Gå til innhold

kvaliteten på mondeo?

icecold-

Anbefalte innlegg

Originally posted by fcuk

Jeg har akkurat vært med på en shoppingrunde på siste generasjon Mondeo, må si jeg ble litt skremt av at alle bilene vi så på som ikke hadde skvettlapp foran hadde slitasje og rustdannelse i framkant av kanalen.

omg. seriøst? det er faen meg galle da!!

:pisser: ford :( :(

[-] `93 Mondeo Si Sport

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HansenRS

Er det snakk om mondeo skjenerelt eller dem nyeste eller dem gammle?

Jeg pers. Har meget god tru på at dem nye mondeo er i meget god kvalitet! dem har meget gode motorer å ser ut som dem er bygget på et nytt plattform:rolleyes: hehe

Kunnet selv tenkt meg Ford mondeo Ghia X ;)

nok utstyr der passat ikke kan stille seg i samme klasse

men er vel bare å kontakte mesta å høre?

;)

Broren min gikk over til firmabil for kort tid siden.

Han fikk velge biltypen og samboeren bestemte fargen. :D

Han ville absolutt ha Mondeo stasjonsvogn og Mondeo ble det. 1.8l basisutgave med el.klima, el-vinduer foran og 38 airbags.

Han gledet seg som en unge i ukevis, og når den store dagen kom fikk jeg æren av å kjøre ham til Ford Forum i Sandvika.

Joda, bilen var fin den. En overivrig kvinnelig selger kom ham i møte, smisket litt, og gikk så over til bilen, der han fikk en grundig innføring i hvordan man åpner panseret med nøkkelen.

:rolleyes:

Både jeg og min bror antok at Ford hadde skjerpet seg litt på den siste modellen. Hverken jeg eller min bror (eller noen andre vi kjenner) har så veldig hyggelig erfaring med kvaliteten på det tekniske i tidligere biler fra Ford, men nye Mondeo virker så gjennomført ( i alle fall i forhold til nybilpris kontra førsteinntrykk) at vi ikke kunne forestille oss annet enn at Ford har tatt seg sammen. Litt i hvert fall.

Etter omlag to uker begynte bilen hans å lugge i oppoverbakker, spesielt på høyere gir, ved fartsreduksjon og girskifte.

I tillegg hadde sentrallåsen i bakdøren begynt å surre noe jævlig.

Bilen ble tatt på service, og mekaniker kunne konstatere at computeren manglet instruksjonsfiler. Nytt program ble lagt inn, men problemet fortsatte. Derimot forsvant sentrallåsfeilen.

Den ble satt inn på verksted igjen, men feilen ble ikke funnet. Mekanikeren mente at han må leve med skavanken.

:mad:

Det er ikke rart om folk blir skuffet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Broren min gikk over til firmabil for kort tid siden.

Han fikk velge biltypen og samboeren bestemte fargen. :D

Han ville absolutt ha Mondeo stasjonsvogn og Mondeo ble det. 1.8l basisutgave med el.klima, el-vinduer foran og 38 airbags.

Han gledet seg som en unge i ukevis, og når den store dagen kom fikk jeg æren av å kjøre ham til Ford Forum i Sandvika.

Joda, bilen var fin den. En overivrig kvinnelig selger kom ham i møte, smisket litt, og gikk så over til bilen, der han fikk en grundig innføring i hvordan man åpner panseret med nøkkelen.

:rolleyes:

Både jeg og min bror antok at Ford hadde skjerpet seg litt på den siste modellen. Hverken jeg eller min bror (eller noen andre vi kjenner) har så veldig hyggelig erfaring med kvaliteten på det tekniske i tidligere biler fra Ford, men nye Mondeo virker så gjennomført ( i alle fall i forhold til nybilpris kontra førsteinntrykk) at vi ikke kunne forestille oss annet enn at Ford har tatt seg sammen. Litt i hvert fall.

Etter omlag to uker begynte bilen hans å lugge i oppoverbakker, spesielt på høyere gir, ved fartsreduksjon og girskifte.

I tillegg hadde sentrallåsen i bakdøren begynt å surre noe jævlig.

Bilen ble tatt på service, og mekaniker kunne konstatere at computeren manglet instruksjonsfiler. Nytt program ble lagt inn, men problemet fortsatte. Derimot forsvant sentrallåsfeilen.

Den ble satt inn på verksted igjen, men feilen ble ikke funnet. Mekanikeren mente at han må leve med skavanken.

:mad:

Det er ikke rart om folk blir skuffet. :(

Ja du Otto, du Otto.... Hvis den begynte å fuske etter to uker er det jo tydelig at noe er galt, ikke noe man må leve med.. Har ikke vært borti noen problemer med dette på bensinutgaver! Han/du/dere/noen du/dere kjenner har ikke tatt motorvask?? Det virker som et problem med noe så banalt som plugger eller kabler..

Sentrallåsen har jeg vært borti, det trenger inn fuktighet i mikrobryteren i bakluka!

Og forøvrig: Les Auto Motor und Sports nyeste norske utgave! Langtest 100 000 km med Mondeo.............. Der har du noen som er fornøyd;)

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Ja du Otto, du Otto....

Hva var det godt for?

Hvis den begynte å fuske etter to uker er det jo tydelig at noe er galt, ikke noe man må leve med.. Har ikke vært borti noen problemer med dette på bensinutgaver! Han/du/dere/noen du/dere kjenner har ikke tatt motorvask?? Det virker som et problem med noe så banalt som plugger eller kabler..

Jeg synes det høres merkelig ut at eier må leve med problemet.

Bilen er jo ny og har garanti.

Det har ikke blitt foretatt motorvask. Bilen ble kjøpt i juni og motoren har ikke rukket å bli skitten.

En av pluggene og/eller kablene kan vel ikke være defekt?

Hvilke andre feil kan fremkalle symptomer som beskrevet?

Og forøvrig: Les Auto Motor und Sports nyeste norske utgave! Langtest 100 000 km med Mondeo.............. Der har du noen som er fornøyd;)

Det gleder meg. Broren min fikk en dårlig start med sin nye bil. Noe som er riktig synd, for han har tidligere eid Forder, hvis omtale han gir ikke gjør seg på trykk til allmen beskuelse.

Den første uken med ny Mondeo var imidlertid alt bare fryd og gammen, problemer og utgifter til hans tidligere biler av samme merke var nesten glemt, men så skjer dette og da blusser selvfølgelig fordommene opp på nytt.

Jeg får i alle fall håpe at den ikke byr på flere irriterende overraskelser, og at han etterhvert føyer seg inn i rekken av fornøyde eiere. Om ikke annet i tre år, dvs. sålenge firmabilavtalen gjelder. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Og nå har han i tillegg blitt påkjørt bakfra i et kryss, av ei dame som kom for fulle mugger uten å bremse, hvilket medførte at bilen hans bykset frem og traff bilen som sto foran. Så nå er den til oppretting og lakkering. :(

faen at den var på verksted tidligere, sku bare sagt at fuskinga oppsto etter kresjinga! :D

[-] `93 Mondeo Si Sport

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Jeg har akkurat vært med på en shoppingrunde på siste generasjon Mondeo, må si jeg ble litt skremt av at alle bilene vi så på som ikke hadde skvettlapp foran hadde slitasje og rustdannelse i framkant av kanalen.

Min mondeo er vel 11 år gammel nå, aldri hatt skvettlapper foran, og heller aldri rustet foran der, men så har min mondeo galvanisert karosseri også :) og så lenge det ikke sliter gjennom galvaniseringen, så holder bilen :)

Skal snart bytte motor kanskje, har trilla endel kilometer nå, får se hva det blir til, men resten av bilen er jo fortsatt som om den var ny..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider