompressionen är som högst, vilket leder till högre effekt. Alla fördelarna med Aspen Racing Fuel kan du läsa om på sidan tävlingsbränslen.

Tackvare bränslets höga kvalité och vinnande prestande så används Aspen av toppteam inom bl.a den svenska STCC-serien. Aspen Racing Fuel kan användas till alla typer av motorer. Så väl 2-takts, 4-takts och turbomotorer visar på optimala prestandavärden vid användadet av Racing fuel.

Aspen Racing Fuel uppfyller de regler och bestämmelser som FIA, FIM, SBF och SVEMOs ställer i resp. tävlingsreglementen samt de miljökrav som svenska och europeiska miljölagar ställer på bränslen idag.

Tekniska fördelar:

Hög förbränningshastighet

Håller alltid en hög och jämn kvalitét

Minskar risken för "knackning" i motorn

Minskar motorslitage och ger en längre livslängd

Ger en renare motor med mindre avlagringar

Förändras inte vid lagring

Minskar risken för ånglås

Tekniska data:

Oktantal RON 102

Oktantal MON 90

Densitet kg/m3 769

Ångtryck kPa 50-60

Syrehalt vikt% 1,8

Svavel vikt% 0,0001

Bensen vol% <0,01

Krackade komp. vol% 0

Hvis ikke jeg husker feil av kjemien min så er ikke dette så gærne tall å dytte i motoren.....

imstupid "Veteran-råner"

Das Blitz 4 ever....

Wagen und Bayer sugen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kollevold rallyimport på lierskogen..selger sånt =) tror de har oktan 120 og hehe

Originally posted by Asim

Hvis du får tak i 102oktan til 29,- litern er jeg intr i kjøpe MASSE!!!!

nå værende bil: =)

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

Tidligere biler:

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør tenke litt på at orginalebensinslanger ikke akkurat liker så mye oktan.... man bør vel egentlig ha (teflon) ? slanger....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hjernen

Tekniska data:

Oktantal RON 102

Oktantal MON 90

Densitet kg/m3 769

Ångtryck kPa 50-60

Syrehalt vikt% 1,8

Svavel vikt% 0,0001

Bensen vol% <0,01

Krackade komp. vol% 0

Hvis ikke jeg husker feil av kjemien min så er ikke dette så gærne tall å dytte i motoren.....

Vanlig pumpebensin er RON+MON delt på 2...denne er da 102+90=192/2=96 oktan racingsuppe...tøft...not....:rolleyes:

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider