Gå til innhold

Clutch problem? Motor?

Ranger emnet

solid

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor god jeg er til å forklare, men skal prøve å så godt jeg kan.

Jeg har bytta motor og clutch på bilen min.

Før jeg bytta motor og clutch så klarte kompisen min helt fint å stå stille å børne med bilen.. og den gikk i 50 i første gir, og 100 i andre gir.

Etter jeg har bytta motor og clutch (til samme type motor, en 2 liter i. standar manta gsi motor) Så klarer jeg ikke stå stille og børne, og den går i ca. 40 i første og ca. 0 effekt etter 80 i andre. Den akselerer også dårlig i oppoverbakker. Det virker som om motoren sliter om den møter motstand, eller at cluchen ikke biter helt om det er motsand.. Har jeg bilen i fri og gasser går den helt reint helt opp til rødmerkinga,

Clutchen biter heeeeeeelt innerst på ca. 2-4 cm også er den haard å trykke inn.

Noen som vet hva problemet kan være?

- Sierra sedan -92 (rs styling)

x Opel Manta GSi -85

x Sierra sedan -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kUBBER MOTOREN ELLER ER DET CLUCHEN SOM SLURER NÅR DEN IKKE KLARER Å BURNE?hAR DU JUSTERT TENNING OG SLIKT SKAL TO LIKE MOTORER TEORETISK GÅ LIKE GODT MED MINDRE DEN NYE ER VELDIG DAUKJØRT.

Ops sorry.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry meg men jeg vet ikke hva "kubber motoren" betyr..

Jeg justerte clutchvaiern i dag, og dæven! der var det ikke mye clutch igjen gitt!! fikk liksom stramma den to-tre millimeter.. Får vel kjøpe ny clutch da.. og den slurer ja.

- Sierra sedan -92 (rs styling)

x Opel Manta GSi -85

x Sierra sedan -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider