Gå til innhold

Regreima røk, motor gåen?

Ranger emnet

hungryMadCow

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ikke allverdens erfaring med bil. For etpar dager siden røk regreimen mens jeg kjørte (ihvertfall det Vikingkaren sa). Har en 245, 86-modell. Har pratet med etpar folk og han ene påstår hardnakket at det bare er å sette på ny regreim og at motorn på denen volvoen tåler at reimen ryker. Noen som har noen erfaring med dette? Kjedelig å bruke kroner på å skifte reim for så å oppdage at motorn er gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Thanks! Leste litt rundt på forumet og ser at det skal gå greit :)

Skal prøve meg sammen med en kamerat å se om vi greier å skifte regreimen sjæl. Har sjekket på mekonomen og prisen for regreimssats ekke avskrekkende. Noen tips på ting jeg bør gjøre / passe meg for? Må man inn under bilen å skru? blir nok litt "to gode naboer" hehe, men hvordan skal man lære ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har blitt fortalt av en som har jobbet mye med volvo er:

Rødt topp lokk = OK!

Svart topp lokk = Ikke bra!

Min har svart topplokk :(

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. finnes ikke rødt topplokk. de han mener er grå. (evnt at de var røde da de var nye men alle jeg har og har sett er grå)

2. er bare k motoren som går til helvete når regreima ryker, og den har du ikke siden det er en 86 modell (med mindre motoren er bytta til k engang)

konklusjon: ta å kjøp en ny regreim til 280 kr se i haynes boka og skru det sammen. er som sagt utrolig lett når man kan det

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider