Ottesen Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Originally posted by Silverboy nja.. mat på gang, også får jeg ikke opp bakvindu på bilen grunnet def zipper.. så er litt skummelt å dra ut nå som det er fare for regn :( men driver å løper ut å inn i garasjen her nå, så får jeg opp kalesjen så kan det jo tenkes :) Kan kjøre bort jeg visst du vil det ? det er ikke akkurat så langt til rygge....:D Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juli 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 synes jo egentlig det er litt unødvendig at du skal bruke tid og bensin på det da, gi meg litt tid så skal jeg prøve å få den i sammen igjen :) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Nå drar jeg ut snart, men du kan jo bare ringe meg: 95139219 Magnus Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juli 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 oki, takker :) ser ut som jeg kan finne en løsning på kalesjen nå :) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Hvis du har lekkasje på oljetettingen på turbin siden av turboen vil du få eksostrykk i bunnpanna = ikke bra for veivhus ventilasjonen Fiks dette først så ser du hvor mye det ånder da. Siter -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juli 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 oki.. takker.. ikke bra for veivhus ventilasjonen sier du.. dvs at det er skadelig? eller at jeg får det lille problemet jeg har nå? pokker heller, er jo nesten billigere å bygge opp motoren enn å overhale den turbo'n :( Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Originally posted by Silverboy oki.. takker.. ikke bra for veivhus ventilasjonen sier du.. dvs at det er skadelig? eller at jeg får det lille problemet jeg har nå? pokker heller, er jo nesten billigere å bygge opp motoren enn å overhale den turbo'n :( Det Magnus merner er nok at lekkasje der fører til mye mer blow-by enn veivhusventilasjonen er laget for å klare,ergo blåser det så friskt at det drar med seg oljedråper ut,isteden for bare dampen.. :) Neglisjerer du det i ukevis,blåser du ut ganske mye olje,med lavt nivå som resultat...neppe noe annet. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Gå over veivhusventilasjon med filter, kan nok komme av at du lader litt frisk, hvis ladetrykket går inn i veivhusventilasjon, men er det en orginal turbobil bør det være greit. Og du hadde nok merka hvis det var 6-bar komp på en sylinder, da vil den gå på 3 syl til tider. Tror det har med def. i veivhusvent. eller underdimensjonert veivhusvent. til ladetrykket. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Hvis oljetetningene i turboen ikke holder tett ville han vel hatt blårøyk? Har du standard kompresjon? Hvis du lader for friskt da vil ikke stempelringene holde tett. Noe blow-by er det alltid, selv på helt nye motorer. Men trykket blir stort med høy kompresjon og høyt ladetrykk. Har problemet forverret seg eller har det alltid vært sånn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juli 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 problemet har forværret seg plutselig. Det er orginal komp, og ca 0.8 i ladetrykk... kan pøse ut en halvliter av gangen om jeg tar laaaange drag på 5. gir.. så isted også at det kommer ut av clutchuset, ergo har det vel blåst simringen på veiva.. Flere og flere som er hellige overbevist om at stempelringene er kaputt.. :( Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Nei, er ikke overbevist. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 du kan enkelt finne ut om det er ringene ved å ta en komptest. hvis den er dårlig på en eller flere sylindre heller du litt olje i sylinderen og gjenntar komptesten. hvis kompressjonen øker da er det garrantert stempelringene. Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 0.8 bar og noe sånt som 10:1 i kompresjon? Slik holder ikke lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juli 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 joda.. holdt i tre år til nå så ;) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.