Flasher Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Originally posted by Trio Phantom dette er bare lusent. Du er selv klar over at bilen du har kjøpt er en BRA bil. Bare synes at sånne (som deg ) klarer og ""Rase"" en sånn bil. Nekter og tro det, ALT på bilen skal tåle det motoren klarer. Og du har selv krysset under på at det ikke var noe probblem med gir overføringa på bil(NAF kontrakt)... Så dette er kun tåpelig av deg og lage en tråd av. greit nok det er folk som kan være uheldig. Men du har ikke vært uheldig, sier kun skjerp deg jeg. Hadde det vært litt fornuft i deg så hadde du aldri lagt ut denne tråden og heller tatt opp dette med selger....... PS: Synes du bare kan legge ned denne tråd`en før du driter deg ut....... Maken til rasshøl du er.. Helt utrolig :ssip: angry :ass fucku fucku knock asshole jerkoff jerkoff :fuckme2: violin :knob: :pisser: puke :rolleyes: :rolleyes: Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
redpugti Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 PHANTOM ER TYDELIGVIS EN LYST LØGNER...... Selger har vært i kontakt med verkstedet der bilen ble reparert/gjennomgått. De har kun fikset en splint til giroverføringen. Mekanikeren som hadde bilen mente at clutch'en var slitt, men brukbar. Bilen er faktisk full kjørbar!!!!!!!!! Hva er det egentlig du driver med? Har du som hobby å prøve å lure folk? En liten råd: KONTROLLER AT HJERNEN ER TILKOBLET FØR MUNNEN ÅPNES! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet Juli 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Originally posted by redpugti PHANTOM ER TYDELIGVIS EN LYST LØGNER...... Selger har vært i kontakt med verkstedet der bilen ble reparert/gjennomgått. De har kun fikset en splint til giroverføringen. Mekanikeren som hadde bilen mente at clutch'en var slitt, men brukbar. Bilen er faktisk full kjørbar!!!!!!!!! Hva er det egentlig du driver med? Har du som hobby å prøve å lure folk? En liten råd: KONTROLLER AT HJERNEN ER TILKOBLET FØR MUNNEN ÅPNES! Nå angriper du meg personlig. Hørte det og i bakgrunnen når jeg pratet med selger i telefonen: "Jævla iddiot osv." sa du... Prøver ikke å lure noen, har sagt at før jeg skulle få en ny clutch skulle det dokumenteres at den var gåen fra VAG. VAG gav meg muntlig beskjed om at clutchen måtte byttes, bilen var mulig å kjøre men clutchen måtte byttes. Dersom jeg nå får beskjed fra VAG at clutchen er fin så har jeg og sagt at da er jo saken flott.. Det er fikset noen splinter ja, hvilke splinter ? Jo fordi wirene til gearoverføringa løsna i begge ender, hvorfor gjorde de det? Fordi clutchen er gåen og bilen ikke gikk i gear pga dårlig clutch. At bilen ikke står havarert i garagen er ikke synonymt med at clutchen ikke skal byttes.. Fatter ikke hvorfor du går ut på forumet å angriper meg så sinnsykt. Greit at du og Trio er kompiser av selger men det er lite positivt for saken at dere skal angripe meg her. Eller "komme og banke meg". Ser du noen av mine kompiser snakke negativt om deg som person ? Ser du noen av mine kompiser som snakker om å komme til oslo å banke selger. NEI Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Haha...de vennene til denne selgeren driter seg faen meg ut ja!! for noen IDIOTER!!! her har kjøper prøvd å være seriøs hele tiden med sitt problem...så dukker det opp ny ting i saken etterhvert og da angriper dere med å kalle ham mye dritt å prøve å henge ham ut.!!?? herregud så latterlige dere er!!!knock Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet Juli 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Fy faen jeg er dritt lei hele denne her forbanna saken. Fakta er at de "splintene" kostet 1602,12kr Falken veihjelp kostet 6-700kr. Det er reele utgifter, ikke noe fiktive saker. Splintene som holder fast wirene om er det som her blir definert som "gearoverføringa" røyk, i begge ender. Er dette normalt at skjer ? Nei, trukke det.. Skjer det av seg selv uten videre ? Nei, gjør ei heller det.. Og litt tilbake til det temaet om hvorvidt jeg visste eller ikke visste om det var noe tull med kassa... Jeg fikk opplyst at man måtte presse ned stanga før man kunne sette den i 1st gear. Ble det opplyst om at wireoverføringa var gåen ? Nei, gjorde ikke det.. Ble jeg informert om at clutchen var dårlig ? Nei ikke det heller.. Og, som Trio sa; Jeg har selv krysset av for at det ikke er noen feil med clutch.. JEG har ikke krysset av for det. I kjøpekontrakten kommer det på det grå feltet under segmentet "Selger har gitt følgende opplysninger om bilen". Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZtilongZ Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Dette var en interresant post må jeg si... Ikke vanskelig å se hvilken part som er seriøs da men. Jeg vet jo ikke hvordan dette ordnes, eller hvem som faktisk har rett, men uansett hvem som har rett eller ikke, hva er det for noe tull og true med å komme å banke opp kjøper??? Virker som du har kjøpt bilen av en liten gjeng med fjortisser... Påstå at Phantom gjorde alt han kunne for å ødelegge bilen for å lage "trøbbel" for selger, dummeste jeg har hørt. ------------------------------------ Som du tidligere sa Phantom, at posten ble værende fordi folk kunne lære av den, kanskje jeg ikke lærte så mye av den, men den styrket hvertfall skepsisen min til å kjøpe bruktbil av ukjente med noen hakk! Siter FMW - Foreningen Mot Wonderbaum Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Så lenge papirarbeidet er i orden når man kjøper en bruktbil burde det ikke være noe problem, og om man faktisk har rett i at ting er litt problematisk osv. så har man vel loven på sin side, og da står man ganske sterkt. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet Juli 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Var nå en tur innom VAG, fikk en der til å teste ut bilen. Clutchen er sliten, det var det ingen tvil om. Men det store problemet med å få bilen i gear kan skyldes mange ting: 1. Pedalsettet i bilen stammer fra en annen bil enn G60 2. Luft i systemet (tvilsomt, men sjekkes i dag) 3. Det mangler en klips i systemet 4. Pakninger som er gåen som da resulterte i olje på clutchen og da vil clutchen være helt gåen når systemet er kaldt, men brukbart når den er varm grunnet oljens egenskaper ved temperaturendringer. 5. Gearkassa er gåen (tvilsomt) Clutchen er gåen ja, men skal gå over listen av ting over før noe skjer videre. Selger er og med på å skaffe informasjon om hva som er gjort av tidligere eier. Alt vel mellom meg og han. Prøver jo selv som sagt å eliminere alle årsaker til problemet Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Noe sier meg at Trio ikke er den som får flest telefoner hvis han skal selge bil her. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet Juli 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Originally posted by CrZy_T Noe sier meg at Trio ikke er den som får flest telefoner hvis han skal selge bil her. Heh, er jo og kult at jeg skal ha en bil med 200hk++ ifølge han :P Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Originally posted by Laaars Så lenge papirarbeidet er i orden når man kjøper en bruktbil burde det ikke være noe problem, og om man faktisk har rett i at ting er litt problematisk osv. så har man vel loven på sin side, og da står man ganske sterkt. Er ikke alltid det. Min bil f.eks: har nå ventet et halvår på å returnerer den til eier. Mangler fra teknisk kontroll, diverse feil selgeren må ha vist om og holdt tilbake. Ble EU-godkjent i fjor, men må likevel eu-godkjennes om noen måneder, ikke om 1 år som selgeren sa. Og jeg har en kontrakt som bekrefter alt dette, pluss MYE mer som er mistenkelig. Likevel nekter han å heve kjøpet. Så derfor har jeg ikke hatt penger til å kjøpe meg ny bil det siste halvåret. To uker etter en EU-kontroll med 0 feil, ble bilen stoppet i teknisk kontroll hvor det ble avdekket flere nokså grove feil. Det er nok ett bevis på at man ikke må stole på eu-kontroller.. Men nå on-topic: Virker jo egentlig som denne saken er helt grei, siden kjøper og selger har en samtale om saken. Må være litt kjipt å være selger også, siden kompisene hans kommer og oppfører seg som noen idioter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotrex Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Originally posted by Phantom Var nå en tur innom VAG, fikk en der til å teste ut bilen. Clutchen er sliten, det var det ingen tvil om. Men det store problemet med å få bilen i gear kan skyldes mange ting: 1. Pedalsettet i bilen stammer fra en annen bil enn G60 2. Luft i systemet (tvilsomt, men sjekkes i dag) 3. Det mangler en klips i systemet 4. Pakninger som er gåen som da resulterte i olje på clutchen og da vil clutchen være helt gåen når systemet er kaldt, men brukbart når den er varm grunnet oljens egenskaper ved temperaturendringer. 5. Gearkassa er gåen (tvilsomt) Clutchen er gåen ja, men skal gå over listen av ting over før noe skjer videre. Selger er og med på å skaffe informasjon om hva som er gjort av tidligere eier. Alt vel mellom meg og han. Prøver jo selv som sagt å eliminere alle årsaker til problemet finner du noe ut av det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet Juli 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Originally posted by Rotrex finner du noe ut av det? *Så langt har jeg eliminert pedalsettet ettersom vi når har bekreftet at det er g60. *Gearkassa er det nok lite sannsynlig at det er Skulle sjekke klipsen og lufte clutchen i dag, men er på jobbe hele dagen og kvelden. Håper å få gjort det i morra, men skal en tur til nord-norge. Det med olje på clutchen er å regne som siste alternativ siden det tar mest tid og arbeid å finne ut av. Er selv ikke så dreven med hydrauliske clutcher så må bare sjekke det jeg kan for så evt få VAG til å feilsøke for meg. Går jo fort for dem siden de kan alt om vw. De sa til meg på VAG at det er vanskelig å finne årsaken siden bilen er såpass ombygd og det ikke er lett å si hvilke komponenter som er brukt. Men slik jeg nå har forstått er alt utenom understell fra en Golf G60 og understellet fra en Golf VR6. Vi får se hva feilsøkingen resulterer i. Tror både jeg og deg vil få denne saken ut av verden. Den er jo tross alt oss den er i mellom. Og vi har jo god dialog. Holder deg løpende oppdatert om hva som skjer. Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Steike.. leste hele posten nå. Ble sliten oppi hode mitt av diverse folk her men. Jævli kjipe greier dette. Kalles for eier skifte syndromet det der. Alldri vær noe spess galt med bilen.. helt til den bytter eier. Samma regla var det til meg da jeg kjøpte min... Lykke til da:) Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Har ordna opp i et par sånne bilkjøp foreløpig. Ene røk giroverføringa på automatgearet (temmelig likt det som skjedde i dette tilfellet). En minimum dekning på ca 50% av selger er rimelig. Håper dere ordner opp i dette dere imellom. Uten at noen idioter blander seg inn..... Beste tipset jeg kan komme med er vel egentlig å bli enig med selger. Blir bare dumt om en part setter seg på bakbena. Forstå hverandre. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg