Gå til innhold

Prosjektet begynner i morgen!

Ranger emnet

bali

Anbefalte innlegg

Dette ble pent!:D Men måtte du lage/støpe på fester på fangeren selv eller? I så fall hadde det vært evig pent om du hadde orket og tatt noen bilder av hvor den er festet osv. Holder på med den samme jobben selv skjønner du. Hadde vært greit og sett hvordan andre har gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette ble pent!:D Men måtte du lage/støpe på fester på fangeren selv eller? I så fall hadde det vært evig pent om du hadde orket og tatt noen bilder av hvor den er festet osv. Holder på med den samme jobben selv skjønner du. Hadde vært greit og sett hvordan andre har gjort det :)

På frontfangeren, måtte jeg støpe selve "ramma" til orginalfangeren inn til glassfiberen. Verre var det ikke.... =)

Ellers på bakfangeren gjorde jeg det ganske enkelt...

Der kutta jeg bare av nederste delen av orginalfangerene, mens den sto på bilen... tok av listene på den.. skjærte litt til ... og satt bakfangeren på som et skall over orginalfangeren... det gikk med en del sikaflex for å si det sånn =)

ellers.. hvis det er noe du lurer på, er det bare å spør! =)

Check out my Audi 80 B4 project!!

1993 Audi 80 2.0 (Gjorde meg Audi frelst)

x 1987 VW Transporter (Turbil reg. på 9 personer!)

x 1983 Toyota Camry 2.0 GLE (130hk, rallebil)

x 1989 VW Golf Syncro GTi (Kræsjet og smadret i et tre.)

x 1996 Volvo 460 GLi (Cruisebilen)

x 1986 Toyota Camry 1,8 DX (Min første bil. Rallebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På frontfangeren, måtte jeg støpe selve "ramma" til orginalfangeren inn til glassfiberen. Verre var det ikke.... =)

Ellers på bakfangeren gjorde jeg det ganske enkelt...

Der kutta jeg bare av nederste delen av orginalfangerene, mens den sto på bilen... tok av listene på den.. skjærte litt til ... og satt bakfangeren på som et skall over orginalfangeren... det gikk med en del sikaflex for å si det sånn =)

ellers.. hvis det er noe du lurer på, er det bare å spør! =)

Brukte du det jeg har merket av på bildet?

1240-2021_IMG.jpg

Jeg hadde tenkt å spare orginal-fangeren, slik at jeg evt. kan sette den på til vinteren. Så da får jeg heller lage noen fester selv, blir sikkert bra det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte du det jeg har merket av på bildet?

Jeg hadde tenkt å spare orginal-fangeren, slik at jeg evt. kan sette den på til vinteren. Så da får jeg heller lage noen fester selv, blir sikkert bra det også :)

Det var den jeg brukte ja... for perfekt passform så anbefaler jeg ihvertfall den!

Hvis ikke kan du kjøpe en ramme hos powerzone.no som koster 1100,-...

eller som jeg foreslår... en ny brukt front fra høggern til 500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tenkte på høggern jeg også.. Får høre om de har noe.

Men må du ødelegge orginalfangeren for å få av rammen, eller er mulig å ta det av uten å skade den?

For da hadde jeg fått prøvd den på rs4-fangeren, sett om den passet rett på uten at jeg må tilpasse noe spesielt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tenkte på høggern jeg også.. Får høre om de har noe.

Men må du ødelegge orginalfangeren for å få av rammen, eller er mulig å ta det av uten å skade den?

For da hadde jeg fått prøvd den på rs4-fangeren, sett om den passet rett på uten at jeg må tilpasse noe spesielt..

Ødelegge og ødelegge.. det er ikke verre enn å lime den på igjen org. fangern igjen etterpå... men tro meg... det er MYE arbeid.... skaff deg en ny brukt org fanger på høggern... også slipper du å ødelegge din org. fanger som mest sannsynligvis er lakkert i samme farge som bilen din =) Smør deg med tålmodighet til du har skaffa deg en ny brukt en..

vet hvordan følelsen er når du har styling liggende.. det bare kribler i fingrene til å begynne!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei

Sitter her med en RS4 fanger jeg å som jeg skal montere på min Coupè.

Har ett par spørsmål ang hvordan du gjorde det da du festet ramma på nye fangeren din.

Hvordan "støpet" du ramma fra orginal fangeren over til den nye, hva brukte du til å lime den på med?

Når jeg prøvemonterte før i dag, la jeg merke til att grøftelysene og blinklysene vil stikke litt ut av fangeren om jeg bruker orginal festene som er på ramma fra gamlefangeren, Var du borti det? I såfal, ossen løste du det?

hehe, jeg å "Sneaker" driver vist med samme sak:P

Takker for svar:)

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sitter her med en RS4 fanger jeg å som jeg skal montere på min Coupè.

Har ett par spørsmål ang hvordan du gjorde det da du festet ramma på nye fangeren din.

Hvordan "støpet" du ramma fra orginal fangeren over til den nye, hva brukte du til å lime den på med?

Når jeg prøvemonterte før i dag, la jeg merke til att grøftelysene og blinklysene vil stikke litt ut av fangeren om jeg bruker orginal festene som er på ramma fra gamlefangeren, Var du borti det? I såfal, ossen løste du det?

hehe, jeg å "Sneaker" driver vist med samme sak:P

Takker for svar:)

Espen

For det første må du "kutte" av halve fangeren.

Det er kun denne delen der festene er som avbildet her som du skal lime inn i din nye frontfanger. 1240-2021_IMG.jpg

For å lime denne inn i den nye, kan du bruke glassfiber evt. sikaflex. Kommer an på om det er glassfiber eller plast som er i den nye fangeren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye fangeren er av glassfiber, så da anbefaller du å lime med glassfiber?

Da anbefaler jeg faktisk sikaflex siden det er det enkleste og rimeligste alternativet! Og det holder like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Denne blir lagt ut for salg om 3 uker =)

IKKE RING NÅ! er på ferie i hellas! =)

Flere bilder, info og pris kommer... som sagt.. om tre uker..

god ferie =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider