Gå til innhold

Tomgangsturtall

Ranger emnet

Dal-z

Anbefalte innlegg

Sliter med tomgangen min, bølger mellom 1000-1200 med ISV tilkoblet, og henger seg på 3-4000 hvis jeg gasser på, og detter ikke ned igjen....WHY?? Finner ikke ut av dette. Mener vakuum er greit også, men begynner å stusse på om denne ventilen som en del vakuumslanger går innpå fungerer?? Den ventilen FØR kullfilter-boksen? Noen formeninger om dette kan ha innvirkning??

Litt i underkant av 1000 uten ISV.

Tomgangsjustering er komplett umulig med ISV på plass, skjer ingenting med tomgangen da. Tar jeg den vekk etter justering f.eks kan bilen kveles med en gang, dvs justert altfor laaangt ned. Hvorfor har ikke dette innvirkning med ISV på plass tro?

ISV er ny.

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by thojen

Sliter med tomgangen min, bølger mellom 1000-1200 med ISV tilkoblet, og henger seg på 3-4000 hvis jeg gasser på, og detter ikke ned igjen....WHY?? Finner ikke ut av dette. Mener vakuum er greit også, men begynner å stusse på om denne ventilen som en del vakuumslanger går innpå fungerer?? Den ventilen FØR kullfilter-boksen? Noen formeninger om dette kan ha innvirkning??

Litt i underkant av 1000 uten ISV.

Tomgangsjustering er komplett umulig med ISV på plass, skjer ingenting med tomgangen da. Tar jeg den vekk etter justering f.eks kan bilen kveles med en gang, dvs justert altfor laaangt ned. Hvorfor har ikke dette innvirkning med ISV på plass tro?

ISV er ny.

Merkelig sak ditta der!

Jeg vet ikke hva den svarte ventilen med alle vakumslangene på er for nokke... sikkert noen her som kan fortelle det????

Jeg sliter med at den ruser seg opp på 3000 omdr ved kaldstart.... og at den henger seg opp på 2000-3000 omdr ved clutching etter å ha hatt 4000 omdr på den......

MEN hvis jeg clutcher etter å ha hatt en 5000-6000 omdr, da funker alt fint! detter rett ned på 700-800 omdr....

NOEN som har noen ideer her??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider