Gå til innhold

Trimming av Twin cam ae82 86 mod!

Ranger emnet


Rollaboy83

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har trimmet 1.6 twin cam motoren til corolla, og hva har dere gjort?

 

Jeg har planer om å bytte kammer, stempler, pakninger, eksos, boost til hjernen, samt turbo!? vet ikke helt enda, men har da 2 motorer å leke meg med! jobber med karosseri nuh! rust altså:D det er ett helvete uten like!

 

Om dere har url, tlf nr, adresser til steder du får spissere kammer, trim deler osv er det flott...

 

Vet allerede om fensport jetspeed

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QUOTE]Originally posted by Rolla_RS

Trimming er det beste og gøyeste alternativet å bytte motoren til en søster eller storebror.

4AGE 20 Ventiler eller kompressormatet 4AGZE kansje med turbo?!?

 

http://www.motorimport.dk

 

Vet ikke om turbo er noe særlig. Allerede original kommer jo all effekten etter 4500o/m, tenk deg hvor jalla det blir med turbo i tillegg. Det samme gjelder bytte av kamaksel, da vil man jo miste noe av den lille effekten som finnes på lave turtall...

 

En bekjent trimmet motoren til han så mannen med ljåen, men fikk lite effekt for pengene. Dessuten raste motoren flere ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Originally posted by oleoleole

 

Man er ikke tett å fjerner kompressorn med en snurre, hælvette:p

 

man kan ikke betegnes som tett, på slike "små"motorer lønner det seg faktisk med turbo for å få det "siste" ut av motoren, en bekjent, sto i dag å skrudde av kompressoren på sin civic SUPERDUPER bil som har kostet alt for mye, fordi han ville ha ekstra power, og det måtte han ha turbo for å få til! man får rett og slett ikke ned en stor nok kompressor i disse små bilene, pga tverrstilt motor, korrekt me if im wrong! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Jens

QUOTE]Originally posted by Rolla_RS

Trimming er det beste og gøyeste alternativet å bytte motoren til en søster eller storebror.

4AGE 20 Ventiler eller kompressormatet 4AGZE kansje med turbo?!?

 

http://www.motorimport.dk

 

Vet ikke om turbo er noe særlig. Allerede original kommer jo all effekten etter 4500o/m, tenk deg hvor jalla det blir med turbo i tillegg. Det samme gjelder bytte av kamaksel, da vil man jo miste noe av den lille effekten som finnes på lave turtall...

 

En bekjent trimmet motoren til han så mannen med ljåen, men fikk lite effekt for pengene. Dessuten raste motoren flere ganger..

 

Bytte av kammer gjør ikke nødvendghvis at du får effekten så mye høyere på turtalls registeret. man kommer sannsynlighvis til og få en helt annen effekt kurve på bilen.

 

Er du heldig kommer effekten lavere enn med original kammer. men den kan også komme høyere opp.

 

Men det variere vel fra motor til motor tror jeg.

Toyota Corolla GT (85)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT twin cam

Er du heldig kommer effekten lavere enn med original kammer. men den kan også komme høyere opp.

 

Men det variere vel fra motor til motor tror jeg.

Motoroimbygging har ikke noe som helst med flaks å gjøre; her er det snakk om iskalde kalkulasjoner og beregninger. Slemmere kammer med høyere løft, lengre durasjon, større overlapp og videre lobe seperation angle vil i 99 av 100 tilfeller stjele bunndrag og gi mere saus på topp. Men det er selvfølgelig også avhengig av hvordan av resten av toppen/forbrenningskammer/IN- og EX-portene, innsug og eksosanlegg. Problemet med slemme kammer på lave turtall er at gasshastigheten inn i motoren blir lav, som igjen leder til lavere fylling og dårligere volumetrisk effektivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe så enkelt som å mappe om motoren, hive på grenrør, og vri kammene litt frem gir ganske god effekt på 4A-GE. det gir seff litt dårlig gange, og er ikke helt profft men hvem bryr seg med det?

uansett er 4A-GE en knall motor, og lett å trimme.

 

prøv å spørre skody eller turboed 1 de har rimelig god peil (finner dem på drifting forumet)

 

du får hks kammer++ på http://www.raretrick.com

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært med å motert turbo på en slik twin cam 16v sak.. og det var jo ikke akkurat en dans på roser, men nå går motoren med 8,7:1 i komp, og kjører 0,7 i trykk.. forløbig med original hjerne og masse ekstra bensin heckmekk, fiifige løsninger, og en haug med enveisventiler! men snart blir det haltec og mer trykk.. og det er visst montert noe form for grei kasse.. med noe doble synkringer.

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår