Gå til innhold

Turbokonvertere en b23a

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

Sitter med en b23a jeg skal sette på r-sport turbosats på..

Der er det et lite rør fra hver eksosport som går ut til et større rør (egr systemet)

Jeg veit at man kan plugge dette, men jeg vil fjerne hele det røret, kan jeg plugge hvert enkelt "utløp"? Er jo bare en liten kanal helt nederst i eksosporten.. Noen som har gjort dette?

 

Eller er det ingen annen utvei en å la de gå sammen til det lange røret og heller plugge dette?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jeg klar over..

Trodde det var en annen forskjell jeg..

 

Har begynt å lage gjenger i de egr hullene, plugger de bare med vanlige skruer..

 

Men dukket opp et annet problem. turbogrenrøret butter i vannrøret som går fra vannpumpa til varmeapparat..

 

Noen løsning på dette?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...

Skal nok klare å løse det der..

skal prøve å bruke det røret som har sitti på en b230at.. det er ferdig bøyd, men passer som sagt ikke på vannpumpa..

 

-kan jo bytte vannpumpa fra den som sitter på b230`n..

 

....

 

Fant også ut at bensinpumpa på b230`n er annerledes, dvs den har en vkumslange som kommer fra trykkboksen ved forgasseren. regner med at det er noe som forteller bensinpumpa at den må gi mer bensin ved høyere trykk..

 

Trenger jeg dette? Eller klarer jeg meg fint med standard bensinpumpe?

 

Blir mye offtopic her, men kan like greit rename topic`n.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svarte så raskt man svarer i dag da :D

 

Er det noen spesiell grunn til at den _må_ byttes?

 

Noe mer som også må byttes som jeg ikke allerede har tenkt på?

 

Oljepumpe?

 

Veit at bunnpanne må byttes..

 

..Må kanskje bytte jobb, med tanke på bensinforbruket jeg er redd denne kommer til å få.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, notert..

 

tror jeg fant ut hvorfor den motoren brukte så sinnsvakt mye bensin,..

 

Var en slange som hang løst under innsuget, er en tapp der under 2.sylinder forfra.. regner med den har sugd en del falskluft der...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk da skrudd et par timer i dag også..

 

Egr dritten løste jeg ved å kappe av de små platene i enden av de fire røra, punktsveiset senteret slik at det blei tett, så dytta jeg dem inn i hullene i toppen, og satt på den klemma de opprinnelig var festet med...

 

dette må bli tett så sant ikke eksosen klarer å blåse i filler sveisen min

dårlig bilde, men dere skjønner vel hva det skal forestille

egrplugg.jpg

 

 

 

Da gjenstår bare å tilpasse vannrøret så skal alt være klart..

 

Fått flyttet over bensinpumpe og forgasser.. Men lurer litt på hva den slangen som kommer ut på innsugsia litt under sylinder 2. er for noe..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår