Gå til innhold

Dørhåndtak og speiler......

Ranger emnet

PoloDude

Anbefalte innlegg

Kan noen gi 2 korte greie forklaringer på demontering av dørhåndtak og speil?

Feks må dørsida inni av pga dørhåndtaket og hvordan fjerner man plata inni bilen så mann kan skru av speila?

Og er det vanskelig å få ut låsesylinderen av dørhåndtaket....ved en evt lakkering?????????????

Vil gjerne ha svar av de som har gjort det(evt prøvd og feilet)....ikke av de som tror atte......

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få ut dørhåndtak skrur du ut den torx bolten som sitter i dørkarmen rett innenfor der dørhåndtaket er, og så drar du håndtaket fremover. nøkkelen skal stå i låsen når du gjør dette, kanskje du må vri litt for å løsna låsen. veldig lett å gjøre.

platen innenfor speilet tar du å bruker ett stor flatt skrujern å stikker innimellom dørsiden og speilplaten og lirker den ut, bare til å bruke litt makt, den sitter ganske godt på klipsene. enkelt å greit.

noe annet?

:cool:

edit: låsesylinderen vet jeg ikke hvordan du fjerner, men det kan ikke være så vannvittig vanskelig regner jeg med.

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og ta av dekselet på døren så er det en skrue ved speiljusteringen også... press av dekseletet med et stort skrujern... så har du en stor skrue i "dørhåndtaket på innsiden"....

ta og prøv du så spør du heller viss du lurer på noe

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også forsøkte å få løs dør håntaken her om dagen......kom så lant at håntaket var løst men vad gør man med den"stangen" som sitter i kroken, om dere vet vad jeg mener ?? kanskje det er ker nøkkel trikset kommer inn ???

mercedes 230 E -92 nå.....

(Solgt)Polo GTI-R........Improved edition

Skandinavias beste Polo side Nordicpolo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar,spes bildene fra Teigas.......

Til Fredag tror jeg at jeg skal jobbe litt med høyre dør.....er noe løst ved høytaleren(eller den er løs) pga stygg ulyd....self etter Møller skiftet vindusheisene...grrrrr....må få gjort noe med det.....

Ut ifra bilde og forklaring er det "klips/propper"rundt kanten og skruer i håndtaket inni.....Men jeg spurte om dekselet på innsiden av speilen men utifra bildet er den ikke vanskelig å få av når hele dørsida er borte......

-2011 Skoda Superb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloDude

Takker for gode svar,spes bildene fra Teigas.......

Til Fredag tror jeg at jeg skal jobbe litt med høyre dør.....er noe løst ved høytaleren(eller den er løs) pga stygg ulyd....self etter Møller skiftet vindusheisene...grrrrr....må få gjort noe med det.....

Ut ifra bilde og forklaring er det "klips/propper"rundt kanten og skruer i håndtaket inni.....Men jeg spurte om dekselet på innsiden av speilen men utifra bildet er den ikke vanskelig å få av når hele dørsida er borte......

Etter du har tatt av dørtrekket er det bare til og løsne skruene på "speil festet"...

Er ganske enkelt.....

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt av dørtrekket ikveld og her følger et tips(desverre uten bilder.....men men):

Hvis noen har ulyd(skurring) i dørhøyttaleren...........

Skru av høyt. festet,ta dobbeltsidig tape(og evt isolasjonstape,gaffa osv) å få tapa den rundingen som er i "skumgummiplasten" bak høyt. inn mot høyt. slik at den ikke ligger inntil vindusheismotoren....så kan man ta dobbeltsidig tape mellom høyttalerfestet og "skumgummiplasten" på den siden som er ut mot dørlåsen(altså ikke inn mot dørehengslene)......

Mulig dette var en vanskelig forklaring men det ble bare GOLYD i bilen etterpå(har kjørt sånn m bråk i høyre høyt. siden Møller bytta vindusheismotorene for over et år siden)

Hadde jeg enda funnet ut hvor lett dette var før så hadde jeg gjort noe med det.......

PS: gjorde en tabbe,sto i grusen å tok av hørhåndtaket inni og den lille dingsen ved siden av...spratt nedi grusen og det ble merker=hold handa under el på når man "brekker" den av.....

-2011 Skoda Superb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider