Gå til innhold

Gledelig nyhet til Primera eiere


eGtTurbo

Anbefalte innlegg

Originally posted by eGtTurbo

Kan legge til at jeg misstenkte at min satt litt bedre etter jeg prøvde bilen hans tidligere i år.. Så for de som tror han er en dårligere sjøfør, så var det ikke det som gjorde at Primeran dro innpå

 

Da vil jeg tro at du er svært dyktig med din bil, men klarte ikke å utnytte potensialet i en S14a med litt pulver.

Derfor kjennes det som om din henger bedre på når du prøvekjørte 200'en.

 

Tipper vel at coiloverne hans ikke var justert skikkelig heller, det er nok mange som slenger på slike, og justerer de helt ned i høyden, og maks stive. Da sitter det DÅRLIG på veien.

 

Eieren av 200'en var nok ikke så god med bilen sin som du er med din. Rett og slett.

 

Har kjørt MYE med S14a på bane, og har veldig sjelden blitt frakjørt, og aldri av en Primera. (Selv om de kjører meget bra de da, bare så det er klart)

 

Hadde ikke coilovere selv, men KYB justerbare dempere og Eibach fjærer. Kan garantere meg at du kun hadde sett baklysa mine fade i det fjerne hvis vi hadde møttes på en svingete veistrekning, spesielt med høyfartsvinger. :D

 

No hard feelings, og en Primera har svært gode kjøreegenskaper, men det får være grenser. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Tape-R

 

 

Oh nei.... har du finni ut av det først nå?.

på en fwd bil så gjelder det å holde gassen i riktig posisjon til rett tid i svingene.

Og det jeg med en gang kan si det har mye å si på kjøring i svinger er om du har justerbar såfall HVOR positiv camber på hjula...

 

Du overrasker stadig med frekke og rett og slett dumme innlegg.

 

For det første. Nei jeg har ikke nettopp funnet det ut. Hvis du leser setningen før så er det for å slippe spørsmpl fra folk som ikke er helt stø på det med over, under og nøytral. Men du er vel ikke typen som tar hensyn til forskjellig nivå hos folk.

 

For det andre så er du på jorde når du prater om HVOR mye positiv camber jeg har. Har selvsagt ikke positiv, men negativ camber.

 

Og i tillegg må jeg si at jeg grøsser litt når folk med FORD roter seg inn på Nissan forumet. *æsj*

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Da vil jeg tro at du er svært dyktig med din bil, men klarte ikke å utnytte potensialet i en S14a med litt pulver.

Derfor kjennes det som om din henger bedre på når du prøvekjørte 200'en.

 

Tipper vel at coiloverne hans ikke var justert skikkelig heller, det er nok mange som slenger på slike, og justerer de helt ned i høyden, og maks stive. Da sitter det DÅRLIG på veien.

 

Eieren av 200'en var nok ikke så god med bilen sin som du er med din. Rett og slett.

 

Har kjørt MYE med S14a på bane, og har veldig sjelden blitt frakjørt, og aldri av en Primera. (Selv om de kjører meget bra de da, bare så det er klart)

 

Hadde ikke coilovere selv, men KYB justerbare dempere og Eibach fjærer. Kan garantere meg at du kun hadde sett baklysa mine fade i det fjerne hvis vi hadde møttes på en svingete veistrekning, spesielt med høyfartsvinger. :D

 

No hard feelings, og en Primera har svært gode kjøreegenskaper, men det får være grenser. :)

 

Du har sikkert mye rett her, og det nytter iallefall ikke å diskutere kjøreferdigheter hos folk over nett. Slik må avgjøres på bane. Og det nytter vel heller ikke hvis jeg sier at jeg kjører på samme rundetid som Tommy Rustad rundt acr.. Nok av vitner med stoppeklokke som vet det. Og nei, jeg hadde ikke en raskere/bedre bil.

Tror nok jeg brukte den 200`n maks ja. Med mindre man kan kjøre fortere enn når det slipper på alle 4 så.. "Men du bremset og gasset sikkert feil bla bla".. som sagt, nytter ikke diskutere slikt over nett.

 

Poenget mitt er at Primera er en svært svært undervurdert bil. Dere som mener noe annet for bare møte opp på Sommertreff så tar vi det der :)

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eGtTurbo:

 

Den er nok undervurdert ja. Men noen overvurderer den og tror jeg. Hehe.

 

Hvis du ser på rundetider fra Autofil, så er ikke alltid de de beste da. Han kjørte jo 1:10 eller noe sånt rundt rudskogen med en Morgan Plus 8 (?). Og der er ikke spesielt fort til å være en proff.

 

Tror ikke han makser rundt banene på tv faktisk, men at han kjører ekstremt fort når han vil er det ingen tvil om.

Ref Rallycross og det siste resultatet hans i STCC.

 

Synd jeg ikke har S14a'en min ennå da, så hadde jeg stilt opp jeg.

:)

 

Men som sagt, vanskelig å diskutere over nett. Har du kjørt på Rudskogen eller Våler med bilen din? Tider?

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har desverre aldri vært sørom og kjørt på bane. Husker ikke hvilken av de to banene som var så jævla trang og svingete, men den som er trangest av de to hadde nok ikke tiden blitt særlig bra. FWD er ikke akkurat noe rått når svinga blir super knappe. Spinner seg bare rett frem da :(

 

Og husk at jeg prøver absolutt ikke å sette fwd opp mot rwd generellt her. Er ingen tvil om hva som er best og ekte bil.. Selv skal jeg nå snart bytte til Mercedes 190E 2.5 16v ... Må bare finne det rette eksemplaret

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eGtTurbo:

 

Rudskogen er den trangeste.

Men det går ikke nødvendigvis sakte rundt der selv om man har FWD.

 

Har kjørt ganske fort rundt der selv med brutterns Integra R.

 

Og bruttern og et par andre som har ITR'er kjører meget bra rundt der med sine egne biler. Men de har en bra diffbrems foran og flott balanse orginalt.

 

Spiller igrunn ingen rolle for meg hvor det driver, bare bilen har et bra oppsett for oppgaven. :)

 

Hyggelig at det går an å diskutere/være uenige her inne uten at det blir drittkasting. Det er sjelden kost her på dette forumet desverre. :(

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey..

 

Men ITR er absolutt ikke en typisk fwd.. Du vet det kanskje, men den har blitt kåret gang på gang til verdens beste fwd kjøremessig! Så den oppfører seg helt ekstremt bra.. Men jeg må nok ha fwd nå.. Ikke fordi det nødvendigvis sitter så mye bedre enn gt`n min, men fordi det er det jeg er vannt til og som er mest morsomt å kjøre.. 4wd er utelukket siden det blir for dyrt om man skal ha kraft og kvalitet...

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det man fort kan glemme er viljen til å få ting til å skje!! jeg har selv dratt fra en s14 jeg men det var fordi jeg var vanvittig forbanna på han som kjørte den og jeg hadde absolutt ingen interesse av å prate med han. husk det er den som sitter bak rattet som har den avgjørende delen av hvem som kjører fra hvem når man er ute på svingete veier og ikke på bane. tror ikke jeg hadde kjørt fra han på bane gitt men der og da var ikke det noe problem;):rolleyes:

Nissan primera P10

nismo luftfilter,valero fuel pump,momo sport felger

http://www.girlsgofast.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Originally posted by eGtTurbo

Fikk bekreftet det jeg har trodd lenge. En Primera med rette deler kjøre ifra en S14 200sx i svinger! Lå bak en kompis med en 200 sx med komplett coiloverkit og stabstag, og i svinga i over 100 km/t dro jeg rett og slett inn det lille forsprange han fikk på strekkene. Begge kjørte med 4 hjulsslipp så dette var virkelig en ekstrem test. Skal ALDRI bytte Primeran mot en 200 sx som jeg har vurdert før...

 

Ahhh.. feels good :D :D

 

Kan legge til at jeg misstenkte at min satt litt bedre etter jeg prøvde bilen hans tidligere i år.. Så for de som tror han er en dårligere sjøfør, så var det ikke det som gjorde at Primeran dro innpå

 

Artig å høre!

Har selv kjøpt en Primera SRi (P10), og syns det er artig å kjøre svinger med den! :)

Ganske gode kjøreegenskaper selv om det nesten ikke er gjort noe med den.

Sier ikke at den kjører fra alt som er i svinga, men den er bedre enn mange andre biler jeg har prøvd.

Tror jeg skal ha denne bilen noen år. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jøss - lenge siden noen har posta her gitt!

 

Primera ER kanskje en undervurdert bil mht. kjøreegenskaper... Uansett henger jeg meg i hvert fall på eGtTurbo sine påstander her. Har selv flere ganger tatt innpå/kjørt ifra biler som man i utgangspunktet skulle tro kjørte fra meg i stedet. Snakker da om veier som svinger litt. Både lave og høye hastigheter... Rett frem vet jo alle at 150 hk ikke akkurat gir deg bakoversveis.

Men hva som spesifikt gjør at Primera (GT) sitter så bra på veien som den gjør, skulle jeg likt og vite. Men jeg er dessverre ingen guru på det området.

 

Uansett så gleder jeg meg til sommeren når jeg skal ta ut bilen. Har aldri kjørt'n på bane før, men hvis alt går etter planen så blir det i hvertfall nye forsterka foringer og gateslicks (for anledningen) og muligens justerbare Tein coilovers. Også hadde det jo vært interessant og tatt noen rundetider og sammenlignet med andre biler da :D

1998 Nissan Primera GT

x 1986 Ford Sierra 2.0L

x 1991 Nissan 300 ZX TT

x 1998 Nissan Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har selv en P11-144, og synest selv den er god og kjøre litt aktiv, holder

godt i svinger. Kan heller ikkje påstå det blei dårligere med Tein SS sett. Men

tror nå alikevel ikkje det holder.

 

Eg lever alikevel i troen, på at så lenge biler er satt opp forholdsvis likt. Dvs.

med tanke mot vekt, hvor høyt tungepunkt, og dekk valg. Så er det tvilsomt

stor forskjell på hva bilene klarer.

 

Har mer tro på at avgjørende faktor er kor lette bilene er og holde i grenseland.

Så da blir jo det svake leddet sjoføren. :idea:

 

Har for informasjon, aldri prøvd noe Primera GT, eller 200sx, så er jo heller ikkje

akkuratt kvalifisert til og si noe som helst her! ;)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår