Gå til innhold

Turbokonvertere en b23a

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

hehe hvis du leser hva jeg har skrevet tidligere her så ser du at de nyere røra ikke passer på vannpumpa mi..

 

hmm...

Skal nok klare å løse det der..

skal prøve å bruke det røret som har sitti på en b230at.. det er ferdig bøyd, men passer som sagt ikke på vannpumpa..

 

Klarte foresten å ødelegge det røret fra 230`n da jeg skulle sveise om festebraketten, klarte å brenne hull i det..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lodding holder ikke,. du skal jo skru til litt også, så det ikke lekker vann.. men tror jeg kan klare å bruke orginal røret, bare å stramme til godt på turbogrenrøret så tilpasser nok røret seg..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såklart det holder å lodde hvis du skal tette igjen det hullet,

 

Men man kan ikke lodde fast den festebrakketen på røret og så forvente at den skal tåle presset den får da jeg strammer skruen som skal inn i vannpumpa.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forskjellige typer, hjan tenkte sikkert på at man står med en loddebolt og lodder som med en ledning.

 

Ville brukt en slange hvis mulig.

 

Tror sveising var den eneste bra løsninga der ja.

 

 

Vakuumslange:

Er ikke den som går til EGR?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke den vakumslanga går til egr, eller jeg veit ikke jeg,

 

Tok å tredde den innpå den lille pumpa som sitter under forgasseren (ikke bensinpumpa) men en pumpe som sitter like ved åndinga til veivhusventilasjonen

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder pulsair så er det vel sveising, evt gjenge opp og plugge med bolter det eneste som holder, eksospasta har jeg ikke noe stor tru på når det gjelder å tette slike store lange hull..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

når det gjelder pulsair så er det vel sveising, evt gjenge opp og plugge med bolter det eneste som holder, eksospasta har jeg ikke noe stor tru på når det gjelder å tette slike store lange hull..

Er nok best å plugge det på samme måte som røra er festa orginalt, kan jo risikere overtrykk der etterhvert nå...

Tror du har gjort det på eneste rette måte, gjenge opp og plugge vil være vanskelig å få tett der, eksospasta tåler ikke temperaturene som det komme oppi der, og er jo litt store hull til det.

 

Når det blir for varmt blir eksospastaen sprø og drysser vekk etterhvert, derfor det ikke funker på 2-takt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår