Gå til innhold

Tenk dere litt om alle sammen......dette er ikke godt

Ranger emnet

golk killer

Anbefalte innlegg

Originally posted by del_sol 86

Man kan ikke unngå påkjørsler,det skal jeg si meg enig i. Men man hadde unngått en del hvis sånne idioter kunne tenkt seg litt om og ikke kappkjørt gjennom sentrum!

Tror ikke det er så mange som blir drept/skadd som følge av kappkjøring. Jeg tror at det kan være "farligere" med en fersking som kjører med en del folk i bilen, masse musikk, mørkt ute med mange folk og biler rundt rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

§ 3. Grunnregler for trafikk. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

§ 6. Fartsregler. Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret. Føreren skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet.

I mine øyne har vedkommende som kjørte brudt veitrafikkloven. Enkelt og greit. Kan jo ikke sitte å forsvare vedkommende i det heletatt.

http://www.lovdata.no/all/nl-19650618-004.html

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm tjoheisan ja er enig i at man ikke bør kappkjøre midt inne i sentrum,men det å legge all skylden på sjåfører som kjører i sentrum f.eks om lørdagsnatten det mener jeg blir helt feil,ettersom det er alt for mangen idioter som trakker midt ut i veien sånn helt uten videre og bare går å svimer rundt der,traff senest i går en gjeng med tullinger som drev å marsjerte fram og tilbake midt i veien og slo på bilene som kjørte forbi(jævla irriteredes)......en annen ting er det at hadde det komt en bil i 30km/t og kjørt på deg så hadde du sansynelig vis fått skadet da og men ikke så alvorlige da men hadde det da og vært bilføreren sin feil eller?sansynelig vis hadde vel han fått skylden for det og men det jeg prøver å komme fram til er det at det er alt for mangen idioter som går å stumper rundt som andre tullinger midt i veien helt i sinn egen verden.

men men i denne saken var det vel ingen tvil om hvem som hade skylden.bare min mening

ha en forsatt fin ferie da folkens:)

Dyngman,

Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dyngman

hmm tjoheisan ja er enig i at man ikke bør kappkjøre midt inne i sentrum,men det å legge all skylden på sjåfører som kjører i sentrum f.eks om lørdagsnatten det mener jeg blir helt feil,ettersom det er alt for mangen idioter som trakker midt ut i veien sånn helt uten videre og bare går å svimer rundt der,traff senest i går en gjeng med tullinger som drev å marsjerte fram og tilbake midt i veien og slo på bilene som kjørte forbi(jævla irriteredes)......en annen ting er det at hadde det komt en bil i 30km/t og kjørt på deg så hadde du sansynelig vis fått skadet da og men ikke så alvorlige da men hadde det da og vært bilføreren sin feil eller?sansynelig vis hadde vel han fått skylden for det og men det jeg prøver å komme fram til er det at det er alt for mangen idioter som går å stumper rundt som andre tullinger midt i veien helt i sinn egen verden.

men men i denne saken var det vel ingen tvil om hvem som hade skylden.bare min mening

ha en forsatt fin ferie da folkens:)

Tror vi må si delt skyld eller kansje 75% skyld til fører siden han kappkjørte. 25% til han som gikk ut i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cathan

Tror vi må si delt skyld eller kansje 75% skyld til fører siden han kappkjørte. 25% til han som gikk ut i veien.

jah er enig men mener generelt sett at det er alt for mangen tullinger som trakker rundt og tror de er kongen i gata :cool:

Dyngman,

Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om folk går rundt som tullinger på gata synes jeg ikke at å kjøre på er noe alternativ. Volder disse personene problemer av noe slag så er det vel bare å ringe til politiet og si ifra at det er folk som springer rundt og volder skade på kjøretøyer?

Egentlig så er kappkjøring irrelevant. Når en er ute å kjører skal en være aktpågivende og SPESIELT når en kjører på ett område med berusede folk. Det følger ansvar med å kjøre bil og det virker som enkelte noen ganger glemmer det.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var ute og kjørte i Bergen sentrum den kvelden, og kjørte også en del ganger forbi TMP (bare en gang mens politiet var der, men flere ganger etter at det var ryddet opp, og NEI, jeg kjører ikke pirat). Det var mye folk ute den kvelden. Og det var sikkert konsumert MYE alkohol. Men det blir likevel tåpelig å si at det er OK å kjøre ned en person bare fordi han er beruset, eller fordi han blir skjøvet ut i veien av en som er beruset.

Man har ikke license to kill bare fordi man sitter bak et ratt!

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT her men ikke alltid like lett å unngå fulle folk.

Kjørte i sentrum her jeg bor en fredagskveld.

Hadde purken bak meg og kjørte kanskje i 20(er fartsdumper her)

Gikk en dust som var drita midt i veien, jeg svingte unna og forbi han i motsatt kjørefelt. Var nesten forbi han, da smalt det, han hadde snudd og gått inni bilen min. :mad: Stoppa bilen og hoppa ut. Da lå han "bevisstløs" rørte såvidt på seg da jeg sparka litt forsiktig borti han(jeg var sint) og purken kom og kjørte han hjem.

Han fyren blir vel påkjørt sånn annenhver måned.... :rolleyes:

Kappkjøring er ikke bra men ikke alltid like lett å unngå fulle folk...:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Stoppa bilen og hoppa ut. Da lå han "bevisstløs" rørte såvidt på seg da jeg sparka litt forsiktig borti han(jeg var sint) og purken kom og kjørte han hjem.

heyyou

lol

Jeg ser det for meg, hahaha :D

Men seriøst, kappkjøring i byen er bad!

[0]Bmw 320i -89

[X]Toyota Corolla -86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Kappkjøring er ikke bra men ikke alltid like lett å unngå fulle folk...:mad:

hadde vel ikkje vært lettere å unngå han hvis du hadde kjørt i 90..? greit nok, då hadde jo du vært forbi det området før han passerte, men då kunne det ha vært noen andre fulle folk der..

hvis du kjører i 20 og en fyr presterer å gå i deg, så e det faktisk hans skyld og det e ikkje særlig livsfarlig å bli påkjørt i så lav hastighet heller..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Bergen skiller seg ut i forhold til de fleste andre steder.Jeg har ihvertfall aldri observert så mang fulle idiot fotgjengere i noen annen by!Folk løper ut mellom biler, hopper over refuger. Går med somleskritt ut i fotgjengerovergangene lenge etter de har fått rød mann.Hvis du våger å fløyte på dem ser de på deg som om du er åndsvak.Hvis det i tilegg er mørkt og regner kan selv den forsiktigste sjåfør komme til å kjøre på noen.

Jeg skal selvsagt ikke forsvare kappkjøring i en sentrumsgate, Men en fotgjenger har faktisk ingenting å gjøre midt i en 4 felts gate med fotgjenger overganger 50 meter unna. En fotgjenger som krysser en gate utenom et fotgjengerfelt har vel vikeplikt for bilene som kommer?

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider