solid Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Vet ikke helt hvor god jeg er til å forklare, men skal prøve å så godt jeg kan. Jeg har bytta motor og clutch på bilen min. Før jeg bytta motor og clutch så klarte kompisen min helt fint å stå stille å børne med bilen.. og den gikk i 50 i første gir, og 100 i andre gir. Etter jeg har bytta motor og clutch (til samme type motor, en 2 liter i. standar manta gsi motor) Så klarer jeg ikke stå stille og børne, og den går i ca. 40 i første og ca. 0 effekt etter 80 i andre. Den akselerer også dårlig i oppoverbakker. Det virker som om motoren sliter om den møter motstand, eller at cluchen ikke biter helt om det er motsand.. Har jeg bilen i fri og gasser går den helt reint helt opp til rødmerkinga, Clutchen biter heeeeeeelt innerst på ca. 2-4 cm også er den haard å trykke inn. Noen som vet hva problemet kan være? Siter - Sierra sedan -92 (rs styling) x Opel Manta GSi -85 x Sierra sedan -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Prøv å justere litt på clutchvaieren din du... Kan begynne med det :) onfiredevi -Ex- Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solid Skrevet Juli 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 vil dette løse alle problemene eller bare det at kløtjsen er hard? Siter - Sierra sedan -92 (rs styling) x Opel Manta GSi -85 x Sierra sedan -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 kUBBER MOTOREN ELLER ER DET CLUCHEN SOM SLURER NÅR DEN IKKE KLARER Å BURNE?hAR DU JUSTERT TENNING OG SLIKT SKAL TO LIKE MOTORER TEORETISK GÅ LIKE GODT MED MINDRE DEN NYE ER VELDIG DAUKJØRT. Ops sorry. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solid Skrevet Juli 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 Sorry meg men jeg vet ikke hva "kubber motoren" betyr.. Jeg justerte clutchvaiern i dag, og dæven! der var det ikke mye clutch igjen gitt!! fikk liksom stramma den to-tre millimeter.. Får vel kjøpe ny clutch da.. og den slurer ja. Siter - Sierra sedan -92 (rs styling) x Opel Manta GSi -85 x Sierra sedan -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-TOM-X Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 Prøv å sett bilen med handbrekk på og, ha høyturtall og slipp cutsjen fort ut, da skal den automatisk daue ut, vist den ikke dauer ut med det første så slurer den. Anbefaling er at du skifter clusj og juster klusj vaieren.. Siter Liv in the moment, without picking up to much air ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Clutchen skal ikke justeres på Wire, men på skrue(kulehode som gaffelen er frsta i) på clutchuset, når den justeres så blir clutchen lettere. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Det at den slurrer, kan ikke det være at wire`en er for stram?? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Har nøyaktig samme problem på monzaen min.. vaiern er stramma masse, men må likevel trampe den hardt i bånn for å løse den ut. Slipper jeg opp igjen såvidt (noen cm bak med foten) så biter den igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg