Turbotrille Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Er det noen som vet hvordan det er å få byttet olje på en automatkasse på Rekord 2.2i? Føler bilen er skikkelig slapp, den girer på 4400 o/min og vil nesten ikke gire ned i det hele tatt ved å gi full gass, må tvangsstyre girkassen for å holde den lenger på girene? Tips mottas med en stor takk. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 min gamle 2.2i aut var litt sånn den og. men der hjalp det bare og etterfylle litt olje. (peila olje og merka at det var litt lite) sikkert en tappeplugg under kassa et sted! jeg fylte på igjennom "hullet" til peilepinnen! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet Juli 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Har nok etterfylt olje ja, og nå er oljenivået greit, men den er fortsatt treig dessverre. Noen som har erfaringer med å bytte olje på gamle automater fra Opel? Vet det ikke er så lurt pga. automatolje har så god renseeffekt at du kan risikere at hele kassen dør om du bytter olje for da løsner gammelt belegg fra lameller og bilen vil ikke gire i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg