Gå til innhold

16v med weber 45

Ranger emnet


aVWe

Anbefalte innlegg

hei

 

har kjøpt meg en gti 16v motor som jeg holder på å montere webere 45 på!Lurer da på hvilken bensinpumpe jeg skal bruke.... Bilen er en GL så jeg har ikke bensinpumpe i tanken. Den som hører til gl motoren er ikke elektrisk og passer ikke på gti motoren og pumpa som hører til innsprøytningsmotoren (den foran) gir vel litt dårlig trykk...

 

Så har dere noen tips, biler på vrakeri som har bra elektrisk pumpe? Eller andre pumper (holley etc.) og eventuelt hvor jeg kan få kjøpt de og pris.

 

Ellers trenger jeg et grenrør ASAP, alt av interesse....

skal monteres sammen med simons 2,5".

 

bilder av prosjektet kommer kansje etterhvert!

~Brooom~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru av bensinpumpa(mekanisk!) fra en vanlig vag 4 syl forgasser motor.

Helst en 1,8 da. Sitter uttak til mek pumpe på 16v blokka også.

Er vel bak nedre veivhusventilasjonen...

Må lage til en annen ventilasjon for å få vekk trykket da men...

Kan jo ta ventilasjon fra toppen også.

Du finner vel ut hva som er lettest....:)

 

Kan jo være at de har bygd om knastakslingen på 16v, men det tror jg neppe.....

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

åssn gjør man det for å sette weber på gti 8v motor? tenkte på med topp osv? dysene står jo i toppen, må de fjernes? må toppen skiftes? det er ikkje nokke uttak til retur på weberen, er dette nokke eg kan lage til?

Knuuud

- 96 Vento GL

x 87 Jetta 1.8i, 76 Opel Ascona 1.9s, 87 Audi 80 quattro GTI

, 83 BMW 320ia, x Antall golf II, 87 Ford Escort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bruke DCOE på GTI så må man bytte innsuget og hullene til dysene tettes.

 

DCOE skal ha et bensintrykk på ca 0.3 bar, altså vil den mekaniske på forgassermotorene passe. Du vil med denne få problemer med mengde og trykk ved fullt pådrag, bytt derfor til en elektrisk med rett trykk eller sett inn bensintrykksregulator.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men er det nødvendig å ta dei ut for å bruke forgasser? dei ska vel vere tette så lenge det ikkje er trykk inn på dei? skal jo tette under kopresjonstakta så da må det jo vere tett? har planer om å sette denne motoren i ein quattro eg har og sette passat 2 liter i jettaen, så det er ikkje så nøye med kosmetikk på denne motoren.

Knuuud

- 96 Vento GL

x 87 Jetta 1.8i, 76 Opel Ascona 1.9s, 87 Audi 80 quattro GTI

, 83 BMW 320ia, x Antall golf II, 87 Ford Escort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår