Hot Rod Skrevet November 8, 2002 Rapporter Share Skrevet November 8, 2002 Jeg ringte på en 10-bolt bakaksel til salgs fra en GM (Buick) sen 70- eller tidlig 80 talls stasjonsvogn. Selgeren påstod at den akselen var 147cm bred. Er det riktig? Er de ikke bredere? Hvis noen i dette forumet har en Malibu/Cutlass/Buick med 10-bolt aksel, hadde jeg vært VELDIG takknemlig for å få skikkelig svar på dette. Målet må være fra ytterkant til ytterkant av trommelen som felgen Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet November 8, 2002 Rapporter Share Skrevet November 8, 2002 Originally posted by Hot Rod Jeg ringte på en 10-bolt bakaksel til salgs fra en GM (Buick) sen 70- eller tidlig 80 talls stasjonsvogn. Selgeren påstod at den akselen var 147cm bred. Er det riktig? Er de ikke bredere? Hvis noen i dette forumet har en Malibu/Cutlass/Buick med 10-bolt aksel, hadde jeg vært VELDIG takknemlig for å få skikkelig svar på dette. Målet må være fra ytterkant til ytterkant av trommelen som felgen STYR UNNA 10Bolt fra Malibu (G-body) de har bare 7.5" Kronhjul og tåler null skal du abslout ha stiv aksel Bruk Nyere 2wd S10 de er smale men med 8.5" Kronhjul og tåler MYE mere krefter de er bare 0.5" unna 9" Ford noe de fleste glemmer. MEN aller helst burde du jo bruke uavhangig bakaksel. Jeg ville brukt Jagaur XJ40 rundt 90`Jag 4 d burk hele brygga den henger i og bolt retti ramma kam kjøpes for 4-6k med skivebremser og sperre. Eller XJ6 de er enkel og få tak i og masse deler finnes jeg har en super kort en som er litt kortere en E type som jeg vurdere og selge den er overhalt i vinter og er i bra stand. Husker ikke bredde måla på de aksla men hvor bred aksel vil du ha??? Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 9, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Vet at Jaguar er både finere, gir bedre grep, bedre kjørekomfort og er ikke mer komplisert å montere. Men på en Ford '34 uten bensintank i bakenden vil den vises så godt at medfølgende brygge MÅ fjernes før montering. Dessuten er den dyyyyr å overhale. Min byggesøknad er godkjent med stiv bakaksel. Følte at jeg trakk strikken maksimalt ovenfor trafikkstasjonen før de sa nei til hele greia. Dermed blir Jaguar bakaksel evt "neste etappe" etter at rodden er ferdig og godkjent. Uansett er bakaksel såpass langt frem i tid at du helt sikkert har solgt din Jaguaraksel når jeg står med penger klar til å kjøpe det. Er temmelig blakk for tiden etter at en lokal platesmed (forhåpentlig) snart er ferdig med hjørene bak. Har i tillegg erstatingsplater til kanaler og nedre del på dører på vei på båt fra USA. Grunnen til spørsmålet mitt var mer for å sjekke andre muligheter enn Ford 8". (9" blir for tung) S 10-alternativet var interessant! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet November 11, 2002 Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 Ta en titt på XJ40 den har ikke den ramma som XJ6 sitter i jeg har selv bare sett bilder va den foreløpig men skal ned til prosgrunn og kikke på men til en kompiss bare vi for rota oss ned dit... Ok så da vet du det. Joa kan være greit og ikke krangle med de :D Å si ikke det planen er egentlig ikke og selge men den blir ikke bytta i vinter for og si det sån er andre planer i vinter. Jeg har bare lyst på XJ40 breiere og bedre oppheng til mitt bruk. De er ikke ille og overhale er mye jobb men ikke så ille mye penger jeg har bytta alle lagera i min untatt klokka kom på rundt 4lapper men klokka er dyr men trenger sjelden overhaling. Ta og se etter en S10 av nyere type med store motoren så den har 8,5" kromhjul. og helt 2wd de med 4wd har ubrukelig utveksling pga de bruker store hjul. De akslane er meget smale bare så du vet det de er pop og bytte til på vega i USA. Lykke til videre Erik Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 12, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2002 Når du sier "nyere type" hvor ny da ca? Den store motoren, vil det si 4,3L sekser? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet November 12, 2002 Rapporter Share Skrevet November 12, 2002 Originally posted by Hot Rod Når du sier "nyere type" hvor ny da ca? Den store motoren, vil det si 4,3L sekser? Trur du må opp på den som kom med nye karossen som kom rundt 90`. Hmm leste litt i H-Body (vega) FAQ der står det late 80/early 90 S-10. Står desverre ikke åssen man ser at den er 8.5" men graver du litt i GM sine dele nr lister finner du nok det. Ja de med v6 er nok de som trolig har 8.2" kronhjul de med r4 som kom til Norge har nok mindre aksel. Men fin en hos Granluns Garage som det har sitti v6 i da er det bare og vippe av dekselet så bør du nesten se det samt da ser du om denhar diff brems. Lykke til med Jakta. Erik Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.