Gå til innhold

Motor bytte

Ranger emnet

Vir^tus

Anbefalte innlegg

Har i dag en ganske trist 1,4 l i en golf 3, denne begynner å synge på siste verset og jeg går med tanker om å bytte ut denne på billigts mulig måte. Jeg har ein 1.8 fra en golf 2 for hånd, men denne er uten hjerne og ledningsnett. Det jeg da lurer på er om det vil funke å bruke selve blokka fra 1,8 og bruke 1,4 toppen med innsug,forgasser, hjerne og ledningsnett? Problemet så vidt jeg har forstått er om hjernen vil kunne "holde følge med motoren".

P.S ikke kom med noen kommentarer om at det er en lei motor, det vet jeg men det er det billigste alternativet for min del... :rolleyes:

"Av lidenskap til biler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha nedi en Golf 2 motor, så ville jeg heller bytta hele.

Kan være 1,4 toppen din passer, men den er da såklart dimensjonert for en 1,4. Snille kammer, små ventiler osv.

Får vel billige Golf 3 GTI motorer? Er jo flust av de..

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at en golf 3 gti motor krever ombygning av hjuloppheng, ny bakaksling o.l derfor blir dette fort dyrt. 1,4 toppen vil nok ikke være helt standard for å si det på den måten hvis jeg bruker den men den skulle hvisnok passe greit. Problemet er at jeg er usikker på om motorstyringen greier å holde følge siden det plutselig blir snakk om et annet motorvolum? Om jeg risikerer fusking feil gange o.l

"Av lidenskap til biler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo på blokka motorkoden står, og det er den biltilsynet sjekker.

Vet ikke hvor mange gamp 1,4 litern har, men du har kun lov å øke effekten 10% uten å gjøre noe med bremsene.

Så bruker du ei blokk fra en 1.8 90HK så kommer du vel fort i problemer om dette blir sjekket.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vir^tus

1,4 og 1,8 har samme bremser, setter uansett på bremser for en golf 2 gti16v foran så det burde holde, men uansett hvilken topp jeg kommer til å bruke er jeg interesert i om styringsystemet fra den "gamle" 1,4 en vil fungere på den "nye" 1,8???

14L motoren er Polo motor og er mye mindre rent fysisk enn 1,8L motor. Vil ikke passe i det hele tatt.

Problemet med å bruke Golf II motor er at den mest sansynlig er bygget for forgasser og ikke vil gå igjennom utslippskravene til en Golf III.

Skaff deg en 1,8L Golf III motor med hjerne, gearkasse, osv. Det meste skiller fra 1,4L. Enkleste er å selge bilene og kjøpe 1,8 L Golf.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vir^tus

1,4 jeg har i dag kan nok være en polo motor men det e likefullt en forgasser motor....

Men kan jeg bruke hjernen fra denne på en 1,8 motor da? Poenget er at har det meste liggene fra div golf motorer det eneste som mangler er hjernen.

VW har aldri levert 1,4L med forgasser, bare bensin Single point injection og Diesel.

Mulig du kan bruke hjernen, men da må du ha chip tilpasset 1,8L

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider