agjell Skrevet November 7, 2002 Rapporter Share Skrevet November 7, 2002 Jeg har planer om å vaske skikkelig godt med høytrykksspyler og avfettingsmiddel nedi motorrommet. Er det noe jeg burde passe på eller dekke til? Jeg har selvfølgelig tenkt å koble fra batteriet ja :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet November 7, 2002 Rapporter Share Skrevet November 7, 2002 ikke spyle full elektronikkbokser osv sikkert mer gode forslag tar alltid en pose over fordeler osv jeg Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
agjell Skrevet November 7, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2002 Nå er det sånn at jeg ikke vet hvor fordeleren sitter, er newbie :) Har du peiling på hvor den sitter på en Golf III? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet November 7, 2002 Rapporter Share Skrevet November 7, 2002 Trenger ikke koble fra batteriet. Det sikreste for å unngå vann i fordeler, plugger etc er å la motoren stå og gå på tomgang når du vasker. Ikke anbefalt på grisekjøringsvarm motor, spes med turbo :D La såpen/avfettingen virke litt før du spyler og gjør det heller flere ganger fremfor å spyle "knallhardt" på ekstra skitne steder, da kan det være fare for ødelegge lakk, kabler, isolasjon etc. Kjør ikke bilen rett ut i 15 minusgrader etterpå ;) Er det kaldt, la den stå og gå så det værste fuktigheten fordamper. Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
agjell Skrevet November 7, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2002 Det sikreste for å unngå vann i fordeler, plugger etc er å la motoren stå og gå på tomgang når du vasker. Hvorfor det? Vil fordeleren og pluggene være såpass varme at vannet fordamper da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 7, 2002 Rapporter Share Skrevet November 7, 2002 Originally posted by agjell Nå er det sånn at jeg ikke vet hvor fordeleren sitter, er newbie :) Har du peiling på hvor den sitter på en Golf III? Tviler på at Golf III har fordeler, men jeg vet ikke jeg. Som de andre sier, dekk til elektriske komponenter og elektronikkbokser så godt du kan. Og pass på at dette er tørt etterpå. Om det er noe lurt å ha motoren igang vet jeg ikke, men jeg hadde ikke turt det. Prøv å ikke spyle direkte på løse ting, og steder der vann kan komme inn i motoren (selv om det kanskje er liten sjangs for at det skjer). Hvis du har tilgang til trykkluft er det greit å blåse bort vann her og der. En boks '5-56 ' er ikke så dumt å ha til etter vask, jeg ville brukt en hel (liten) sprayboks med 5-56 etter vask, men det er kanskje bare meg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet November 7, 2002 Rapporter Share Skrevet November 7, 2002 Hvis motoren er varm/igang fordamper avfettingen temmelig fort, den får ikke tid til å virke. Når jeg tar motorvask pleier jeg å spraye på kald motor, vasker litt med svamp og skyller kun med hageslange, uten å sikte rett på fordeler, dynamo, osv. Blåser over det elektriske med trykkluft etterpå. ;) Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
agjell Skrevet November 8, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2002 En boks '5-56 ' er ikke så dumt å ha til etter vask, jeg ville brukt en hel (liten) sprayboks med 5-56 etter vask, men det er kanskje bare meg :D Er 5-56 sånn universalsmøremiddel som WD40 osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet November 8, 2002 Rapporter Share Skrevet November 8, 2002 Originally posted by agjell Er 5-56 sånn universalsmøremiddel som WD40 osv? Ja :) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet November 8, 2002 Rapporter Share Skrevet November 8, 2002 Problemet med 5-56 er at den fordamper veldig fort. Fin og løse ting og tang som henger fast, men sprayer man litt på en skiftenøkkel og legger den i regnet tar det ikke lange tiden før den ruster. (Hvis det var ment som forebyggende mot rust/korrusjon i dette tilfellet da) flushit Men det fordamper vel egentlig de meste av disse stoffene da når de blir varme da.. Jeg har brukt silikonspray litt her og der i motorrommet, plast- og gummideler liker bedre silikonbaserte produkter. :) Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.