Mr.X Skrevet November 8, 2002 Rapporter Share Skrevet November 8, 2002 Noen som har noen erfaring med og trimme 98mod eller nyere 200sx?? Er det samme motor i den som i 95 mod s14??? Hvordan er dirverke på den slik bil i holdbarhet vis men kommer opp i litt effekt???:( Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet November 8, 2002 Rapporter Share Skrevet November 8, 2002 Surf litt på 200sx-OGN, mange der som tukler med s14. "Reffer" har vel den sprekeste tror jeg(ca 300 hk), du får høre med dem. Både s14 og s14a har vel sr20det motoren, men sikkert med litt små forskjeller. Samme HK. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 8, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2002 Må jo gå og få banka ut litt mere en 300hk på den 200sx. Har jo like mye ut av den lille 1,8 litteren min..:D Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet November 8, 2002 Rapporter Share Skrevet November 8, 2002 Bare så det er klart så er ikke 98 modell og nyere S15, det er s14a.. en s14 med modifisert front og ræv. S15 er fra 2000 og nyere og selges kun som høyreratt. forøvrig også med 250 hester og 6-trinns girkasse m.m. S14-motoren går rimelig greit å hente ut 300 hester fra.. deretter blir det snakk om datasprut, store turboer og sterkere innmat. De store japanske firmaene trimmer nå motoren til over 500hk, så klart det er mulig, det er bare at de norske eierne fremdeles er ganske ferske og ikke har kommet så langt enda. Forøvrig er s13-motoren like trimmevennlig som s14-motoren. Altså rundt 300 hester uten å forsterke innmat. Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet November 8, 2002 Rapporter Share Skrevet November 8, 2002 Vet om en S13 med SR20DET motor med 606hk! (målt i benk) uten "allt for mye" utbedringer. (data sprut, stor turbo, grenrør, stor IC, kammer + + +) + en S14a med 800hk, men den var det gjort MYE med! (stempler, råder, kammer, topp pakn., T51R turbo, store dyser, bensinpumpe, stor IC, tørr-sump tank, oil-catch tank, grenrør og effektanlegg, stor olje-kjøler) men han hadde også skiftet gir-kasse... den orginale tåler vel kansje opp til 600hk??? Det finns faktisk også noen Skyline'r med SR20DET motor med en god del hk! Men ingen av disse bilene er fra Norge, selvfølgelig! Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 9, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Hvor mye tåler ca gir kasse og resten av driverket???:( Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Originally posted by gtr Hvor mye tåler ca gir kasse og resten av driverket???:( Det skal være en solid girkasse, og resten av driverket tåler minst like mye. Det kan vel hende den tåler opp til 600hk??? De fleste vil vel være fornøyd med 4-500 hk i en S14 :D og det tåler den messt sansynelig / ganske sikkert. Det som ofte spiller litt rolle, er ossen man bruker girkassa. F.eks. ikke lurt å prøve og burne fra stillestående i 5. gir? :D Det lureste hadde vel vært å få info om de bilene i utlande som har mye hk har org. girkasse? Jeg hvet bare om 1 med 606hk som skulle ha org. kasse, og 2 med ca 370hk med org. kasse. Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Går det mot bytte av bil eller?? Holder ikke den "lille svarte" lenger ;) Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Vi har en promotion video fra Best Motoring nå...! Der har vi en S15 med 600hk... ;) Den fliser jo R34 Skyline med litt trim tilogmed.. Du kan laste ned preview fra den filmen her Les mere om videon her Kan droppe en post når den er på lager... ;) soon come.. Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 9, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Originally posted by AJ82 Går det mot bytte av bil eller?? Holder ikke den "lille svarte" lenger ;) Har jo hele tiden lyst og prøve noe nytt heletiden..:D Så blir det jo en 5 år nyere bil også dah... Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Heisann MR X.. Fått skifta nick nå! Skjer med den lille svarte da:D Er på utkikk vettø... Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 9, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Blir nok ikke og bytte for over nyåret. men da blir æ sikkert og selge den... må bare få en måling på over 300hk da e målet nåd med mazdaen... Mazdafunn ver nu og prøvekjørte den å han var nokså imponert over fresen enda den bare ladder 1,2 nu.. mot 1,7 til vanelig..:D Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 300 ? Hva har du gjort for å gi den bensin for 1.7 bar ? og med gir-/transferkassa for at den skal tåle det ? ( slure litt med clutch kanskje :) Post gjerne litt specs. Tenker å havne på 250 en gang i løpet av sommeren. Kjekt å høre hva som må til :) Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 9, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Strever litt med bensinen det er derfor trykket. skrud ned til 1.5 bar så var vi på gardemoen knuste kassa der.. fikk fiksa den men nå er det litt lyd i den så den må opp igjen for shimsing.. ting som er gjort med den er portet topp, vanninsprut, 3" efektanlegg.. målte hos per guldbransen 285hk ved 5600rpm da klarte ikke bensinpumpa mere. (kommer nok en 928 pumpe snart) var foresten 372nm i den:D :D :D Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.