Gå til innhold

Smadret: BMW 316i

Ranger emnet

Evjen

Anbefalte innlegg

Jeg ble på kjørt bakfra i min første bil en WV Polo Stv 83mod, den hadde jeg i nesten 3 uker, Jeg sto stille og bak kom det en gammel mann i sin splitter nye Vectra i 90km/t.

Daven det smalt og polon ble en halv meter kortere...

ØLAKT FÅ NY:D

http://www.dykkerklubben.no/

When I die I want to go like my uncle; sleeping. Not screaming like the rest of his car passengers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Buford T. Justice

Jeg ble på kjørt bakfra i min første bil en WV Polo Stv 83mod, den hadde jeg i nesten 3 uker, Jeg sto stille og bak kom det en gammel mann i sin splitter nye Vectra i 90km/t.

Daven det smalt og polon ble en halv meter kortere...

ØLAKT FÅ NY:D

Så du gikk fra stasjonsvogn til hatchback på et lite sekund altså.. :D :D

94 Pug405GTX

x -86 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bra bevis på SAAB`s noe tvilsomme kjøreegenskaper finner du i siste nummer av Bilsport. En 9-3 Viggen med ca. 500HK kjørte på nesten samme tid gjennom superstage som en BMW 325tds E36 touring.

Husker ikke i farta hvilken av dem som var kjappest, men det var bare noen få tiendedeler i forskjell.

Da kjører Saab med sin ytterste motormaskin mot BMW Diesel famileracer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evjen

Da var det min tur til å kræsje. Kom i Storgata i Larvik (for dere som er kjent) fra Torstrand retning Grad Hotell og da jeg kom inn i lyskrysset ovenfor togstasjon hadde jeg grønt lys, så jeg lå vel i 40-50 km/t. Men så kom det ei eldre dame i en Nissan Maxima 3.0 V6 susene rett inn i sida på meg. Jeg så at hu kjørte ut i krysset, men tenkte som så at hu må jo se meg, så jeg gadd ikke bremse ned og da var det gjort.

Tenkte jeg skulle hisse meg litt opp og kjefte huden full, men hu blei visst fryktlig lei seg så jeg lot være. Hun tok all skylda og vi var enige om alt, så da tok jeg det med godt humør. Fikk tilogmed den kos av hu før jeg kjørte avsted ;)

Ikkno poeng å hisse seg opp når folk innrømmer å ha gjort feil og blir så lei seg for det. Hadde vel ikke syns det var så kult selv å bli kjefta huden full når en vet en har driti seg ut så til de grader. Hvor ille er bilen din skadet, da? Holder det å bytte dører + skjermer og rette litt, eller må den i jigg og full pakke?

ps. mulig du må justere høyre framdøra di littegran, tror du vil få litt vindstøy i overkant der.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gEIRA

BMW har uten tvil mye mer kjøreglede enn Saab.

Men Saab er ikke på noen måte en dårlig bil.

Litt off topic, men kunne ikke dy meg som andre her.

For de som syns Kjøreglede=rwd, er nok bmw mer kjøreglede enn saab ja. rwd funker til sladding, men over all tror jeg fremdeles saab har mer kjøreglede:) hva med f.eks. forbikjøringer? 9-5 aero blir jo kun frakjørt av porsche 911 turbo og tilsvarende. eller holdbarhet? eller banekjøring? (der stiller vel saab og bmw temmelig likt når det gjelder rundetider og man har like mye hk i begge bilene, legger ned like mye penger osv.)

(vm i min mening)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

Et bra bevis på SAAB`s noe tvilsomme kjøreegenskaper finner du i siste nummer av Bilsport. En 9-3 Viggen med ca. 500HK kjørte på nesten samme tid gjennom superstage som en BMW 325tds E36 touring.

Husker ikke i farta hvilken av dem som var kjappest, men det var bare noen få tiendedeler i forskjell.

Da kjører Saab med sin ytterste motormaskin mot BMW Diesel famileracer

en på stcn-forumet kjørte ca et sekund tregere på rudskogen med en saab 9-5, enn en porsche 911 turbo kjørt av Hr. Bolneset (karen fra drive)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saab er ikke sammenlignbart med bmw... ferdi med det! forhjulstrekk er for bestemødre... som de teste i topgear her for en stund siden så går det ikke ann å dra nytte av alle hk i en forhjulstrekker, dersom hk antallet overstiger ca 220 hk! fwd=tåpelig:cool: finn en saab som er penere enn bmw m3, eller kjappere enn den m3'en som jeg så på nettet for en stund siden med 900hk og 1050nm! å dersom du kommer med det argumentet at hadde noen kostet på en saab like mye ville den gått like bra osv.. så må jeg bare få si at det er merkelig nok ikke noen saaber som har så mye hk! hvorfor? ingen som giddetr kaste bort penger på piss....:pisser: SAAB puke SAAB

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen tvil om at SAAB og BMW lager gode biler.

Hvis vi tar utgangspunkt i Saab 9-3 med 2.0 liters lavtrykksturbo og en BMW 318i som har ca. lik pris, så kjører nok 9-3`n fra motormessig, men i svinger har ikke Saab`n en sjanse pga BMW`s perfekte vektfordeling, RWD og et mye stiver chassi enn det Saab har.

BMW lager alikevel ikke dårlige motorer, de er bare noe stivere i pris.

Jeg ser kjøreglede som at det skal sitte bra i svinger og gi god respons fra vegen, derfor faller Saab litt utenfor.

Og de som kommenterer signaturen min, ikke ta det så tungt, grunnen til jeg skriver at BMW oppfant kjøregleden er pga at BMW Norge brukte slagordet "Oppfinnern av kjøreglede" i sine annonser en stund :)

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi tar utgangspunkt i Saab 9-3 med 2.0 liters lavtrykksturbo og en BMW 318i som har ca. lik pris, så kjører nok 9-3`n fra motormessig, men i svinger har ikke Saab`n en sjanse pga BMW`s perfekte vektfordeling, RWD og et mye stiver chassi enn det Saab har.

Jeg ser kjøreglede som at det skal sitte bra i svinger og gi god respons fra vegen, derfor faller Saab litt utenfor.

Og de som kommenterer signaturen min, ikke ta det så tungt, grunnen til jeg skriver at BMW oppfant kjøregleden er pga at BMW Norge brukte slagordet "Oppfinnern av kjøreglede" i sine annonser en stund :)

Tss Saab og BMW er for pingler ekte mannfolk kjører VW:D

Dyngman,

Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottoen til BMW er jo tross alt Freude am fahren, som da betyr kjøreglede :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider