Breisladdern Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Sitter med en b23a jeg skal sette på r-sport turbosats på.. Der er det et lite rør fra hver eksosport som går ut til et større rør (egr systemet) Jeg veit at man kan plugge dette, men jeg vil fjerne hele det røret, kan jeg plugge hvert enkelt "utløp"? Er jo bare en liten kanal helt nederst i eksosporten.. Noen som har gjort dette? Eller er det ingen annen utvei en å la de gå sammen til det lange røret og heller plugge dette? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 Problemet ditt er at turbogrenrøret ikke passer dersom det er ERG system i toppen. Stikk på maxbo eller lignende og kjøp fire franske treskruer i størrelse "passer". Så tar du av manifoilen og stapper eksospasta ned i hullene så de blir helt tette. funker som f#&" Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 mener du å si at jeg må bytte topp????? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 Nei, men du må fjerne ERG systemet og tette hullene. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 Det er jeg klar over.. Trodde det var en annen forskjell jeg.. Har begynt å lage gjenger i de egr hullene, plugger de bare med vanlige skruer.. Men dukket opp et annet problem. turbogrenrøret butter i vannrøret som går fra vannpumpa til varmeapparat.. Noen løsning på dette? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 bøye? lage det lenger? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 Da må du jalla mekke litt, det var ikke noe problem på den motoren jeg prøvde på Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 hmm... Skal nok klare å løse det der.. skal prøve å bruke det røret som har sitti på en b230at.. det er ferdig bøyd, men passer som sagt ikke på vannpumpa.. -kan jo bytte vannpumpa fra den som sitter på b230`n.. .... Fant også ut at bensinpumpa på b230`n er annerledes, dvs den har en vkumslange som kommer fra trykkboksen ved forgasseren. regner med at det er noe som forteller bensinpumpa at den må gi mer bensin ved høyere trykk.. Trenger jeg dette? Eller klarer jeg meg fint med standard bensinpumpe? Blir mye offtopic her, men kan like greit rename topic`n. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Bensinpumpa MÅ du bytte! Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 svarte så raskt man svarer i dag da :D Er det noen spesiell grunn til at den _må_ byttes? Noe mer som også må byttes som jeg ikke allerede har tenkt på? Oljepumpe? Veit at bunnpanne må byttes.. ..Må kanskje bytte jobb, med tanke på bensinforbruket jeg er redd denne kommer til å få. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 For at den pumpa gir høyere bensintrykk som følger ladetrykket. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 ok, notert.. tror jeg fant ut hvorfor den motoren brukte så sinnsvakt mye bensin,.. Var en slange som hang løst under innsuget, er en tapp der under 2.sylinder forfra.. regner med den har sugd en del falskluft der... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 det er nok masse å si ja :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Fikk da skrudd et par timer i dag også.. Egr dritten løste jeg ved å kappe av de små platene i enden av de fire røra, punktsveiset senteret slik at det blei tett, så dytta jeg dem inn i hullene i toppen, og satt på den klemma de opprinnelig var festet med... dette må bli tett så sant ikke eksosen klarer å blåse i filler sveisen min dårlig bilde, men dere skjønner vel hva det skal forestille Da gjenstår bare å tilpasse vannrøret så skal alt være klart.. Fått flyttet over bensinpumpe og forgasser.. Men lurer litt på hva den slangen som kommer ut på innsugsia litt under sylinder 2. er for noe.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Hvis du har det vannrøret som er helt rett fra pumpa og bakover er det bare å bytte det ut med et rør fra en nyere motor, der er de bøyd nedover slik at grenrøret passer. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.