Gå til innhold

Kjøpt meg ny bil !

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

Får jo kjøpt div. turbosett som kan brukes. Pris ca 20k ++ har jeg sett. Da blir det litt "lim og lapp" og jeg tror det fort blir begrensninger på hvor mye effekt man kan ta ut.

S2 (3B) motoren er jo allerede bygd for turbo. Egentlig er det ikke så mye som er forsjell i forh. til A7 motoren. Blokka er lik bortsett fra borring. Antar at sylinderveggene er tykkere (les: sterkere) på 3B blokka. 3B toppen har noen ekstra kjølekanaler og et uttak for Hall-giveren.

Jeg har selvfølgelig vurdert å sette en 3B topp, turbo, div. manifoiler og motorstyring + senke komp. på min egen 7A, men har funnet ut at det er mye enklere å få tak i en kompl. 3B motor og bygge om til S2.

5 - the magic number!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by eivindwindspoll

Ser du tenker å lage bryter til tåkelys der kassettholderen satt. Hvorfor ikke bruke de org. bryterne i dashen over cd-spilleren/tv'n som allerede er der, med ledninger og alt...?

mvh

tror han skrev feil, for når jeg var med og kjøpte brytere i dag sa han at han skulle koble bryterene til neon-lys ved stereoen og sånnt..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindwindspoll

Ser du tenker å lage bryter til tåkelys der kassettholderen satt. Hvorfor ikke bruke de org. bryterne i dashen over cd-spilleren/tv'n som allerede er der, med ledninger og alt...?

mvh

det er fordi jeg ikke har plass til noen flere der...hadde en ledig plass til en bryter, men der går ledningene fra tv`n gjennom....

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

tror han skrev feil, for når jeg var med og kjøpte brytere i dag sa han at han skulle koble bryterene til neon-lys ved stereoen og sånnt..

blir det tåkelys i fangeren så blir det nok org.bryter over cdspilleren, vet jeg skrev noe annet ovenfor men jeg har ombestemt meg :)

Har kun satt på 2 brytere på panelet nå, 1 til tv`n og en til neonlys, men det er plass til 2 brytere til...

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer kanskje til å vente med å montere rs4 fangern, dette p.g.a at jeg ikke har justerbart senkesett. Bor ett sted med mye snø og bakker, og har ikke veldig lyst til å ødelegge fangern. Så det jeg kanskje kommer til å gjøre er å lakke fangeren jeg har nå i bilens farge. Og sette i alu gitter i "munnen"......kunne kanskje vært kult å modifisere fangeren på ett eller annet slags vis, men er redd for at jeg kommer til å ødelegge den :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det rs ad-on fanger på bilen min også. Har sagt tidligere at jeg har bestilt det, og det hadde jeg også men p.g.a at jeg måtte ha meg nytt eksosanlegg så avbestilte jeg den fangeren.

Har en skade på bakfangeren etter en kjørte borti meg, men forsikringsselskapet ville kun reparere halve skaden på plastdelen nederst jeg hadde fra før av og lakke halve bakfangeren.

Så da ba jeg om ett oppgjør og da fikk jeg 3100,- Så da bestiller jeg den ad-on fangeren og setter den på til sommeren.

Håper da på å få kjøpt sideskjørt til jula, så da blir det forhåpentlig vis fullt kit til sommeren.

Nye felger blir det kanskje på meg strax også, brukte 17".

Skal bygge om anlegget mitt også, synes det ble for mye dill dall sånn jeg har det nå, pluss at det er en forserker som ikke funker så da gidder jeg ikke å ha mætt med ledninger til den for ingenting. Skal lage nytt gulv nå også, men da med kun 1 utskjæring med plexi til forsterker. Vil også ha meg ny hattehylle som er litt mindre, men jeg er veldig fornøyd med den jeg har nå så jeg er litt usikker om jeg gidd å lage ny, mulig at jeg forminsker den hattehylla jeg har nå litt.

Så har jeg lyst til å trekke alt i beige/grått skai, siden interiøret og trekket i bagasjen er i den fargen.

Men det tar alltid litt tid, så jeg vet ikke om jeg orker helt å starte på nytt....men det er jo alltids morro å ha noe å gjøre når kulda begynner å slå til !

Blir det bygging av stereo så skal jeg gjøre posten her litt mer spennende med flere bilder under byggingen :D

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider