Gå til innhold

Gledelig nyhet til Primera eiere

eGtTurbo

Anbefalte innlegg

Fikk bekreftet det jeg har trodd lenge. En Primera med rette deler kjøre ifra en S14 200sx i svinger! Lå bak en kompis med en 200 sx med komplett coiloverkit og stabstag, og i svinga i over 100 km/t dro jeg rett og slett inn det lille forsprange han fikk på strekkene. Begge kjørte med 4 hjulsslipp så dette var virkelig en ekstrem test. Skal ALDRI bytte Primeran mot en 200 sx som jeg har vurdert før...

Ahhh.. feels good :D :D

Kan legge til at jeg misstenkte at min satt litt bedre etter jeg prøvde bilen hans tidligere i år.. Så for de som tror han er en dårligere sjøfør, så var det ikke det som gjorde at Primeran dro innpå

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

P10 har multilink ja, i tillegg til en bedre bakaksling enn P11. Den er passiv styrende.

200sx hadde som sagt coilover og stabstag og den yter rundt 270 hk

Kan i tillegg hente inn en som hadde en 200 sx S13 med komplett whiteline handling kit og nok av hk.. Han vil bekrefte Primerans ekstreme kjøreegenskaper. Tror nok Primera P10 er den bilen i verdn som gir mest bil for pengene. Litt knapp motoreffekt, men ikke noe som ikke kan fikses på :D

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med du stryker ut vurderer nå, og holder deg til vurderte ;)

Pga bakakslingens konstruksjon så styrer den med fronten i svinger. Hjula vrir seg ikke, men pga opphenget så skrår de på en måte slik at bilen understyrer mye mindre enn fremhjulstrekkere egentlig skal gjøre. For de som ikke er helt stø på dette med understyring, nøytral og overstyring osv så bare husk : Understyring = BAD THING!

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

bakaksling?

vi har da vel ikke bakaksling på primera vel?

det jeg tenker på når du sier bakaksling er slik bakhjulsdrevne biler har, en aksling som går mellom julene og en differensial i midten.

eller er jeg heeeeeeeelt på villspor nå?

Har vel bakaksling du også, men den er vel stiv/snurrer ikke rundt sammen med hjulene.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det vært en kjekkas som virkelig kjente bilen og pressa på litt så hadde du ikke hatt sjans til å holde følge ;)

rein fysikk!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

husk : Understyring = BAD THING!

Oh nei.... har du finni ut av det først nå?.

på en fwd bil så gjelder det å holde gassen i riktig posisjon til rett tid i svingene.

Og det jeg med en gang kan si det har mye å si på kjøring i svinger er om du har justerbar såfall HVOR positiv camber på hjula...

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er jo rein fakta og fysik.. i fjor hang jeg på med mye rart med mine lusne hk. i svingene pressa jeg dem ut. men på langstrekka ble jeg parkert...

så hk, kombinert med kjøre teknikk har mye å si . i dette tilfelle er du flink til å kjøre med lite hk, han med mye er ræva.. hadde han vært flink. så hadde du sliti... :)

sånn ærre bærre

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider