Gå til innhold

Motorvask

Ranger emnet

agjell

Anbefalte innlegg

Trenger ikke koble fra batteriet. Det sikreste for å unngå vann i fordeler, plugger etc er å la motoren stå og gå på tomgang når du vasker. Ikke anbefalt på grisekjøringsvarm motor, spes med turbo :D La såpen/avfettingen virke litt før du spyler og gjør det heller flere ganger fremfor å spyle "knallhardt" på ekstra skitne steder, da kan det være fare for ødelegge lakk, kabler, isolasjon etc.

Kjør ikke bilen rett ut i 15 minusgrader etterpå ;) Er det kaldt, la den stå og gå så det værste fuktigheten fordamper.

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by agjell

Nå er det sånn at jeg ikke vet hvor fordeleren sitter, er newbie :) Har du peiling på hvor den sitter på en Golf III?

Tviler på at Golf III har fordeler, men jeg vet ikke jeg.

Som de andre sier, dekk til elektriske komponenter og elektronikkbokser så godt du kan.

Og pass på at dette er tørt etterpå.

Om det er noe lurt å ha motoren igang vet jeg ikke, men jeg hadde ikke turt det.

Prøv å ikke spyle direkte på løse ting, og steder der vann kan komme inn i motoren (selv om det kanskje er liten sjangs for at det skjer).

Hvis du har tilgang til trykkluft er det greit å blåse bort vann her og der.

En boks '5-56 ' er ikke så dumt å ha til etter vask, jeg ville brukt en hel (liten) sprayboks med 5-56 etter vask, men det er kanskje bare meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med 5-56 er at den fordamper veldig fort. Fin og løse ting og tang som henger fast, men sprayer man litt på en skiftenøkkel og legger den i regnet tar det ikke lange tiden før den ruster. (Hvis det var ment som forebyggende mot rust/korrusjon i dette tilfellet da) flushit Men det fordamper vel egentlig de meste av disse stoffene da når de blir varme da.. Jeg har brukt silikonspray litt her og der i motorrommet, plast- og gummideler liker bedre silikonbaserte produkter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider