Gå til innhold

trenger mekke hjelp!

Ranger emnet

[E-30]Frost

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal skifte dørene, men mellom de to dørfestene er det en metallstang. Den står fast i karosseriet med en merklig bolt og den andre delen går inn i selve døra hvor jeg ikke kommer noe bra til. Noen som vet hvordan denne enklest kan fjernes? Ville helst spør her før jeg begyner å "herje" :P

Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt)

Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt)

BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt)

BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket)

BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke to bolter som går inn i døra da,, så du bare trenger å skru løs disse?

Jo det er d.. løsnet disse, men det ble bare til at døra ble mer bevegelig. Fikk ikke dratt døra av.

Er det dørstopperen du mener?

Er ikke helt sikker på hvordan denne er utført på bmw, men er nok en splint du må slå ut ved innfestinga på dørkarmen.

Ja det er en slags splint, men viste ikke helt hvordan denne skulle fjernes. Må du slå denne ut vanligvis?

Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt)

Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt)

BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt)

BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket)

BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lenge siden eg demonterte dørene på delebilen min, men eg kan ikke si at eg husker hvordan denne skulle av, men tror ikke det var noe hokus pokus. Hvis du venter til i morgen ettermiddag kan eg se på de eg har liggende og se hvordan den er festet i enden............

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hekte stangen av ved å ta av dørtrekket eller ved å ta av trekket på innsiden ved pedalene, da ser du patenten ganske greit.

Det blir alltid lettere hvis du tar av det som kan taes av så slipper du å ha gynekologfingre for å holde på. Viktig å huske på at BMW er bra skrudd sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro av dørene på en e34 her om dagen, kan ikke tenke meg at de sitter dårligere fast en på en e30,

på e34 så er det 2 hengsler med 2 13mm skruer, så har du den "stanga" den er festet med en liten gjennomgående bolt som har en slaks klips i ene enden, kan hende du må kuke litt for å få ut den klipsen..

Men er jo såklart ikke sikkert at det er samma opplegget på e34 og e30

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Dro av dørene på en e34 her om dagen, kan ikke tenke meg at de sitter dårligere fast en på en e30,

på e34 så er det 2 hengsler med 2 13mm skruer, så har du den "stanga" den er festet med en liten gjennomgående bolt som har en slaks klips i ene enden, kan hende du må kuke litt for å få ut den klipsen..

Men er jo såklart ikke sikkert at det er samma opplegget på e34 og e30

Joda, patenten er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider