Gå til innhold

Autochoke!

Ranger emnet


R|ppeR

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med autochoken på min golf 1.8, må holde den i gang med gasspedalen til den begynner å bli varm...etterw litt studering i neddi motorrommet fant jeg noe som lignet på at det manglet en slange!

 

 

BIl%20%e5%20div%200092x.JPG

 

skal det ikke gå en slange fra det røret ves register reima og til den rørenden på luftinntakrøret?? slik at den trekker varm luft når den er kald?? kan dette være hele årsaken til at autochken ikke funker??

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal gå en slange fra den tappen som er oppe på luftfilterboksen - ved siden av der det går en slange nå..

 

Denne skal komme fra baksiden av forgasser litt til høyre når du ser fra motorrom.

 

Letteste må bli å sammenligne med en annen bil ...

 

 

Denne slangen var av på min å da fikk jeg lignende problemer.

 

Det skal også gå et rør der du mener - men det har ikke noe med choke en å gjøre. heller om du har problemer med ising om vinteren det ...

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vertfall at du mangler slange fra forvarmen.. Du ser hullet der den skal sitte,er plassert rett under forgasseren,på manifolden der.. Den skal da gå til ett rør ved vokstermostaten,som du også der på bildet.. Og sist men ikke minst,det motorrommet der var SKITTENT :) Kan ikke gi hjertet et sånt miljø å boltre seg i :D

 

Hvem kjøpte du av? Du kom aldri å sjekka ut min,synd :cool:

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laga et lite bilde.. Fant litt flere ulumskheter her ..

 

motor.jpg

 

På pila ved luftfilterboksen mangler du en vakuumslange,skal stå to der,ved siden av hverandre..

Hvis du ser på bensinfilteret,så ser det ganske møkkete ut,kan være en fordel å skifte..

Har også tegna inn hvor forvarmeslangen skal gå,representert med to rundinger med strek der slangen skal gå..

Hvis du ønsker litt bedre luftflyt inn i filteret,kan du med fordel fjerne den morkne skumgummi lærva som før var en slange av noe slag..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for all hjelpen, skal skaffe de slangene så fort som mulig, håper problemet løser seg da :D

 

har ikke rukket å vaske motorrommet enda, tok utsiden av bilen i går,rakk ikke mere...må jo jobbe får å få inn noen kroner til stash til bilen også!

 

VWGolfIIHFS: kjøpte bilen på åsen, nei, fikk ikke sett på din......

 

EDIT: en del skrive feil ;)

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vert å kjøpt meg vakum slange, slik jeg har skjønt det skal den gå fra den tappen som sitter rett ved der den andre vakumslangen går ut til den tappen opp den boksen der den morkne gummislangen sitter på, riktig??

 

men hvordan er denne denne slangen i den tappen oppå den boksen? går liksom ikke å trykke den neddi, sitter ikke da...hvordan er det gjort på deres motorer??

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi sikkert få til.. Den vakuumslangen du mangler skal inn på en tapp bak på forgasseren,kikka litt baki der i dag faktisk..

 

Skal på jobb i morgen,men har fri til lørdag etter morgendagen,så kan sikkert komme meg en tur når du vil/gidder..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

Kan vi sikkert få til.. Den vakuumslangen du mangler skal inn på en tapp bak på forgasseren,kikka litt baki der i dag faktisk..

 

Skal på jobb i morgen,men har fri til lørdag etter morgendagen,så kan sikkert komme meg en tur når du vil/gidder..

 

høres fint ut, send meg en PM med mobilnummer da :D

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var slangen montert, men uten noen forbedring, bytet ut en del av de andre slangene også, var begynt å bli morkne!

 

Noen som har andre tips på hva jeg kan prøve da?

 

slik bilen er nå må jeg pumpe med gassen får å få start, også må jeg holde den over 2000 omdr for at den ikke skal dø ut, etter en 30sek er den blitt litt varm og da går den som normalt!

 

et annet spm med d samme, skal baklyspæra (kjøre lys) være mange watt, var en 5w og en 10w til meg!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPP

 

o

oo

ooo

oooo

ooooo

oooooo

ooo

ooo

ooo

ooo

 

noen må da ha et tips??

 

kan det være noe med de elektriske? sikringa til autochoken er grei! noen som vet hvor å va jeg kan måle for å sjekke at det er ok?

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru av forgasseren, er en enkel sak, se over alle vakum slangene som løper fra ende til aen bak på den. Er billig å bytte de, og viktig at de er tette. Dann deg et bilde av hvordan ting er der bak

Rens resten av gasseren og, vask og smør, se over alle kontakter etter irr eller ledningsbrudd, mål gjerne de forskjellige kontaktene. Skru forgasseren på. Start opp bilen, hvis den fremdeler er ufin av seg, lar du den svive, mens du eksperimenterer med å trekke ut/plugge noen av vakumslangene der bak for å hoppe over/lokalisere problemet. Men det enkleste er nok å finne seg en ny gasser på din lokale bilkirkegård. Er særs lite lett å bli kloke på disse 2E2 ene, men søk, mye er blitt sagt om dem, og mange tips, jeg startet bare i ene enden med litt "gjør det selv, tut og jall" trix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikvw

Skru av forgasseren, er en enkel sak, se over alle vakum slangene som løper fra ende til aen bak på den. Er billig å bytte de, og viktig at de er tette. Dann deg et bilde av hvordan ting er der bak

Rens resten av gasseren og, vask og smør, se over alle kontakter etter irr eller ledningsbrudd, mål gjerne de forskjellige kontaktene. Skru forgasseren på. Start opp bilen, hvis den fremdeler er ufin av seg, lar du den svive, mens du eksperimenterer med å trekke ut/plugge noen av vakumslangene der bak for å hoppe over/lokalisere problemet. Men det enkleste er nok å finne seg en ny gasser på din lokale bilkirkegård. Er særs lite lett å bli kloke på disse 2E2 ene, men søk, mye er blitt sagt om dem, og mange tips, jeg startet bare i ene enden med litt "gjør det selv, tut og jall" trix.

 

får vel gjøre det, har 1,5 meter med slik slange liggende ;)

blir fint prosjekt i fin været som er nå jah :)

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår