Gå til innhold

Kjøpt meg ny bil !

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by PetterJacobsen

Er det en svak suse/pipe lyd som øker sammen med turtallet? Da er det reggreima/strammehjulet som mest sansynlig lager lyden.

Er det en brumme/"suge" lyd så er det fra luftfilteret.

Ha panseret åpent, mens en står og lytter så gasser en annen. Hvor kommer lyden fra?

Kjenn også på regreima. Du skal kunne vri en 45 grader sidelengs (tror jeg det var...)

Det kan være at de som byttet regreima ikke byttet strammehjulet. Strammehjulet er i likhet med regreima en slitedel som skal byttes sammen med reima.

Skal få sjekket det ut hos en mekaniker til neste uke. Skal bringe det du sier videre til han å høre om han er enig :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg montert frontsettet.

Fikk jaggu dårlig plass til høytaleren siden magneten var ganske stor, men fikk da omsider trøkka den neddi der på en måte.

Tweeterne monterte jeg i luftslusene som satt oppå dashen, passa så og si akkuratt i hullet !

Lyden ble jeg veldig overrasket over, de spilte utrolig høyt og dro med seg litt bass i de høye toner tilåmed. Så nå gleder jeg meg til å få satt i komp. settet jeg skal ha i hattehylla så det blir litt surround lyd :)

Har forresten satt i noen høytalere i siden bak. Disse spiller egentlig ikke veldig bra, men det kan være greit å ha noen der så jeg har dekket alle deler av bilen med lyd :D

frontsett02.jpg

frontsett01.jpg

frontsett03.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der begynner anlegget å ta plass ser jeg!

Ble bra detta tenker jeg. Men hvorfor putta du ikke frontsettet i dørene? Men tweeterene synes jeg var greit plassert!

--

Kanskje ikke så bra lyd i tv høytalerne ;)

Men blir bra med tv+Dvd vettu!

Åssen merke? Fikk du tak i det henne a?

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TropicX

Der begynner anlegget å ta plass ser jeg!

Ble bra detta tenker jeg. Men hvorfor putta du ikke frontsettet i dørene? Men tweeterene synes jeg var greit plassert!

--

Kanskje ikke så bra lyd i tv høytalerne ;)

Men blir bra med tv+Dvd vettu!

Åssen merke? Fikk du tak i det henne a?

Husker ikke åssen merke det var, men det var den bmw-cruiser solgte på forumet her for litt siden.

Grunne til at jeg ikke satte høytalerne i siden av døra er fordi det ikke skjært ut til høytalere der. Så jeg gadd ikke å lage no mikk makk der. Kan jo hende jeg kan få satt i noen høytalere der litt senere.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Pen bil, har skikkelig lyst på en slik:)

Tør jeg spørre hvor mye du betalte?

Hva er prestanda på en 20v?

hehe...sorry men prisen holder jeg for meg selv...liker ikke å skrike for høyt om sånne ting. Men jeg kan hvertfall si at jeg fikk den for en hyggeli pris etter litt pruting :D

På en 20v så er det 170hk (125kw) hvertfall.....0-100 og sånt aner jeg ingen ting om. Prøvde å finne litt data om det på finn.no, men der sto det ingen ting om den. Den drar hvertfall greit :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by acoupe

hehe...sorry men prisen holder jeg for meg selv...liker ikke å skrike for høyt om sånne ting. Men jeg kan hvertfall si at jeg fikk den for en hyggeli pris etter litt pruting :D

På en 20v så er det 170hk (125kw) hvertfall.....0-100 og sånt aner jeg ingen ting om. Prøvde å finne litt data om det på finn.no, men der sto det ingen ting om den. Den drar hvertfall greit :)

noen hemmeligheter må man ha:)

Men, de jeg har sett på ligger mellom 60-100k, alt etter alder, km og utstyr! men, hvordan er forsikring på slike biler, dyrt som i Gti eller dyrere! Har lett på Finn.no jeg også, men der får du kun data på biler etter 1993! Går sikkert godt nok til å miste lappen:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så rådyr forsikring på disse tror jeg....forige eier hadde full kasko for 10.000,- på bilen, han var 21 år og har sikkert ikke fått spart opp veldig mye bonus.

Men siden audi COUPE quattro 20v ikke er en VELDIG ungdomsprega bil så er det sikkert ikke alt for dyr, men quattron gjør jo det litt dyrere da.

Jeg vil tippe på rundt 8-10.000kr for delkasko. Noe jeg skal ha på den.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tv/dvd`n min i dag.

Jeg og mandel dro på jobben til faren hans og fixa en grei festebrakett.

tvdvd01.jpg

Er litt som gjenstår, den er ikke koblet til strøm eller anlegg ennå, så det skal ordnes så fort jeg får en 12v adapter til bil. Og så skal feste braketten lakkes i svart.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider