Gå til innhold

1.8 turbo i vento

Ranger emnet

HolkestadRacing

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har puttet en golf 4 1.8turbo i vento?

er det mye som må gjørest for å få den til å passe?

Mulig å få de godkjennt?

jeg får sikkert kjøpe tibake golfen min som jeg klarte å take med vis den blir kondemnert. motor og interiør er fint og sikkert masse av understell vis de passer og jeg trenger noe der.

Driving Is Noting Without Control

-Audi A4 Turbo Quattro

xGolf IV gti turbo (taket og kondemnert)

xGolf 2 gti turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en Vento 1,8T tilsalgs en gang på AutoDb, tror det er denne:ventorenel09.jpg

Dessuten, det er sikkert en del tyskere som har gjort dette.

Vet ikke om Vento ble levert med Vr6 i Norge, men sålenge du holder deg til motor som ikke leverer mer "pulver" enn orginalt, hvis du skjønner?

Et tips er å ringe/maile Møller og spørre hva som må til for å bygge om og få det godkjent. Har selv vurdert å sjekke hva som kreves for å slippe nedi en G60 motor, bare for å sjekke liksom:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er ihvertfall en Vento med 1.8T 20V her til lands, muligens den på bilde overfor. Vento VR6 har blitt levert i Norge så det er nok det enkleste å få bygd om til. En kammerat har også montert G60 med Rotrex presse i en Vento, tror ikke han har fått det godkjent enda, men det skal gå greit.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Der er ihvertfall en Vento med 1.8T 20V her til lands, muligens den på bilde overfor. Vento VR6 har blitt levert i Norge så det er nok det enkleste å få bygd om til. En kammerat har også montert G60 med Rotrex presse i en Vento, tror ikke han har fått det godkjent enda, men det skal gå greit.

Skrev en mail til Møller inatt og spurte om skifte til G60/1,8T , eneste svaret var at siden disse motorene ikke ble levert med bilen fra fabrikk så måtte en forholde seg til max effekt levert på Golf3/Vento, eller kontakte Tuv. Så med andre ord er det bare å bytte å bruke deler fra Vr6. G60 har vel 4*100, så da kan en vel bruke deler derfra. Personlig ville jeg tro at 1,8 20vT er et like bra alternativ som Vr6!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider