Gå til innhold

Godkjenning av Turbokonvertert 240

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

Om man går i innkjøp av en 240 Tic, som ikke hadde Turbo orginalt, å dette ikke er godkjent, Hva må man gjøre for å få godkjent dette!?

vet at man må ha skivebremser om man har maks 200hk osv...

Man kan jo drite i å godkjenne åsså registrere som en orginal b230 motor, istedet for b230ft. Men det er jo litt i overkant risikabelt visst man skulle krasje o.l

Takker for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen til forumet, skal ikke være så krass..

men prøv å bruk "SØK/SEARCH" Er så utrolig mange tråder om dette her...

Er motoren ren og pen og alt ser skikkelig ut så er det bare å vise den på biltilsynet..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Naila

Om man går i innkjøp av en 240 Tic, som ikke hadde Turbo orginalt, å dette ikke er godkjent, Hva må man gjøre for å få godkjent dette!?

vet at man må ha skivebremser om man har maks 200hk osv...

Man kan jo drite i å godkjenne åsså registrere som en orginal b230 motor, istedet for b230ft. Men det er jo litt i overkant risikabelt visst man skulle krasje o.l

org bremser: 200hk

vent. skiver: 220hk

ved v8 ombygging må du også ha gt-stag og diesel fjærer.

sist men ikke minst:

dekkene dine må oppfylle et høyere hastighetskrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Naila

Skal du først kræshe i tic så gjør det med stil... 200kmt og du kan drite i snut, bt og forsikringselskap for da sitter du i skyene...

men fra spøk til revolver.. ska du godkjenne en tic så er det jo litt arbeid.. men det koster også! hk avgifter og anna avgiftsdritt og du må ut med høyere forsikring... hell yeah.. vi lever norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

Ska du godkjenne en tic så er det jo litt arbeid.. men det koster også! hk avgifter og anna avgiftsdritt og du må ut med høyere forsikring... hell yeah.. vi lever norge..

Koster ikke noe og godkjenne en 240 til 220HK......

Bare for visningen hos biltilsynet.... Er vel 200-500kr

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

Skal du først kræshe i tic så gjør det med stil... 200kmt og du kan drite i snut, bt og forsikringselskap for da sitter du i skyene...

men fra spøk til revolver.. ska du godkjenne en tic så er det jo litt arbeid.. men det koster også! hk avgifter og anna avgiftsdritt og du må ut med høyere forsikring... hell yeah.. vi lever norge..

Da volvo240 ble laget før 1996, så slipper man det tullet med hk-avgift osv, med mindre bilen er bruktimportert etter 1996. Bare gjør en skikkelig jobb når du bytter motoren, ta deg tid til å feste fast ledninger og ikke slurv:) Jeg glemte å feste radiatoren, så propellen ble ødelagt på den første kjøreturen. Denne turen gikk uten panser. ETC-sluttsteget og forkoplingsmotstandene til dysene stripsa jeg bare fast i en servoslange eller noe sånt. Motronicboksen og tomgangs-styreenheten ble bare liggende på gulvet inni bilen, og slik har det sett ut i over ett år:) (panser og radiatorfester er montert da;) ) Men jeg holder på å fikse det nå.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ofte lett for å bli slik, hvis du ikke gjør jobben ordentlig når du først gjør den, så ender det ofte opp med at du lar ting være slik.

Når jeg stramma brekkvaier på 245`n min en gang, så orket jeg ikke sette på midtkonsoll dekslet igjen.. kjørte uten det helt til jeg kjøpte 242`n

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

har ofte lett for å bli slik, hvis du ikke gjør jobben ordentlig når du først gjør den, så ender det ofte opp med at du lar ting være slik.

10 poeng til deg breisladdern:>

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg har kjørt uten dørtrekk på førerdøra i nesten 2 år :) , men jeg har fått meg dørtrekk nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe kjenner igjen det der ja..

kjører fortsatt uten å vite hvor mye bensin jeg har, ledninga har detti av, orker ikke fikse det.. har foresten heller ikke sikkerhetsbelter til baksetene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by btl

Da volvo240 ble laget før 1996, så slipper man det tullet med hk-avgift osv, med mindre bilen er bruktimportert etter 1996. Bare gjør en skikkelig jobb når du bytter motoren, ta deg tid til å feste fast ledninger og ikke slurv:) Jeg glemte å feste radiatoren, så propellen ble ødelagt på den første kjøreturen. Denne turen gikk uten panser. ETC-sluttsteget og forkoplingsmotstandene til dysene stripsa jeg bare fast i en servoslange eller noe sånt. Motronicboksen og tomgangs-styreenheten ble bare liggende på gulvet inni bilen, og slik har det sett ut i over ett år:) (panser og radiatorfester er montert da;) ) Men jeg holder på å fikse det nå.

håper bilen min henger sammen etter du har ombygget den :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider