R|ppeR Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Har litt problemer med autochoken på min golf 1.8, må holde den i gang med gasspedalen til den begynner å bli varm...etterw litt studering i neddi motorrommet fant jeg noe som lignet på at det manglet en slange! skal det ikke gå en slange fra det røret ves register reima og til den rørenden på luftinntakrøret?? slik at den trekker varm luft når den er kald?? kan dette være hele årsaken til at autochken ikke funker?? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Det skal gå en slange fra den tappen som er oppe på luftfilterboksen - ved siden av der det går en slange nå.. Denne skal komme fra baksiden av forgasser litt til høyre når du ser fra motorrom. Letteste må bli å sammenligne med en annen bil ... Denne slangen var av på min å da fikk jeg lignende problemer. Det skal også gå et rør der du mener - men det har ikke noe med choke en å gjøre. heller om du har problemer med ising om vinteren det ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Ser vertfall at du mangler slange fra forvarmen.. Du ser hullet der den skal sitte,er plassert rett under forgasseren,på manifolden der.. Den skal da gå til ett rør ved vokstermostaten,som du også der på bildet.. Og sist men ikke minst,det motorrommet der var SKITTENT :) Kan ikke gi hjertet et sånt miljø å boltre seg i :D Hvem kjøpte du av? Du kom aldri å sjekka ut min,synd :cool: Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Har laga et lite bilde.. Fant litt flere ulumskheter her .. På pila ved luftfilterboksen mangler du en vakuumslange,skal stå to der,ved siden av hverandre.. Hvis du ser på bensinfilteret,så ser det ganske møkkete ut,kan være en fordel å skifte.. Har også tegna inn hvor forvarmeslangen skal gå,representert med to rundinger med strek der slangen skal gå.. Hvis du ønsker litt bedre luftflyt inn i filteret,kan du med fordel fjerne den morkne skumgummi lærva som før var en slange av noe slag.. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Juli 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 takk for all hjelpen, skal skaffe de slangene så fort som mulig, håper problemet løser seg da :D har ikke rukket å vaske motorrommet enda, tok utsiden av bilen i går,rakk ikke mere...må jo jobbe får å få inn noen kroner til stash til bilen også! VWGolfIIHFS: kjøpte bilen på åsen, nei, fikk ikke sett på din...... EDIT: en del skrive feil ;) Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Juli 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Har nå vert å kjøpt meg vakum slange, slik jeg har skjønt det skal den gå fra den tappen som sitter rett ved der den andre vakumslangen går ut til den tappen opp den boksen der den morkne gummislangen sitter på, riktig?? men hvordan er denne denne slangen i den tappen oppå den boksen? går liksom ikke å trykke den neddi, sitter ikke da...hvordan er det gjort på deres motorer?? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Umulig å forklare det her tror jeg - finn deg en lik bil å se på - finnes da noen slike? :rolleyes: Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Juli 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Et bilde hadde julpet mye :D får vel spørre VWGolfIIHFS pent om ha kan komme en dag....:rolleyes: Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Kan vi sikkert få til.. Den vakuumslangen du mangler skal inn på en tapp bak på forgasseren,kikka litt baki der i dag faktisk.. Skal på jobb i morgen,men har fri til lørdag etter morgendagen,så kan sikkert komme meg en tur når du vil/gidder.. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Kan ikke gi deg noe bilde da det ikke ser slikt ut oppi der lenger har revet bort en haug med deler som jeg fant overflødig :cool: Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Juli 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Originally posted by VWGolfIIHFS Kan vi sikkert få til.. Den vakuumslangen du mangler skal inn på en tapp bak på forgasseren,kikka litt baki der i dag faktisk.. Skal på jobb i morgen,men har fri til lørdag etter morgendagen,så kan sikkert komme meg en tur når du vil/gidder.. høres fint ut, send meg en PM med mobilnummer da :D Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Juli 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 da var slangen montert, men uten noen forbedring, bytet ut en del av de andre slangene også, var begynt å bli morkne! Noen som har andre tips på hva jeg kan prøve da? slik bilen er nå må jeg pumpe med gassen får å få start, også må jeg holde den over 2000 omdr for at den ikke skal dø ut, etter en 30sek er den blitt litt varm og da går den som normalt! et annet spm med d samme, skal baklyspæra (kjøre lys) være mange watt, var en 5w og en 10w til meg! Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Juli 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 OPP o oo ooo oooo ooooo oooooo ooo ooo ooo ooo noen må da ha et tips?? kan det være noe med de elektriske? sikringa til autochoken er grei! noen som vet hvor å va jeg kan måle for å sjekke at det er ok? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Juli 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 Skru av forgasseren, er en enkel sak, se over alle vakum slangene som løper fra ende til aen bak på den. Er billig å bytte de, og viktig at de er tette. Dann deg et bilde av hvordan ting er der bak Rens resten av gasseren og, vask og smør, se over alle kontakter etter irr eller ledningsbrudd, mål gjerne de forskjellige kontaktene. Skru forgasseren på. Start opp bilen, hvis den fremdeler er ufin av seg, lar du den svive, mens du eksperimenterer med å trekke ut/plugge noen av vakumslangene der bak for å hoppe over/lokalisere problemet. Men det enkleste er nok å finne seg en ny gasser på din lokale bilkirkegård. Er særs lite lett å bli kloke på disse 2E2 ene, men søk, mye er blitt sagt om dem, og mange tips, jeg startet bare i ene enden med litt "gjør det selv, tut og jall" trix. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Juli 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 Originally posted by eirikvw Skru av forgasseren, er en enkel sak, se over alle vakum slangene som løper fra ende til aen bak på den. Er billig å bytte de, og viktig at de er tette. Dann deg et bilde av hvordan ting er der bak Rens resten av gasseren og, vask og smør, se over alle kontakter etter irr eller ledningsbrudd, mål gjerne de forskjellige kontaktene. Skru forgasseren på. Start opp bilen, hvis den fremdeler er ufin av seg, lar du den svive, mens du eksperimenterer med å trekke ut/plugge noen av vakumslangene der bak for å hoppe over/lokalisere problemet. Men det enkleste er nok å finne seg en ny gasser på din lokale bilkirkegård. Er særs lite lett å bli kloke på disse 2E2 ene, men søk, mye er blitt sagt om dem, og mange tips, jeg startet bare i ene enden med litt "gjør det selv, tut og jall" trix. får vel gjøre det, har 1,5 meter med slik slange liggende ;) blir fint prosjekt i fin været som er nå jah :) Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.