Gå til innhold

Om få år er det slutt på olja.

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Leste i Dagens næringsliv at de antok vi kunne fortsette å borre etter olje i 8 år til. Da var det ikke mer olje igjen.

Hva skjer da med alle biler som da går på bensin?

Det blir ikke like kult å suse rundt i små el-biler som ligner på romskip (som dett på div. bilmesser). Ingen motorlyd eller noe.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje vært en ide for norge å investere litt av oljemillionene i teknologi nå, fremfor å salte ned alle pengene til vi er fri for olje og da pøse de ut i samfunnet.. Blir jo å skape inflasjon...

Norge burde legge seg opp som en teknologinasjon i tillegg til oljen vi har så har vi kanskje penger til å kjøpe olje fra andre nasjoner når oljen tar slutt ;)

Heh, ble litt off topic men men

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Ikke si slikt... Den tid, den sorg.

Uansett så har jeg hørt at de har olje frem til 2050 i dagens oljefelt i Norge, dersom dagens forbruk fortsetter. Sannsynligvis så vil forbruket kanskje gå nedover til tross for at det blir flere biler. Ny teknologi gjør at olje er overflødig til produksjon av elektrisitet o.l.

Dessuten kommer de snart til å bore i barentshavet. Der er det sikkert masse olje. Og tenk på alle de arabiske landene? Jeg tror vi har nok av olje for mange år fremover dersom vi ikke ødsler den vekk på andre ting en bil :D

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by -carude-

Faen hvis det skjer når jeg har lappen ass, da veit jeg ikke hva som skjer!

Får håpe at det ikke skjer!!

Er redd allerede:(

Hva skjer med drømmene mine?:):(

Får håpe det skjer FØR du får lappen da så du ikke får oppleve noe annet enn å suse rundt i et elektrisk romskip av en bil... :)

Dette var iallfall det som stod i dagens næringsliv, men hørte andre steder at de hadde olje i 80 år framover. Dessuten forska de på mikroorganisker som av en eller annen grunn ble omdannet til rent petroleum eller lignende, så bensin får vi vel kanskje uansett. Jeg har ikke satt meg så inn i det her... synes bare tanken var skremmende.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare sånnt som forskerene tror. akkuratt som da de landa på månen på 60tallet, trodde at romreiser ville bli daglidags for gudoghvermann i år 2000. jammen tok de godt feil da også.

Ja, og hvis man går enda litt lenger tilbake i tid, så var det noen bedrevitere og forståsegpåere som mente at jorda var flat.

Nei, vi har nok olje en god stund til. Men uansett så finnes det vel alternative energikilder, hvis noen bare kan stoppe kjeften på disse tullingene i Natur & Ungdom og Bellona.

mvh

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste for noen år siden om en bil med en hydrogenmotor som utviklet 300 hester.. må være stas det vel? :D sette en sånn inn i en gammal godbil, så kommer det vann ut eksosrøret.. synd at godlyden forsvinner, men noe må vi vel ofre..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider