Gå til innhold

Oljesøl fra toppen

Ranger emnet


Silverboy

Anbefalte innlegg

Originally posted by Silverboy

nja.. mat på gang, også får jeg ikke opp bakvindu på bilen grunnet def zipper.. så er litt skummelt å dra ut nå som det er fare for regn :( men driver å løper ut å inn i garasjen her nå, så får jeg opp kalesjen så kan det jo tenkes :)

 

Kan kjøre bort jeg visst du vil det ? det er ikke akkurat så langt til rygge....:D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drar jeg ut snart, men du kan jo bare ringe meg: 95139219 Magnus Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

oki.. takker.. ikke bra for veivhus ventilasjonen sier du.. dvs at det er skadelig? eller at jeg får det lille problemet jeg har nå?

pokker heller, er jo nesten billigere å bygge opp motoren enn å overhale den turbo'n :(

 

Det Magnus merner er nok at lekkasje der fører til mye mer blow-by enn veivhusventilasjonen er laget for å klare,ergo blåser det så friskt at det drar med seg oljedråper ut,isteden for bare dampen.. :) Neglisjerer du det i ukevis,blåser du ut ganske mye olje,med lavt nivå som resultat...neppe noe annet. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå over veivhusventilasjon med filter, kan nok komme av at du lader litt frisk, hvis ladetrykket går inn i veivhusventilasjon, men er det en orginal turbobil bør det være greit.

 

Og du hadde nok merka hvis det var 6-bar komp på en sylinder, da vil den gå på 3 syl til tider.

 

Tror det har med def. i veivhusvent. eller underdimensjonert veivhusvent. til ladetrykket.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis oljetetningene i turboen ikke holder tett ville han vel hatt blårøyk? Har du standard kompresjon? Hvis du lader for friskt da vil ikke stempelringene holde tett. Noe blow-by er det alltid, selv på helt nye motorer. Men trykket blir stort med høy kompresjon og høyt ladetrykk.

 

Har problemet forverret seg eller har det alltid vært sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet har forværret seg plutselig. Det er orginal komp, og ca 0.8 i ladetrykk... kan pøse ut en halvliter av gangen om jeg tar laaaange drag på 5. gir.. så isted også at det kommer ut av clutchuset, ergo har det vel blåst simringen på veiva.. Flere og flere som er hellige overbevist om at stempelringene er kaputt.. :(

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan enkelt finne ut om det er ringene ved å ta en komptest. hvis den er dårlig på en eller flere sylindre heller du litt olje i sylinderen og gjenntar komptesten. hvis kompressjonen øker da er det garrantert stempelringene.

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår