Gå til innhold

Audi coupé, "nybegynnerbil?"

Ranger emnet

XenOn-

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden på utkikk etter min første bil, og må si jeg har blitt litt forelsket i Audi 80/90 coupé. Da først og fremst fordi den er utrolig sexy =) Har tittet litt rundt på nettet, og funnet mange biler jeg godt kunne tenkt meg. Det som plager meg litt, er at de fleste jeg finner (rundt 90- modeller i prisklasse under 80000) har gått veldig langt. Spørsmålet mitt da er vel egentlig om det vil bli mye skruing på en sånn bil, jeg er ikke akkurat noen mekaniker, nemlig. Og i tillegg, er det verdt å bruke 80000 på en sånn bil? Tar gjerne imot tips og kommentarer angående dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida vil ikke tro det er mye skruing på disse bilene.

Kjøp en audi 90 så får du 5`er og GOLYD!

Disse motorene er noe av det beste Audi har laget. Dem holder!

Nå vet ikke jeg så mye om coupe utgavene men jeg hadde en audi 80 (sedan) selv en gang. Ikke noe problemer med den. Hadde mye gøy med den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.dette er en helt topp bil som ungdomsbil,rimelig pent utseende til å være såpass gammel. er selv eier av en 91 coupe 2,3E,har ikke hatt de store problemene med bilen,byttet noen slitedeler og radiator,min er gått like over 200tkm,motoren er i fin stand ennå,bruker ikke olje engang.

Det jeg vill annbefale er å ta deg god tid til å finne en slik bil,er utrolig mange som er overprisa i forhold til stand den er i(grunnlag for seriøs pruting),finner du et fint eksemplar har du en fin bil som holder lenge,holder seg ok i pris,lang km er ikke noe problem for de med 5`er maskin,de er veldig holbare,og er ikke rust på de siden de er helgalvanisert. (skal trolig selge min snart men det er pga overgang til s2).

så lykke til på jakten:)

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Min første bil var en audi coupe 10v. Og nå har jeg kjøpt meg min andre bil og jeg kunne bare ikke gi slipp på coupeen. Så nå ble det audi coupe quattro 20v.

Det er jo en super første bil såklart, men etter litt små tabber jeg gjorde på den gamle, så sku jeg ønske jeg kanskje ikke kjøpte så dyr og fin bil som min første. Men det er bare å være forsiktig og behandle de pent så er jo ikke det noe problem.

Har du 80.000,- så får du ett veldig fint eksemplar av en coupe.

Da kan du sikte deg mot en quattro synes jeg :)...og hvis du vil at den skal punge deg for litt mer bensin så sleng på en 20v :)

For min betalte jeg ikke 80.000 for en gang, og på den var det :

Air condition

el vindu speil

auto klima

startsperre

rattlås

greie alu felger på vinter og sommer med mye dekk igjen.

Stereo anlegg (sub, forsterker, høyalere, cd spiller )

gått bare 200.000

Veldig pen i lakken

K&N filter

osv....

Du får veldig mye bil for pengene, spesielt hvis du sammeligner utstyrs nivå og utssende på coupe i forhold til andre bilmerker fra samme års modell.

For uansett om du kjøper 10v, 20v quattro osv, så er disse 5`r motorene utrolig bra og slitesterke. Det skal mye juling til for at disse motorene skal svikte deg !

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider