Gå til innhold

jeg hater turister med camping/bobiler

Ranger emnet

Cathan

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke ligge bak store campingvogner/biler eller lastebiler. For så utrolig dårlig sikt og det har jeg ikke sansen for, men satser ikke livet andres eller mitt for å komme forbi.

Når det gjelder mopeder, så har jeg aldri kjørt moped, men det er kjedelig å ligge bak oppover bakker. Selvom det ikke er mange utrimma mopeder på veien (noen scootere da), så kjører som regel forbi og hvis ikke mopedisten sjangler så trenger jeg ikke benytte hele venstre fila.

Greit at en skal være forsiktig og tenke hensynsmessig, men jeg må klage på en del billister også som skal ta forbikjøringer. De venter og venter og venter, fordi en syklist/mopedist kjører i 50 foran i 70sona (spesielt sted i skien over elstrømbrua) og kommer det noen imot kan de hvertfall ikke kjøre forbi for de trenger HELE VENSTRE fila for å komme forbi.

Den strekningen vet jeg at det er god plass til tre biler i bredden, kamerat som tok en heller usmart forbikjøring. Men en moped er mye mindre enn en bil.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du sier noe som er helt riktig, jeg kjører moped for er ikke gammal nok til bil. Det jeg ofte ser er når andre biler skal ha vikeplikt for meg er at de smetter ut rett foran meg så jeg må bråbremse, bare for å ikke ligge bak en mopedist. Det samme gjelder når jeg holder 60 i 50 sona, de kjører helt opp i ræva og SKAL forbi.

Prøv å snu problemstillinga her. Se for deg at du kjører bil, på en vei med 80-sone, og masse trafikk i mot. Og så ligger det en dust på moped foran deg, midt i veibanen....i 50 km/t. Det er irriterende det. Ikke rart man prøver å komme før dem da.

Moped skulle ha vært forbudt på veier med fartsgrenser høyere enn 50.

:D

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pantera

Moped skulle ha vært forbudt på veier med fartsgrenser høyere enn 50.

:D

Pantera

Helt enig, eller de skulle fått opp hastigheten til 80 eller 90km/t!

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Er da vanlig høyrekjøring i tyskland..

Vet det, men der er det vel flere felt og midtdelere på motorvei, erg kan man ligge hvor man vil i fila.

Prescious: Når jeg kjører moped der pleier jeg å komme på gangstien(brua), litt opp strømdal, forbi rødekors å litt sånn.

Har noe med at jeg pleier å ha litt for mange på der....

hehehe....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

normenn er jo de verste OVERALT i verden.... på autobahn og igjennom ungarn klarte jeg tilfeldigvis å havne bak 2 norske biler som IGJEN lå å sperra i venstre felt. hjelper lite at du kommer 100km/T fortere enn dem med fjernlys på...

FORBANNA NORDMENN!!!!!!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Var falkumbrua det....

På elstrøm går det jo stortsett over 100, men litt risky i regn ell no sånt.

Hvis mopeden ligger i 100 over brua, så er det jo greit. Da kjører han jo fra det meste av trafikken. Men de som ikke klarer å holde fartsgrensa. De kjører jeg mer en gjerne forbi der og jeg blir også irritert over de bilene som ikke kjører forbi der. Det er NULL problem.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zlinky

Pass deg nå, så ikke enda en tråd blir stengt pga rasisme ;)

er bare meg her i Norge som kan kjøre, lol.

Prescious: pleier og å svinge av og kjøre snarveien opp varpe.

Kan ikke kjøre noe som ikke greier 100 vettu, er ett rundt tall det....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cathan

Folk som kjører bobiler vet at de ikke går fort. Disse folkene kom hele veien fra Italia og da burde de hvertfall ha merket det.

hehe:D

Men litt off topic moped er egentlig utrolig farlig i original stand pga at det går så sakte i oppoverbakker, synes det heller burde vært fartsbegrensning og ikke ytelses begrensing eller noe slik:)

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Helt enig, eller de skulle fått opp hastigheten til 80 eller 90km/t!

Jeg er helt enig! Jeg synes nesten det er farlig for trafikken at det går så sakte. Men en annen ting er at når man er i min alder og har moped så tenker man som regel FULL GASS, og det er vel sikkert det som blir farlig da.

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by andrej1

Jeg er helt enig! Jeg synes nesten det er farlig for trafikken at det går så sakte. Men en annen ting er at når man er i min alder og har moped så tenker man som regel FULL GASS, og det er vel sikkert det som blir farlig da.

Er sant det, men man kan jo ta 125cc lappen. De syklene går jo i 120km/t orginalt. Men man får jo mye bedre opplæring da.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men problemet er at det koster så utrolig mye mer enn moped. Jeg begynte på lappen men fant ut

at det ble alt for dyrt. De som ikke ha rså rike foreldre må selv

punge ut 25-45000,- for en lettsykkel, 10000,- i forsikring og 10000,- for lappen. Det er jo et pluss at du da nesten er ferdig med billappen, men allikevel så er det mye for en 16 åring.

quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, skal ærlig innrømme at jeg ikke setter stor pris på hverken Campingvogn eller Bobil! Mine erfaringer med dem er delte; Noen sjåfører er mer opptatt av norsk natur enn veien, skulle nesten tro at ûbermensch tankegangen eksisterte ennå! På min siste langtur opplevde jeg det stikk motsatte, når jeg nærmet meg og det var mulighet for forbikjøring så blinket dem seg ut.

Motorsykler slipper jeg forbi, er bedre for dem å slippe å ligge bak en bil! Mopeder kommer seg ikke forbi:D

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider