Gå til innhold

Nå er jeg sint nå...

Ranger emnet

Phantom

Anbefalte innlegg

Ordner seg nok tror jeg. Det aller beste hadde jo vært om det viste seg at det bare var en liten filleting som var galt med bilen. Er jo hydraulisk clutch så går jo teknisk sett ann at det er bare en av tidligere nevnte ting. Men men vag mente den var sliten (clutchen altså). Såklart, klarer jeg å fikse problemet selv uten nevneverdige kostnader så blir det ingen sak av dette.

Er jo ikke min intensjon å gi selger mer utgifter enn det som er reelt. Reagerte derfor kraftig på noens utsagn om "snusk" fra min side.

Når det gjelder gearoverføring-reperasjonen så vet jeg ikke helt hvordan det er i forhold til erstatningskrav, vet ikke hva som har forårsaket dette og det var vanskelig å si hva som forårsaket det.

Hvis noen har noen lure ideer om hva som kan gjøres for å fikse clutchproblemet mitt så gjerne gi tips. Vil hjelpe både selger og meg.

Symptomene er som følger: Når det er kaldt er den så og si umulig å få i gear. Når den er varm er den akseptabel. Clutchen har og ekstremt kort "vandring" mener med dette at lengden fra clutchen er ute til den er i bånn er mikroliten. Når bilen står i gear og er kald med clutchen helt inne så trille bilen fremover..

Er noe av symptomene

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Doser_86

hvordan går det med bilen? jeg hadde noe alla det samme. jeg bare lufta clutchpompa så vare det i orden.

Saken er avsluttet, moderator må gjerne stenge tråden.

Men for å besvare hva som var feil, i tilfelle noen har samme symptomer så; Bytta clutchmastersylinder & bytta ut all bremse/clutchveske... Tror clutchmasteren er/var grunnen til at splintene til gearkassa røk. Clutchen er forsåvidt moden for utbytting, men ved å bytte masteren og all væske samt feste splintene så funker det høvelig...

Men som sagt, case closed!

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider