Silverboy Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Har ett aldri så lite problem med oljesøl fra toppdekselet, ut av ventilasjonshullet der.. Når bilen presses hardt (type toppfart drag) så spruter det plutselig ut store mengder olje.. skvetter litt olje til vanlig også, og nå damper det så jeg ser det når jeg gir gass, spesiellt om jeg får ladetrykk.. Bilen det gjelder er en Miata 1.6 med turbo. Er vel i utgangspuntet samme motor/blokk som 323 GTX om jeg ikke tar helt feil.. Hva kan problemet være? Vet at en catchtank kan løse litt av sølet, men er mer interessert i hva årsaken kan være. Merket det først når jeg hadde første toppspeed forsøk etter å ha byttet turbo til en litt større utgave enn jeg hadde før ( dog med liten lekasje i oljetetninga ut til turbinhuset).... Har kun vært minimale mengder tidligere, knapt/ikke merkbart.. nå har det pøset ut ett par liter på tre dager.. Noen forslag? Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Er lekkasje fra forbrenningen som skaper overtrykk i veivhuset. Slitte stempelringer f.eks. Jo hardere du belaster jo motoren, jo mer trykk i forbrenningskammeret..som igjen medfører økt oljesøl. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juli 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Noen enklere løsninger?? ;) (fryktet det ja... ) det merkelige var at det først kom når jeg byttet turbo.. kjørte med en gammel slitt turbo bare noen dager før, og presset på max da også uten en eneste oljesprut ut av ventilasjonen.. Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Jeg har akkurat samme problemet som deg, og jeg vet at jeg ikke har slitte stempel eller no.... jeg har akkurat byttet toppakninger insugpakninger osv og nå spruter den olje ut av toppdekselet... Så jeg håper noen har noen bra svar.....:D Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo SlayeR Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Har samma problem jeg oxo, så hadde vært fint med noen svar..hehe Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juli 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 noen med utstyr for å teste lekkasje og komp og litt peil som kunne tenke seg å hjelpe meg å teste dette? som helst holder til ett sted mellom svinesund og oslo.. (men åpen for forslag ;) ) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Originally posted by Silverboy noen med utstyr for å teste lekkasje og komp og litt peil som kunne tenke seg å hjelpe meg å teste dette? som helst holder til ett sted mellom svinesund og oslo.. (men åpen for forslag ;) ) Jeg kom til å tenke på en ting Silverboy... du skal vet til Rudskogen til fredagen ?....jeg kunne jo tatt med kompmåler da.... visst du er interissert da.... Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hatsu Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 har du ett lite søtt filter satt på toppdekslet? det som da skjer er at blow-by-gassen ikke får sirkulert ordnetlig og fyker bare forbi og får ikke smurt noe som helst, da får du slike >"sure oppstøt". Selvfølgelig er muligheten for slitte ringer oxo tilstede, men jeg vil ikke tro det hvis du har fjernet slangen og satt på et lite filter, ...gjort tabben selv....en catch tank UTEN filter er kjekt.;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juli 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 hadde ingen ting på luftingen.. så en liten slange for å slippe at det spruter rett på turbo.. men da fikk jg alt på frontvindu isteden.. så lagde jeg en "coke tank".. slange med cola flaske med lufting i enden :) Ottesen: du har utstyret? hmm.,. hva om jeg kunne kommet ned til deg litt før fredagen? kunne vært kjekt å visst litt mer før den skal tynes på bane igjen :) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juli 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 det kommer ut av den lille tuppen på toppdekselet Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Originally posted by Silverboy hadde ingen ting på luftingen.. så en liten slange for å slippe at det spruter rett på turbo.. men da fikk jg alt på frontvindu isteden.. så lagde jeg en "coke tank".. slange med cola flaske med lufting i enden :) Ottesen: du har utstyret? hmm.,. hva om jeg kunne kommet ned til deg litt før fredagen? kunne vært kjekt å visst litt mer før den skal tynes på bane igjen :) Utsyr og utstyr lissom...jeg har iallefall en sånnen kompmåler som jeg kjøpte for noen uker siden, da vil du jo iallefall se om det er mye forskjell på kompen på de forskjellinge sylinderene... visst 3 viser feks 12 bar og en viser 6 bar vil du jo vite at det er feks en stempelring.... Før fredagen ?....tenker du da på tidligere på fredagen eller tidligere i uka ? Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juli 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 tidligere i uka :) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Du må ha et filter på der. Det kan ikke bare stå åpent. Du vil ikke ha rusk inn... Men har du normal MX-5 kompresjon og lader litt for frisk blir trykket altfor stort for stempelringene dine slik at trykket forsvinner ned i veivhuset og sender olje opp igjennom veivhusventilasjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Originally posted by Silverboy tidligere i uka :) Hva med nå da ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juli 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 nja.. mat på gang, også får jeg ikke opp bakvindu på bilen grunnet def zipper.. så er litt skummelt å dra ut nå som det er fare for regn :( men driver å løper ut å inn i garasjen her nå, så får jeg opp kalesjen så kan det jo tenkes :) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.