Gå til innhold

Problemer med å få skikkelig drag

Ranger emnet


espen_mg

Anbefalte innlegg

Heisann!

Noen som kan hjelpe meg med råd og tips om hva som kan være feil på bilen, når den bare rykker å napper når jeg drar på? Jeg finner nemlig ingen feilkoder på bilen når jeg leser av feillageret!

 

Har en liten teori om at den kan være Wastegaten som er gåen, men det har snakket med en som hadde tilsvarende problem, og hos han var det gasspjeldet som var defekt. men om dette hadde vært tilfellet hos meg skulle vel det ha kommer opp i feillageret??

 

Noen som har hatt samme problem på sin 1.8T?

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er klar over det med luftmengdemåleren men, den er i orden.

Jeg hadde egentlig håpet jeg slapp å bytte wastegate, for det er helt jævli å komme til å bytta den...må sannsynligvis ut med turboen, eller kat.

 

Jeg er sikker på at jeg mangler 100hk på denne feilen. den vil ikke i det hele tatt..

 

Kjedelige greier nå i sommer-sesongen!!

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...

 

har vel litt mer...

 

er 210 med chippen, når bilen er som den skal.. er nok nede på drøye hundre nå ja...dreimomentet er i allefall labert...

 

Må vel sette bort feilsøkingen til noen som har litt mer peil enn meg...har prøvd alt som er i min makt.. hehe..

 

gir opp snart..

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett velkjent problem på disse bilene er kontakten på magnetventil som styrer turbotrykket. Den ryker helt inne ved kontakten.

 

Men det er merkelig at du ikke får opp feilkoder. Sjekk den kontakten NØYE. Er ofte veldig vanskelig å se bruddet. Må avisolere ledningen for å se det.

 

Asim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen_mg

Heisann!

Noen som kan hjelpe meg med råd og tips om hva som kan være feil på bilen, når den bare rykker å napper når jeg drar på? Jeg finner nemlig ingen feilkoder på bilen når jeg leser av feillageret!

 

Har en liten teori om at den kan være Wastegaten som er gåen, men det har snakket med en som hadde tilsvarende problem, og hos han var det gasspjeldet som var defekt. men om dette hadde vært tilfellet hos meg skulle vel det ha kommer opp i feillageret??

 

Noen som har hatt samme problem på sin 1.8T?

 

Ingen slanger som har ryki da? noen som det bare kan være ett lite hul i? hadde samme på min S2

Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter en plast-slange på undersiden av innsugsmanifolden. Denne bruker å sprekke. Den gjorde det på min, og jeg har hørt om flere som har byttet den.

Er endel arbeid å få byttet den da. Jeg måtte av med innsugsmanifolden for å komme til.

Kan også være vanskelig å se hvor den har sprukket. Den bruker å gå i skjøtene.

Slagen koster 268 kroner hos Møller.

- Skoda diesel 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en sprukket slange til på min. Det var slangen som går fra turboen og ned til røret som går videre til intercoolern. Denne hadde sprukket like ved der slangen fra dumpventilen går inn på på samme slangen. Var ikke lett å se. Sprekken var på oversiden. Må bare kjenne godt etter med fingrene eller ta løs hele slangen og sjekke.

Min bil gikk som en kule igjen etter at jeg byttet denne.

- Skoda diesel 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Blir ikke helt klok på denne bilen... huff.. men fikk en liten ide om at kanskje det kan hjelpe å bytte bensinfilteret. er en god stund siden dette ble skiftet. For det som er rart, er at jeg har ikke problemer med trykket på turboen. men det virker rett å slett som om den har problemer med å gi nok bensin. Trykket på bensinen skal jo ligge 3 bar over turbotrykket, og nå har jo jeg chippet bilen og driver å kjører på rundt 1 bar. dermed må bensntrykket opp på 4 bar. Kan dette være vanseklig å oppnå dersom bensinfilteret er delvis tett??

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår