suggen Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Hvordan får man trykk nok i vannsprutet til å montere det etter IC? Fins det en trykktank man kobler til innsuget f.eks? Sprutet jeg har nå sitter før turboen, og jeg synes ikke det er noen fordel å fylle IC'n med vann...:) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Du bør vel ha høyere trykk enn ladetrykket, vann i IC er vel ikke lurt, mener å ha hørt at man ikke skal sprute inn vann gjennom IC. Men før Turbo så blir det vel godt mixa med lufta og mye til damp så. Må vel sette på en (kraftigere) pumpe, samt kanskje en bensintrykksregulator(ikke til bensin altså) for å få samme trykkforskjellen hele tida. Også må vel dyser og slanger tåle ett overtrykk som det kan komme opp i. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 Originally posted by suggen Hvordan får man trykk nok i vannsprutet til å montere det etter IC? Fins det en trykktank man kobler til innsuget f.eks? Sprutet jeg har nå sitter før turboen, og jeg synes ikke det er noen fordel å fylle IC'n med vann...:) Funker ikke å montere det til innsuget for å hente trykk derfra..du må ha en pumpe som leverer mer trykk enn maks ladetrykk,og koble den opp mot en trykk-kontakt du kobler mot innsuget/plenum. Si at du kan lade 1.2 uten vann,har du en trykk-kontakt satt til å starte pumpa ved 0.8,kan du lade rundt 1.8.. :D Og,det er faktisk en ide å montere en dyse per innsugsrør,fordi har du bare en dyse og spyler det inn i plenum kan fordelinga av vannet mellom sylindera bli helt feil.... vann er fint det...rene forbrenningskammere,og magrere blanding bensinmessig enn det du trenger uten vannet.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 Originally posted by suggen Hvordan får man trykk nok i vannsprutet til å montere det etter IC? Fins det en trykktank man kobler til innsuget f.eks? Sprutet jeg har nå sitter før turboen, og jeg synes ikke det er noen fordel å fylle IC'n med vann...:) På motorer med normale effekter så er det ikke normalt å sprute inni men miste utenpå ic'en.. Har du målt temperaturen på luften etter ic? Det er forsket mye på dette og faktisk så er den optimale temperaturen rundt 40-45 grader for å få mest effekt i forbrenningen.. Lavere og høyere vil resultere i effekttap Motorer med HØYT effekt uttak har delvis brukt den løsningen du snakker om siden en ic praktisk ikke klarer å kjøle den ned nok alene uten at hele fronten er en gedigen ic.. Optimalt på bilen din vil jeg ha montert utvendig tempstyrt mist som er koblet på vindusviskertanken og som doserer hvis du kommer opp over ønsket temperatur.. Ved å sprute vann i systemet kan du faktisk ødelegge masse uten sikker styring.. en stor vanndråpe som treffer turbinen på full omdreining kan være nok til at du må se deg etter en ny turbo.. Sjekk utlanske forum.. det er mange som har prøvd dette før deg med varierende utfall Mvh Realace Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.