Gå til innhold

Når skal man bytte reg reim

Ranger emnet


113deluxe

Anbefalte innlegg

Originally posted by trra

Det er ved 60.000km den skal byttes, ikke 120.000km. Det står 60.000km i haynes, men reima holder nok lenger enn 60.000km i de fleste tilfeller.

 

Ja men haynes er vell ikke akkurat kjent for å alltid ha 100% korrekte opplysninger!

 

Intervall i flg VW er 120000km og ingen antall år oppgitt

har aldri hørt om reimer på vag som ryker for skift intervallen (bortsett fra 2,4d t4 der vannpumpa har en tendens til å ryke)

men jeg ville anbefalt å skifte reima vist bilen har kjørt lengre en 6-7 år med den..

og med skift av reima må/bør strammehjulet skiftes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Bytt reima når du kjøper en bil, dersom servicehefte ikke sier at det nylig er gjort da.

 

Jeg har en golf II 1.6 og kjørte til reg.reima blei så slitt at den slura på tannhjula og nå for jeg faen ikke bilen til å tenne med ny reg.reim.

 

Like før hele bilen går rett på huggern!!!

 

har du satt reimhjulet til fordeleren/oljepumpa rett da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trra

Haynes kan nok ta feil de, men har du aldri hørt om en vag som regreima ryker før intervallet?? Jeg har hørt om noen som regreima har ryki på 80-90kkm, når intervallet skal være 120.000km, på 1,8T f.eks.

 

hmm kan godt hende men jeg har ikke vert borti det, og jeg har jobbet 3 år på merkeverksted ..

eneste jeg har vert borti er at strammehjulet ryker når de har vert an annen plass å skifte regreim og ikke strammehjul..

skal ikke påstå at det ikke har skjedd, men ikke som jeg har sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reima skal du bytte når du kjenner en uggen følelse i magen,eller så kan du vente til den ryker så får du den riktige følelsen$$.

Tror nok at hysteriet runt regrem er litt overdrevent ,så lenge man holder seg til VW sine itervaller går det greit.

Jeg ville derimot vere veldig forsiktig om jeg hadde kjøpt en brukt bil.Km???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange VW motorer som får skade av reg rem havari. også div 1.6 og 1.8 avhengig av modell også D, TD der skadene ofte er størst.

En ting skal sies når det gjelder regrem : personlig tror jeg verkstedene profilerer seg på reg rem bytte blant folk som ikke her mulighet til å sjekke selv tilstand på rem (Dyrt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår