Gå til innhold

Drift UK Birmingham 2004: Bilder sier mer enn tusen ord...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by FSR

Hei folkens. Sitter naa paa et hotell i Newcastle. Klarte selvsagt det kunststykket aa ikke rekke baaten, saa vi maa ta fly hjem i morgen...

 

Men men... akkurat naa betyr det veldig lite. Jeg har nettopp vunnet Europas aller foerste drifting event i D1/Option Video regi, og det er for meg noe av det stoerste jeg har opplevd. Hele arrangementet var helt raatt. Banen var liten og shabby, og ikke minst farlig. I loepet av en runde var man centimeter fra autovaernet hele fem ganger. Og alle fem gangene satt man med hjertet i halsen!

 

Dette, i kombinasjon med et uventet hoeyt nivaa paa deltakerene og den japanske rammen rundt, gjorde at dette arrangementet hadde en helt spesiell atmosfaere. Det var nesten surrealistisk. Vi kjoerte alt etter D1 malen, med twin-battle og full pakke. Semifinalen mot den britiske driftkongen, Phil Morrison, var utrolig. Vi maatte kjoere tre runder foer dommerene klarte aa bestemme seg! I den siste klarte jeg aa kjoere forbi ham paa yttersiden (mellom han og autovaernet) noe som fikk Nomura i fistel :D

 

Som sagt, det var helt utrolig. Dagen begynte foroevrig med at Ken Nomura kjoerte noen runder med min bil, noe han ikke klarte. Som jeg hadde advart han om paa forhaand er den veldig tung paa rattet, samt at demperene suger. Heldigvis for Nomura fikk han laane en Skyline til oppvisningen, for han hadde ikke fikset aa kjoere min bil. I Skylinen derimot fikk han vist hva han duger til. Han gjorde ikke noe spesielt, men han gjorde heller absolutt ingen feil. Hver runde var like perfekt og smooth, og det er det som skiller proffene fra amatoerene. Han sa ogsaa selv at hemligheten er trening, trening og mer trening...

 

Saa naa blir det spennende aa se hva som skjer fremover. Det var mange brikker som falt paa plass paa en merkelig maate i helgen, og plutselig er ikke D1 og Japan saa fjaernt lenger. Det som er sikkert er at dette faar konsekvenser for norsk drifting paa godt og vondt. Det positive er at jeg fikk vist Japsene at selv i motorsportslandet England var det ingen som kunne hamle opp med en nordmann som hadde dagen (for det skal sies at alt stemte p[ en helt annen maate enn f.eks. paa Vaaler). Det negative er at jeg naa maa ta en avgjoerelse angaaende min fremtid i drifting. Sannsynligvis innbaerer det aa avslutte alle prosjekter i norge og kun satse alt paa aa gripe den sjansen jeg gikk glipp av for 8 aar siden. Nemlig aa drive motorsport paa heltid.

 

Saa dersom noen er interessert i aa overta arbeidet mitt i Norge er det bare aa ta kontakt. Jeg kommer imidlertid tilbake til dette senere. Jeg kommer ikke til aa slippe alt jeg har i hendene, men det kom nok heller ikke til aa ta lang tid foer jeg er mer eller mindre ute av bildet. Det er bare slik det maa bli. Saa faar jeg heller gjoere mitt for at D1 kommer til Skandinavia ;)

 

Flere bilder og filmer kommer nok...

 

Gratulere så meget! :D birthday Godt å høre :)

 

Det er litt trist for oss hvis du som du skriver, slipper det du har i Norge.. Men dette er jo ditt valg :) Hvis du angrer på at du slapp sjangsen du hadde for 8 år siden, så burde du ikke gjøre det samme igjen, spesielt hvis du virkelig har lyst.. Du må vel se hva du har foran deg hvis du velger det, kontra det du har her, hvis du ikke velger det.

 

Håper du gjør et valg du trives med selv :)

 

Og ha en god tur hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by FSR

Hei folkens. Sitter naa paa et hotell i Newcastle. Klarte selvsagt det kunststykket aa ikke rekke baaten, saa vi maa ta fly hjem i morgen...

 

Men men... akkurat naa betyr det veldig lite. Jeg har nettopp vunnet Europas aller foerste drifting event i D1/Option Video regi, og det er for meg noe av det stoerste jeg har opplevd. Hele arrangementet var helt raatt. Banen var liten og shabby, og ikke minst farlig. I loepet av en runde var man centimeter fra autovaernet hele fem ganger. Og alle fem gangene satt man med hjertet i halsen!

 

Dette, i kombinasjon med et uventet hoeyt nivaa paa deltakerene og den japanske rammen rundt, gjorde at dette arrangementet hadde en helt spesiell atmosfaere. Det var nesten surrealistisk. Vi kjoerte alt etter D1 malen, med twin-battle og full pakke. Semifinalen mot den britiske driftkongen, Phil Morrison, var utrolig. Vi maatte kjoere tre runder foer dommerene klarte aa bestemme seg! I den siste klarte jeg aa kjoere forbi ham paa yttersiden (mellom han og autovaernet) noe som fikk Nomura i fistel :D

 

Som sagt, det var helt utrolig. Dagen begynte foroevrig med at Ken Nomura kjoerte noen runder med min bil, noe han ikke klarte. Som jeg hadde advart han om paa forhaand er den veldig tung paa rattet, samt at demperene suger. Heldigvis for Nomura fikk han laane en Skyline til oppvisningen, for han hadde ikke fikset aa kjoere min bil. I Skylinen derimot fikk han vist hva han duger til. Han gjorde ikke noe spesielt, men han gjorde heller absolutt ingen feil. Hver runde var like perfekt og smooth, og det er det som skiller proffene fra amatoerene. Han sa ogsaa selv at hemligheten er trening, trening og mer trening...

 

Saa naa blir det spennende aa se hva som skjer fremover. Det var mange brikker som falt paa plass paa en merkelig maate i helgen, og plutselig er ikke D1 og Japan saa fjaernt lenger. Det som er sikkert er at dette faar konsekvenser for norsk drifting paa godt og vondt. Det positive er at jeg fikk vist Japsene at selv i motorsportslandet England var det ingen som kunne hamle opp med en nordmann som hadde dagen (for det skal sies at alt stemte p[ en helt annen maate enn f.eks. paa Vaaler). Det negative er at jeg naa maa ta en avgjoerelse angaaende min fremtid i drifting. Sannsynligvis innbaerer det aa avslutte alle prosjekter i norge og kun satse alt paa aa gripe den sjansen jeg gikk glipp av for 8 aar siden. Nemlig aa drive motorsport paa heltid.

 

Saa dersom noen er interessert i aa overta arbeidet mitt i Norge er det bare aa ta kontakt. Jeg kommer imidlertid tilbake til dette senere. Jeg kommer ikke til aa slippe alt jeg har i hendene, men det kom nok heller ikke til aa ta lang tid foer jeg er mer eller mindre ute av bildet. Det er bare slik det maa bli. Saa faar jeg heller gjoere mitt for at D1 kommer til Skandinavia ;)

 

Flere bilder og filmer kommer nok...

Wow... gratulerer!

Go for it sier nå jeg... ikke hver dag man får en sånn sjanse!

Jeg vet ikke hva slags prosjekter eller arbeid du driver med i Norge, lyst til å fortelle noen ord om det? Men å drive med motorsport på heltid må vel være drømmen?

Hvor foregår dette da? Må du flytte til Japan eller noe da?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt at Norge settes på karte på denne måten, og jeg syns at du burde bruke denne sjangsen FSR. For du blir vel bestandi å være ønsket tilbake til det norske driftingmiljøet med vid åpne armer, og denne sjangsen får du neppe mer ganger!

 

Kanskje nå noen skjønner fordelen med og bo i et land hvor vi har det glatt etter veien store deler av året!:D :D

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!

Men hva vil det si at du skal drive med dette på heltid? Hva skjer med driftdays på bane i norge da? Blir det noen som trer inn for deg der?

 

uansett hva er dette for slags uvettug stunting? :D

DSC02014.jpg

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, dere som tror drifting nu vil dø i Norge. Det finnes flere ildsjeler enn bare min bror(selv om han har gjort så og si alt hittil), og det vil nok gjøres mye for at dette skal vokse. Vi må bare ikke se han forsvinne, og så glemme det, vi må ta opp rattet og hanskene der han slapp de...

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Razer

Slapp av, dere som tror drifting nu vil dø i Norge. Det finnes flere ildsjeler enn bare min bror(selv om han har gjort så og si alt hittil), og det vil nok gjøres mye for at dette skal vokse. Vi må bare ikke se han forsvinne, og så glemme det, vi må ta opp rattet og hanskene der han slapp de...

 

Jeg kjøpte Sparco ratt i dag! Har du hansker?bonde

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår