Gå til innhold

200sx s15


Mr.X

Anbefalte innlegg

Bare så det er klart så er ikke 98 modell og nyere S15, det er s14a.. en s14 med modifisert front og ræv. S15 er fra 2000 og nyere og selges kun som høyreratt. forøvrig også med 250 hester og 6-trinns girkasse m.m.

 

S14-motoren går rimelig greit å hente ut 300 hester fra.. deretter blir det snakk om datasprut, store turboer og sterkere innmat. De store japanske firmaene trimmer nå motoren til over 500hk, så klart det er mulig, det er bare at de norske eierne fremdeles er ganske ferske og ikke har kommet så langt enda.

 

Forøvrig er s13-motoren like trimmevennlig som s14-motoren. Altså rundt 300 hester uten å forsterke innmat.

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en S13 med SR20DET motor med 606hk! (målt i benk) uten "allt for mye" utbedringer. (data sprut, stor turbo, grenrør, stor IC, kammer + + +)

 

+ en S14a med 800hk, men den var det gjort MYE med!

(stempler, råder, kammer, topp pakn., T51R turbo, store dyser, bensinpumpe, stor IC, tørr-sump tank, oil-catch tank, grenrør og effektanlegg, stor olje-kjøler)

men han hadde også skiftet gir-kasse... den orginale tåler vel kansje opp til 600hk???

 

Det finns faktisk også noen Skyline'r med SR20DET motor med en god del hk!

 

Men ingen av disse bilene er fra Norge, selvfølgelig!

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gtr

Hvor mye tåler ca gir kasse og resten av driverket???:(

 

Det skal være en solid girkasse, og resten av driverket tåler minst like mye. Det kan vel hende den tåler opp til 600hk???

De fleste vil vel være fornøyd med 4-500 hk i en S14 :D og det tåler den messt sansynelig / ganske sikkert. Det som ofte spiller litt rolle, er ossen man bruker girkassa. F.eks. ikke lurt å prøve og burne fra stillestående i 5. gir? :D

 

Det lureste hadde vel vært å få info om de bilene i utlande som har mye hk har org. girkasse?

 

Jeg hvet bare om 1 med 606hk som skulle ha org. kasse, og 2 med ca 370hk med org. kasse.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke og bytte for over nyåret. men da blir æ sikkert og selge den... må bare få en måling på over 300hk da e målet nåd med mazdaen...

 

Mazdafunn ver nu og prøvekjørte den å han var nokså imponert over fresen enda den bare ladder 1,2 nu.. mot 1,7 til vanelig..:D

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 ?

Hva har du gjort for å gi den bensin for 1.7 bar ?

og med gir-/transferkassa for at den skal tåle det ? ( slure litt med clutch kanskje :)

Post gjerne litt specs.

Tenker å havne på 250 en gang i løpet av sommeren.

Kjekt å høre hva som må til :)

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strever litt med bensinen det er derfor trykket.

skrud ned til 1.5 bar så var vi på gardemoen knuste kassa der..

fikk fiksa den men nå er det litt lyd i den så den må opp igjen for shimsing..

 

ting som er gjort med den er portet topp, vanninsprut, 3" efektanlegg..

 

målte hos per guldbransen 285hk ved 5600rpm da klarte ikke bensinpumpa mere. (kommer nok en 928 pumpe snart)

 

var foresten 372nm i den:D :D :D

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår