Gå til innhold

Problemer med å få skikkelig drag

Ranger emnet


espen_mg

Anbefalte innlegg

Originally posted by espen_mg

Jeg er klar over det med luftmengdemåleren men, den er i orden.

 

 

Hvordan vet du at luftmassemåleren er i orden? Hvordan kontrollerte du den?

 

Feilen høres veldig ut som feil på massemåleren. Sjelden at det registres feil på denne.

 

Går bilen normalt på lavere turtall, for så å rykke og nappe på høyere?

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Audi-S4-Biturbo

 

 

Bensin pumpa?

 

 

har tenkt tanken men....surt hvis det ikke er det, for den er ikke akkurat billig da. rart ikke det kommer opp feilkode for det da..

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ole Morten

 

 

Hvordan vet du at luftmassemåleren er i orden? Hvordan kontrollerte du den?

 

Feilen høres veldig ut som feil på massemåleren. Sjelden at det registres feil på denne.

 

Går bilen normalt på lavere turtall, for så å rykke og nappe på høyere?

 

 

Sier du det??? hmm... nei fikk en kompis til å se på den, å han mente den skulle være i orden.. men hva er det på disse som kan være feil da?? elektronikken? er egentlig ikke helt inne på dette, så muli gjeg spør dumt men? skjønner ikke hvorfor jeg ikke får opp feilkode i såfall, må være mekanisk feil da??

 

men det stemmer som du sier, den napper på høyere turtall, først når det begynner å lade turbotrykk egentlig. men ikke hvis jeg gir på sakte, d får jeg høye turtall, men selvfølgelig ikke like morsomt, når all akserellasjonen er borte!! :rolleyes:

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by robin4

kanskje litt dumt å komme med, men på min var det coilene, noe som går visst ganske ofte.

Verdt å sjekke i allefall

 

Ja jeg vet om det der...og faktisk hadde jeg feilkode på den ene coilen, som dermed ble skiftet, sammen med nye plugger, men den ble ikke noe annerledes...

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen_mg

 

 

har tenkt tanken men....surt hvis det ikke er det, for den er ikke akkurat billig da. rart ikke det kommer opp feilkode for det da..

 

1500 kr så kan jeg nok skaffe en som er leverer bensin til massevis av hk og så du ikke vill få det problemet mer.

Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen_mg

 

 

Sier du det??? hmm... nei fikk en kompis til å se på den, å han mente den skulle være i orden.. men hva er det på disse som kan være feil da?? elektronikken? er egentlig ikke helt inne på dette, så muli gjeg spør dumt men? skjønner ikke hvorfor jeg ikke får opp feilkode i såfall, må være mekanisk feil da??

 

men det stemmer som du sier, den napper på høyere turtall, først når det begynner å lade turbotrykk egentlig. men ikke hvis jeg gir på sakte, d får jeg høye turtall, men selvfølgelig ikke like morsomt, når all akserellasjonen er borte!! :rolleyes:

 

Massemåleren gir feil verdier (for lave) Dette kan kontrolleres ved å lese av måleblokkverdier på styreenheten. På en 150hk 1.8t burde du komme i overkant av 120 g/s på rundt 6000 o/min.

 

Hvis du også bruker kn-filter er det ikke unormalt at massemåleren ryker, spesielt hvis det er satt inn med olje på nytt.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen_mg

 

Ja jeg vet om det der...og faktisk hadde jeg feilkode på den ene coilen, som dermed ble skiftet, sammen med nye plugger, men den ble ikke noe annerledes...

 

Har ikke du en '95 modell? De klarer ikke å lagre feilkoder på bestemte coiler. De nyere motorene måler accelerasjonen på veiva for hver tenning og kan derfor luke ut hvilken cyl. som ikke tenner.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ole Morten

 

Har ikke du en '95 modell? De klarer ikke å lagre feilkoder på bestemte coiler. De nyere motorene måler accelerasjonen på veiva for hver tenning og kan derfor luke ut hvilken cyl. som ikke tenner.

 

sier du det?? lærte noe nytt igjen. men jeg hadde filkode som lød slik: spenning for liten på cyl-rekke 1, og bytta coil, og feilkoden kom bort..

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kommet innbytte på LMM, så da halveres prisen ca, ved innbytte av gammel LMM..

Er verdt et forsøk, når jeg sku chippe min a4-95, så måtte jeg bytte både LMM og gasspjeld, kjørte en tur etter chipping først med den gamle LMM, satte så i en ny.. det var dag og natt..:)

 

Men pulsering ved gasspådrag blir du ikke kvitt på 95-96 modellen, pga styreenheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by scroll

Det er kommet innbytte på LMM, så da halveres prisen ca, ved innbytte av gammel LMM..

Er verdt et forsøk, når jeg sku chippe min a4-95, så måtte jeg bytte både LMM og gasspjeld, kjørte en tur etter chipping først med den gamle LMM, satte så i en ny.. det var dag og natt..:)

 

Men pulsering ved gasspådrag blir du ikke kvitt på 95-96 modellen, pga styreenheten..

 

 

Jo jeg skjønner, men det er kjedelig å bruke penger på noe, også blir ikke bilen noe bedre. Snakka med en kompis som hadde Passat 1.8T, og hos han var det gasspjeldet som var gåent, men han hadde feilkode på det. det er ikke en eneste en hos meg.

Men mulig jeg spør dumt, men er det ikke mulighet for å "overhale" LMM? har hørt noe snakk om det.. er det bare tull??

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror jeg må dra inn til estuning og få de til å se litt på bilen.

Er nok ikke mer enn en bagatell, men så kjedelig når man ikke finner feilen.

 

Nå er jeg lei av å ikke ha noe drag i bilen!!!!!!

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så ofte LMM virkelig ryker, de fleste blir bare tilgriset og gir på den måten feil verdier. Så ofte er det nok å bare rense den.. hjalp hos meg bl.a.

 

Prøv følgende:

 

Koble ifra minus på batteri

Ta ut LMM, spray elektrorens på følerne og la den tørke en stund før du monter LMM igjen

Koble til batteri igjen og la den stå på tomgang i ett par-tre minutt

Kjør ein liten tur, stopp bilen og ta ut tenning, kjør litt til, stopp bilen og ta ut tenning osv (gjenta 5-6 ganger)

 

Ved å gjør dette skal ihvertfall alle feilkoder ha blitt fjernet itillegg til at gasspjeldet har blitt grunninnstillt. Dersom du har tilgang til Vagcom e.l. er det selvsagt nok å bare ta punkt 2 ;)

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Er ikke så ofte LMM virkelig ryker, de fleste blir bare tilgriset og gir på den måten feil verdier. Så ofte er det nok å bare rense den.. hjalp hos meg bl.a.

 

Prøv følgende:

 

Koble ifra minus på batteri

Ta ut LMM, spray elektrorens på følerne og la den tørke en stund før du monter LMM igjen

Koble til batteri igjen og la den stå på tomgang i ett par-tre minutt

Kjør ein liten tur, stopp bilen og ta ut tenning, kjør litt til, stopp bilen og ta ut tenning osv (gjenta 5-6 ganger)

 

Ved å gjør dette skal ihvertfall alle feilkoder ha blitt fjernet itillegg til at gasspjeldet har blitt grunninnstillt. Dersom du har tilgang til Vagcom e.l. er det selvsagt nok å bare ta punkt 2 ;)

 

 

Takk for tipset... *ut å prøve med en gang* :D

får høre fra meg når jeg vet noe mer =)

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by espen_mg

 

 

Takk for tipset... *ut å prøve med en gang* :D

får høre fra meg når jeg vet noe mer =)

 

Hei!

 

Min a4 1.8t 95 hadde akkurat samme problem. Satte den inn på møller i Trondheim. 4 uker senere og noen deksler mindre!!!!!! fant de ingene feil. Jeg tok den hjem og byttet lambda og den ble som ny :D

 

Tingen er at når lambda sonden blir treg men ikke deffekt så kommer det ikke frem feilkoder på diagnosen. Resultatet er at lambdaen ikke henger med slik at motoren sender seg i nødmodus når den mangler signal. Min oppførte seg akkurat som din så jeg tror du burde prøve å skifte den :D

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår