Gå til innhold

Prøvde meg med autosol

Ranger emnet

B.T.i

Anbefalte innlegg

Originally posted by B.T.i

Prøvde meg med Autosol på toppdekslet, var et sabla slit å få bort lakken som var der:

toppdeksel3.jpg

Va tycks?

Håper du skal lakkere det med klarlakk eller noe. Jeg pussa ned mitt. Det var helt rustent for lakken var borte. Etter to uker begynte rusten og komme igjen. Stål må ha beskyttelse. Hadde tenkt til og lakkere det med varmebestandig klarlakk, men det klarte verken mekonomen eller bilxtra og skaffe så de ble det sølv motorlakk...

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golfy

Håper du skal lakkere det med klarlakk eller noe. Jeg pussa ned mitt. Det var helt rustent for lakken var borte. Etter to uker begynte rusten og komme igjen. Stål må ha beskyttelse. Hadde tenkt til og lakkere det med varmebestandig klarlakk, men det klarte verken mekonomen eller bilxtra og skaffe så de ble det sølv motorlakk...

Joda, fikk 5lag igår! Er en presset stålplate, ikke alu!

Tror ikke det er nødvendig med varmebestandig klarlakk, blir ikke så forbanna varmt! Tror forresten Mobilsentrum har va.best. klarlakk!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det går med vanlig klarlakk, men de på bilextra frarådet det. Meget stor sansynlighet for at det begynner og boble og smelte sa de... Og det blir varmt men vanlig lakk klarer jo ganske mye varme så mulig det går bra..

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golfy

Mulig det går med vanlig klarlakk, men de på bilextra frarådet det. Meget stor sansynlighet for at det begynner og boble og smelte sa de... Og det blir varmt men vanlig lakk klarer jo ganske mye varme så mulig det går bra..

Vanlig billakk har ganske høy tørketemperatur(har jeg hørt), men her har du det du leter her(Og som jeg kanskje også må kjøpe):http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=278767632&n=678220799&pn=751384138

Men, er ikke så farlig om det koker litt, er ikke så mye arbeid å fikse det igjen:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwfreak

jeg har samme lakk på toppdekselet mitt som jeg har på resten av bilen.. Funker bra det... Ingen tegn til bobler el.l...

btw: Lakk har vel en tørketemperatur på rundt 60 grader..... :)

Du har tilfeldigvis ikke et bilde av motorrommet ditt? Trenger litt inspirasjon:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider