Gå til innhold

Turbokonvertere en b23a

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

Er 95% sikker på det har gjort kommer til å holde. Men mener også at gjenging ville ha virket, hullene er 6mm innerst, men har en 8 eller 10mm åpning..

 

eksospasta aleine blir det samme som å "rustsveise" kanalene sine med gaffateip, bæreposer og hurtigtørkende techtyl, funker fint og ser bra ut de første 2ukene så er det like ille som før..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liten update her..

 

Måten jeg tettet egr hullene på var ikke bra nok, dvs det hadde holdt i massevis, men de skruene jeg brukte til å feste de skivene (se bilde fra tidligere post) ville butte i turbogrenrøret..

 

Noen som har forslag?

 

Vannrøret blir byttet ut me en gummislange som blir trukket med "vevd" ståltråd +at det er et varmskjold der fra før, så den burde tåle varmen fra turbo/grenrør.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selve skivene som jeg skal tette hullene med har jeg jo.. Men hvordan i "#%¤ skal jeg få festet dem der?? `Jeg har gjort på samme måten som svenskene bare at jeg ikke brukte 50 øringer..

 

Poenget er at skruen som holder den plata butter i turbogrenrøret..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Vannrøret blir byttet ut me en gummislange som blir trukket med "vevd" ståltråd +at det er et varmskjold der fra før, så den burde tåle varmen fra turbo/grenrør.

 

duger plenty! evnt kunne du kjøpt deg kobber-rør fra rørlegger og bøyd til og laget noen skrufester. Jeg tror nok slange er det enkleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

duger plenty! evnt kunne du kjøpt deg kobber-rør fra rørlegger og bøyd til og laget noen skrufester. Jeg tror nok slange er det enkleste.

 

sikker på det? Blir jo en del varme både fra blokka og fra grenrøret...

 

Blir vanskelig å feste kobberrøret på vannpumpa.. har tenkt å kappe det orginale vannrøret 5cm fra festet, så trer jeg bare slangen utenpå..

 

Da gjenstår bare egr dritten...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et par topper lilggendes selv.. men tenkte jeg skulle sleppe unna å kjøpe ny toppakning... Dessuten er jeg ikke noen ekspert på å stille inn tenning..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

sikker på det? Blir jo en del varme både fra blokka og fra grenrøret...

 

Blir vanskelig å feste kobberrøret på vannpumpa.. har tenkt å kappe det orginale vannrøret 5cm fra festet, så trer jeg bare slangen utenpå..

 

Da gjenstår bare egr dritten...

 

er det så mye mer varme enn kjølesystemet da?

du har jo slanger som tåler mange hundre grader..

evnt kan du lage varmeskjold også da.

 

Om du har gummi, kan du vel legge den litt lengre fra manifoilen enn orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal legge den langt unna.. Men er ikke sikkert jeg har råd til sånn metall "slange" blir nok en litt tykk hydraulikslange..

 

Men lurer på om jeg likesågreit skal bytte topp til en som ikke har egr.. eneste dritten med det er at jeg antagelig må bytte toppakning også..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da driver jeg å bytter topp...

Men veit ikke om de går omhverandre..

 

På b23`n satt det en 395 topp, motoren har flate stempler.

 

påb230`n satt det en 530 topp, motoren har forbrenningskammer i stempelet..

 

 

Jeg skal liksom ha 530 toppen over på b23`n..

Passer disse omhverandre da?

tenker mest på ventil vandring osv om ventila vil treffe stempla i b23`n siden det ikke er forbrenningskammer i de..

 

slenger med noen bilder:

 

530toppen:

530topp.jpg

 

395toppen:

395topp.jpg

 

Og til slutt et bilde av noe jeg ikke aner hva er for noe.. to slangetapper som kommer ut under innsuget. kan disse plugges?hvaerdette.jpg

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!!

 

Etter masse stuking og tull så fikk jeg byttet topp og justert registeret etter tenningsmerker..

 

Satser på at toppakningen tålte den julingen den fikk

(brettet ett hjørne og la seg dobbelt, heldigvis slapp jeg ikke toppen helt nedpå, så jeg håper den ikke blei så klemt at den delte seg..

 

Stor takk til Suggen, Btl og El|Camino som hjalp meg via mirc, msn og ja..

 

Da fikk jeg det EGR drittet langt ut av min volvoverden med denne toppen..

 

Håper på at jeg får tak i en slange som egner seg som erstatning for vannrøret som går fra vannpumpe til varmeapparat..

 

 

Foresten, gjør det noe om tenningsmerket på reima ikke står rett over tenningsmerket på kamdrevet? så det først etterpå, og da gadd jeg ikke løsne igjen.. hovedsaken er vel at veiv og kam er synkrone?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår