Gå til innhold

Kjøpt meg ny bil !

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

Originally posted by VWGolfIIHFS

 

Nope.. Det er nok registerreima di som er for stram! Hadde slik turbolyd før jeg også,ufrivillig,da de hadde stramma til altfor mye på reima! Stikk å få det ordnet før du får deg en skikkelig smell i lommeboka!! Stikk dit han har vært å fått den bytta,så får du det på reklamasjon,da du må ha ny regreim og strammer..

Da må jeg dra til Bergen får å få fixet det..hehe...men åssen kan reg.reima lage den lyden da ?

Det kommer en liten pipelyd av samme type som den når jeg tar ut gassen, når jeg skrur på autoklimaet. Den hører jeg kun når jeg står stille, hva kan det komme av ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jasså du tok tjangsen på og kjøre?

:)

eller fikk du sjekka opp det jeg sa med overgangstida??

bilen er i allefall meeeget fin!

dundre-fin i lakken og brøler tilogmed uten effektannlegg ;)

 

 

 

hva skjer om man kjører med for stram reg.reim a?

hvilke skader kan oppstå+``?

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si litt om de første tingene som skal bli gjort på bilen.

Først blir det å skifte bakfanger, om det blir orginal fanger eller en annen styla fanger vet jeg ikke, får sjå hva jeg kommer over.

Jeg missliker grillen som den er nå så jeg skal sette på grillramme med øyelokk, og sette sølv racing gitter bak.

Så blir det forhåpentligvis en rs4 front hvis lønninga blir grei i august. Har egentlig ikke helt bestemt meg om jeg skal bruke de penga på fronten, eller få betalt forsikringa for hele året slik at jeg slipper å bekymre meg om den. Betaler jeg forsikringen kan jeg bruke litt av de mindre lønningene jeg får når jeg begynner på skolen på ting til bilen istede for å spare til forsikringen.

 

Vel...får å nevne andre småting så skal jeg få strammet opp eksos anlegget, for det henger og dingler litt. Og så tror jeg det er noe hjullager eller noe som må skiftes, for det kommer en slags skrape lyd noen ganger når jeg skal kjøre igang og svinge. Kanskje en mansjett som må skiftes ?

Og så skal jeg finne en bedre løsning for k&n filteret, for det er en helvettes amatør løsning på sånn det er nå. Kan si i korte trekk at luftfilteret ikke holder seg oppe men ligger oppå ett håndkle !

 

til slutt....et bilde av motoren !

motor2.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes du skal pusse ned skaden på sida på bakfangeren, sparkle. lakke og kjøpe add-on ( da må jo den sorte plastlista vek uansett) og det er vel det billigste alternativet?

 

det er jo ikke store skaden hvis du ser bort i fra den sorte plastlista..

 

så synes jeg du skal kjøpe felger før bodykit.

 

men det er jo ikke min bil ( noe jeg sku ønske ;) )

du får bestemme selv..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

synes du skal pusse ned skaden på sida på bakfangeren, sparkle. lakke og kjøpe add-on ( da må jo den sorte plastlista vek uansett) og det er vel det billigste alternativet?

 

det er jo ikke store skaden hvis du ser bort i fra den sorte plastlista..

 

så synes jeg du skal kjøpe felger før bodykit.

 

men det er jo ikke min bil ( noe jeg sku ønske ;) )

du får bestemme selv..

Går jo ann det, men det er ikke store prisforskjellen på ad-on og full bakfanger. Ta f.eks tuningstore.no, der får du en ad-on bakfanger til 2600,- og full bakfanger til 2900,-

Men nye felger sku jeg gjerne hatt, men jeg kan overleve med de jeg har nå, for dem er jo forsåvidt greie det er bare størrelsen som er kjip !

 

Har kanskje tenkt til å bruke mesteparten av lønna i august på forsikring, så kjøper jeg meg en ad-on fanger istede for rundt 2000,-

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by acoupe

Da har jeg bestilt meg ad-on bakfanger.

Denne ble det.

Tenkte jeg sku sparkle og pusse litt på skaden og sette denne ad-on fangeren oppå. Bestilte meg en styla fanger siden jeg uansett hadde kjøpt meg en sånn fanger senere :)

 

Noen som vet om denne er veldig mye lavere enn orginal fangeren ?

 

Hvis den er like lav som Rieger fangern jeg hadde på Audi 80`n jeg hadde så bygger den ned mye mer enn org fanger ja.

Det var hele fangern og ikke Add-on, men ser ut som denne bygger like mye ned.

Du bør få på noe lavt både i front og på sidene også når du setter på denne.. for blir mye lavere bak nå enn resten av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en svak suse/pipe lyd som øker sammen med turtallet? Da er det reggreima/strammehjulet som mest sansynlig lager lyden.

 

Er det en brumme/"suge" lyd så er det fra luftfilteret.

 

Ha panseret åpent, mens en står og lytter så gasser en annen. Hvor kommer lyden fra?

 

Kjenn også på regreima. Du skal kunne vri en 45 grader sidelengs (tror jeg det var...)

 

Det kan være at de som byttet regreima ikke byttet strammehjulet. Strammehjulet er i likhet med regreima en slitedel som skal byttes sammen med reima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår